پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230412
بايد سرمايه گذاران را ترغيب دهيم به سرمايه گذاري در شهرستان/ در اين استان مشکلي که وجود دارد نقطه آغاز و پايان گردشگري مشخص نيست
تاریخ انتشار : 1399/08/06
نمایش : 1836
معاون توسعه مديريت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي کشور گفت: بايد سرمايه‌دار و سرمايه‌گذاران استاني را شناسايي و آن‌ها را ترغيب کنيم براي سرمايه‌گذاري در شهرستان و استان، بسا بسياري از اين سرمايه‌گذاران در کشورهاي خارجي سرمايه‌گذاري کرده‌اند.
غلام‌رضا پناه  در سفر به شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: طي بازديدهاي که از اين منطقه بسيار زيبا و خوش آب‌وهوا داشتيم به اين نکته مهم رسيديم که از دو بخش حائز اهميت مي‌باشد يکي حوزه کشاورزي و ديگري حوزه گردشگري که بايد به‌طور ويژه موردبررسي قرار گيرند.
 
در ادامه افزود: استان شما در کنار استان‌هاي بزرگي است ازجمله استان خوزستان که بسيار نيازمند اين آب‌وهواي شماست زيرا هم تابستان بسيار خوش آب‌وهوا داريد وهم زمستان پر گردشگر پس به خاطر آرامش و زيبايي که اين استان دارد مي‌تواند يکي از قطب‌هاي گردشگري باشد که بايد از اين مزيت بهترين بهره را ببريم.
 
وي اظهار داشت: بايد گردشگر و مسافر را جذب کنيم جايي که امکانات گردشگري و بستر براي گردشگر باشد را بايد به‌درستي معرفي کنيم در اين استان مشکلي که وجود دارد نقطه آغاز و پايان گردشگري مشخص نيست و صنايع‌دستي به‌طور خاص معرفي نشده است بايد مسافر را طوري راهنمايي کنيم که به‌راحتي مسير گردشگري را طي کند و اين کار تنها در استان امکان‌پذير است و مسئولين استاني اين مهم را بايد تحقق ببخشند.
 
وي تصريح کرد: دولت اگر بخواهد کمک کند ظرفيت و منابع محدودي دارد که اگر بخواهيم بر اساس اين ظرفيت‌ها تحولي در استان ايجاد کنيم هيچ‌گونه تحولي ايجاد نخواهد شد بايد سرمايه‌دار و سرمايه‌گذاران استاني را شناسايي و آن‌ها را ترغيب کنيم براي سرمايه‌گذاري در شهرستان و استان، بسا بسياري از اين سرمايه‌گذاران در کشورهاي خارجي سرمايه‌گذاري کرده‌اند ضرب‌المثلي که در اين خصوص صادق است که پول مانند آب مي‌ماند که اگر جلوي آن را ببنديم از جايي ديگر راهي براي گذشتن پيدا مي‌کند يعني کسي که پول و سرمايه دارد منتظر نمي‌ماند بلکه راهي براي انجام کار براي آن پيدا مي‌کند.
 
وي بيان کرد: سهمي که از اعتبارات استاني باقي‌مانده است تنها سهم گردشگري است سهمي که بايد همان ابتدا هزينه مي‌شد ولي سهم کشاورزي همان ابتدا پايان يافت و اگر تا پايان سال 99 براي دريافت اين اعتبار اقدام کنيد تا اعتبار براي خود شما باقي بماند و از آن بهره‌مند شويد اولويت‌ها را اعتبار بندي کنيد تا بهتر بتوانيد آن را پيش ببريد و اگر نياز به اعتباري داريد اعلام کنيد تا سقف جديد مشخص شود تا اگر سهم جذب نشده‌اي داريد آن را جذب کنيد تا سهم جديدي براي شما در نظر بگيرند.
 
وي تصريح کرد: اگر در استان سهم خالي داريد بايد کارگروه اشتغال استان آن سهم را جذب و به کار گيرد و براي ديگر بخش‌ها اعتبار جذب کند در بخش دامپروري هم بخشي در استان وجود دارد و ديگر اينکه قبلاً اشتباهاتي داشتيم که تلاش شده است اين اشتباهات ديگر تکرار نشوند و به خاطر اشباع شدن بخش دامپروري تسهيلات در اين بخش داده نمي‌شود و بايد براي استان در اين خصوص مطالعاتي صورت پذيرد در بخش مرغداري‌ها نيز بايد توجيه فني و اختصاصي داشته باشن و از طريق استان نيز تائيد شوند تا ظرفيت جديد داده شود.
 
وي ابراز داشت: در بحث شهرک‌هاي صنعتي متأسفانه مشکل در کشور داريم، هدفي که از پرداخت تسهيلات به روستاييان داريم بحث اشتغال جوانان و جلوگيري از مهاجرت جوانان از روستاها به شهرها براي شغل بنابراين امتياز اشتغال تنها براي روستاها در نظر گرفته‌شده است.
 
در ادامه گفت: پيگير بحث‌هاي ديگري ازجمله معادن، هتل،آب‌معدني، مجموعه ورزشي درمانگاه تأمين اجتماعي که بايد منابع را باهم تلفيق کنيم تا کارها بهتر و زودتر پيش بروند و اين فعاليت‌ها را به بخش خصوصي واگذار کنيم.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html