امامجمعه فارسان گفت: ميدان سياست و جنگ، عرصهاي است که پيروزي نهايي در آن، از آنِ کساني است که با نگاهي راهبردي، عمق ميدان را ميبينند و براي تبديل فرصتها به دستاوردهاي ماندگار، برنامه دارند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجتالاسلام محسن ملک پور در خطبههاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همهي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت ميکنم. اهل تقوا ضمن استفاده از دنيا دلبستگي به آن ندارند. مولانا اميرالمؤمنين عليهالسلام در حکمت ۲۹۵ از حکم نهجالبلاغه فرمودند: مردمان فرزندان دنيايند و کسي را به محبت مادرش ملامت نميکنند. حضرت با استعاره آوردن کلمه ابناء براي مردم، کساني که دلبستگي به دنيا دارند را مذمت کرده است.
امامجمعه فارسان به دفاع مقدس هشتساله تا دفاع مقدس ۱۲ روزه اشاره داشت و افزود: در يک دستهبندي کلي، ميتوان رويکردهاي تحليلي را به دو گونه «سطحي و مقطعي» و «راهبردي و رَوَندي» تقسيم کرد. جنگ تحميلي اخير رژيم صهيوني عليه ايران و پاسخ جمهوري اسلامي ايران، نمونهاي عيني و حياتي براي سنجش اين دو نگاه است. در اين مقطع حساس، برخي با نگاهي سطحي و هيجانزده، معيار موفقيت را تنها در تعداد موشکهاي شليکشده و تخريب ساختمانها خلاصه ميکنند.
وي تصريح کرد: دفاع مقدس ۱۲ روزه، حداقل دو فرصت راهبردي و کليدي براي ايران عزيز ما ايجاد کرد: اول: تثبيت نقش راهبردي ايران در نظم امنيتي جديد منطقه دوم: انباشت سرمايه اجتماعي و مشروعيت نرم براي جبهه مقاومت
وي اظهار داشت: بايد هوشيار بود و اجازه نداد هيجانات زودگذر، فرصتهاي تاريخي را که با هزينههاي گزاف بهدستآمدهاند، از بين ببرد. ميدان سياست و جنگ، عرصهاي است که پيروزي نهايي در آن، از آنِ کساني است که با نگاهي راهبردي، عمق ميدان را ميبينند و براي تبديل فرصتها به دستاوردهاي ماندگار، برنامه دارند
حجتالاسلام محسن ملک پور به شروع سال تحصيلي جديد هم اشاره داشت و بيان داشت: با نزديک شدن به فصل بازگشايي مدارس، دغدغه خانوادهها و نظام آموزشي براي هدايت صحيح دانشآموزان اوج ميگيرد. در اين ميان، موضوعي که بيشازپيش مورد تأکيد اولياء دغدغهمند تعليم و تربيت قرار دارد، کشف و پرورش استعدادهاي دانشآموزان است. شناسايي اين توانمنديها نهتنها مسير تحصيلي و شغلي آينده فرد را روشن ميکند، بلکه سنگ بناي اعتمادبهنفس، انگيزه و رضايت شخصي او را نيز ميسازد.
وي عنوان داشت: انسانها با استعدادهاي گوناگونشان تأمينکننده نياز جوامع بشري براي سير الي الله و سير الي الکمالاند، همه اين استعدادها بايد استخراج بشود. اين، وظيفۀ مربّيان جوامع را و وظيفۀ حکومتها را سنگين ميکند.
وي گفت: يکي از کليديترين نکات مطرح در موضوع استعداديابي، تمايز بين «استعداد» و «علاقه» است. علاقه يک کشش هيجاني، بالقوه و گذراست، در حالي که استعداد يک توانايي ذاتي براي پيشرفت در يک حوزه خاص است. ممکن است فردي به نقاشي علاقه داشته باشد، اما استعداد چنداني در آن نداشته باشد، يا بالعکس، در رياضي بسيار استعداد داشته باشد اما به دليل تجربيات منفي، هيچ علاقهاي به آن نشان ندهد. بهترين حالت، همسويي اين دو است: مانند داشتن يک موتور قوي (استعداد) با سوختي عالي (علاقه) که موفقيت پايدار و لذت واقعي را به ارمغان ميآورد.
وي تصريح کرد: استعداديابي يک فرآيند پويا و مستمر است که از سالهاي اوليه زندگي آغاز ميشود و تا نوجواني ادامه مييابد. همکاري سهضلعي خانواده، مدرسه و خود دانشآموز کليد اصلي اين مسير است. اگر اين گنجهاي دروني بهدرستي کشف و پرورش يابند، نه تنها آينده فردي دانشآموزان ما موفقتر و شادتر خواهد بود، بلکه جامعه نيز از نيروهاي متخصص، خلاق و رضايتمند خود بهرهمند خواهد شد. موفقيت تنها به معناي پزشک يا مهندسشدن نيست؛ پرورش يک ورزشکار، هنرمند يا کارآفرين خلاق نيز موفقيت بزرگي براي فرد و جامعه محسوب ميشود.
انتهاي پيام/