پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272105
انتشار نخستين گزارش از حادثه بالگرد رئيس جمهور
تاریخ انتشار : 1403/03/05 09:18:27
نمایش : 134
نخستين گزارش هيئت عالي بررسي ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئيس جمهور و هيئت همراه، منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ مرکز ارتباطات ستاد کل نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي ايران نخستين گزارش هيئت عالي بررسي ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئيس جمهور و هيئت همراه را منتشر کرد.

متن گزارش به اين شرح است:

«به اطلاع مردم عزيز و شريف ايران اسلامي مي‌رساند هيئت عالي رتبه ستادکل نيرو‌هاي مسلح براي بررسي ابعاد و عوامل به وجود آورنده سانحه بالگرد حامل رئيس جمهور، شهيد حضرت آيت الله ابراهيم رئيسي و همراهان آن شهيد والامقام با سازماندهي گروه‌هاي کارشناسي تخصصي و فني صبح روز دوشنبه مورخه 1403٫2٫31 ساعت 5:30 بامداد از تهران اعزام و رأس ساعت 9 صبح همان روز در محل سانحه بالگرد حاضر شدند.
بخش قابل توجهي از اطلاعات در زمينه‌هاي مختلف تخصصي، فني و عمومي که مي توانست در وقوع سانحه دخيل باشد جمع آوري گرديده است.
برخي از اقدامات براي اظهار نظر قطعي نياز به زمان بيشتري دارد که در دست بررسي بوده و برخي از موارد را مي‌توان با قاطعيت اعلام نمود که مورد اشاره قرار مي‌گيرند:
1-بالگرد در مسير پيش بيني شده از قبل ادامه مسير داده و از مسير تعيين شده پروازي خارج نگرديده است.

2-حدود يک و نيم دقيقه قبل از سانحه بالگرد، خلبان بالگرد سانحه ديده با دو بالگرد ديگر گروه پروازي ارتباط برقرار نموده است.
3- آثار اصابت گلوله و يا موارد مشابه آن در اجزاي باقي مانده بالگرد سانحه ديده مشاهده نگرديده است.
4- بالگرد سانحه ديده پس از برخورد با ارتفاع، دچار آتش سوزي شده است.  
5- به دليل پيچيدگي منطقه، مه گرفتگي و درجه حرارت پايين، عمليات تجسس به شب کشيده شده و در طول شب نيز استمرار مي‌يابد و در بامداد صبح روز دوشنبه (ساعت 5 صبح) با کمک پرنده‌هاي بدون سرنشين (ايراني) نقطه دقيق محل سانحه مشخص و نيرو‌هاي زميني عمليات تجسس در آن نقطه حضور پيدا مي‌کنند.
6-در مکالمات برج مراقبت با گروه پروازي نيز مورد مشکوکي مشاهده نگرديده است.
در پايان يادآوري مي‌شود بخش قابل توجهي از اسناد و مدارک مرتبط با سانحه بالگرد ياد شده جمع آوري شده است و براي بررسي برخي از قطعات و اسناد، نياز به زمان بيشتري مي‌باشد که پس از اتقان سنجي و کار تخصصي و کارشناسي دقيق‌تر در اطلاعيه‌هاي بعدي به سمع و نظر ملت شريف و انقلابي ايران خواهد رسيد؛ لذا تقاضا دارد به اظهارنظر‌هاي غيرکارشناسي که بر اساس گمانه زني‌هاي بدون اطلاع دقيق از واقعيات صحنه و يا بعضاً با هدايت رسانه‌هاي بيگانه در فضاي مجازي و ...   منتشر مي‌گردد توجه نشود.»

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html