پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272100
تاريخ از هشت سال جنگ براى ايران، مقاومت و ايمان به خدا را در صفحات خود ثبت کرد
تاریخ انتشار : 1403/03/03 11:10:47
نمایش : 155
امام‌جمعه فارسان گفت: تجاوز عراق به ايران طولانى‏ترين و بى‏سابقه‏ترين جنگ متعارف قرن حاضر به شمار مى‏رود.تاريخ از هشت سال جنگ براى ايران، شرف و آزادگى و مقاومت و ايمان به خدا را در صفحات خود ثبت کرد و براي متجاوز و متحدان او جز به زشتى ياد نمي‌کنند‌.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در برنامه که به مناسبت گراميداشت سوم خردادماه، سالروز آزادسازي خرمشهر در شهرستان فارسان برگزار شد گفت: سوم خرداد سالگشت عمليات غرورآفرين و بي‌نظير الي بيت‌المقدس با رمز يا علي‌بن‌ابي‌طالب است که خرمشهر در اين عمليات آزاد شد و به نام روز مقاومت، ايثار و پيروزي معنون شد‌. آن مقطع از تاريخ جنگ پر از درس‌هايي است که در زمان و مکان نمي‌گنجد و بايد با دقت دنبال کرد و توضيح داد بخصوص وقتي عده‌اي اقدام به شيطنت و تحريف و انحراف و ايجاد شبهه دارند‌.
 
وي افزود: دفاع مقدس، يکي از نام‏آشناترين واژه‌ها در مجموعه حماسه‏هاى عزت‏آفرين ايران است‌. فرزندان رشيد ايران اسلامى با بضاعت مادى ناچيز اما باصلابت و نور ايمان به مصاف کسانى رفتند که از ماشين‏هاى جنگى برخوردار بودند و تمام دنيا آنان را حمايت مي‌کردند‌. لذا دفاع مقدس، نماد استقامت و سمبل پيروزى و از پيچيده‏ترين عرصه رقابت‏هاى جهانى به ‏شمار مى‏رود‌.
 
 وي تصريح کرد: ايران هرگز فزون‏خواهى و قدرت‏طلبى و جنگ‌طلبي نداشته است اما وقتي جنگ به او تحميل شد هرگز تسليم و ننگِ ذلت را نمي‌پذيرد و از کيان اعتقادي و سرزميني خودش دفاع مي‌کند‌. تجاوز عراق به ايران طولانى‏ترين و بى‏سابقه‏ترين جنگ متعارف قرن حاضر به شمار مى‏رود، جنگ جهانى اول و دوم، کمتر از هشت سال طول کشيد‌. تاريخ از هشت سال جنگ براى ايران، شرف و آزادگى و مقاومت و ايمان به خدا را در صفحات خود ثبت کرد و براي متجاوز و متحدان او جز به زشتى ياد نمي‌کنند‌.
 
امام‌جمعه فارسان به ويژگي‌هاي دوران دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: از ويژگي‌هاي دوران دفاع مقدس اين است که هرچه مرور شود موجب کسالت نخواهد بود، بلکه هر بار جلوه‌اي ديگر از آن روشن مي‌شود و هدايت‌گري مي‌کند‌.
 
 وي افزود: خوب است در گام دوم انقلاب و در اين جنگ ترکيبي و پيچيده‌اي که در آن واقع‌شده‌ايم، نگاه گذرايي به دستاوردها داشته باشيم که براي تقويت عزم و اراده نسل امروز ما که در مسير پيشرفت و اعتلا قرار دارد درس‌آموز خواهد بود‌.
 
وي عنوان داشت: اول اينکه فراموش نکنيم در هر شرايطي دشمن داريم که براي نابودي ما و رسيدن به مقاصدش، ترفندهاي بي‌شمار و نقشه‌هاي خطرناک، اعم از جنگ سخت و نرم و تحريم اقتصادي و به اقتضاي زمان نوع خاصي را طراحي مي‌کند‌دوم اينکه بدانيم فتنه‌گران داخلي زمينه را براي تجاوز دشمنان و بيگانگان فراهم مي‌کنند‌. اگر اقدامات ليبرال‏ها و جريان نفاق نبود حمله عراق صورت نمي‌گرفت‌. سوم اينکه اعتماد به جوانان مؤمن متعهد در کارهاي بزرگ هميشه نتيجه‌بخش بوده است‌. فرماندهان جنگ که عمليات‌هاي بزرگي مثل ثامن‌الائمه، فتح المبين، بيت‌المقدس، خيبر، والفجر ۸ و کربلاى ۵ را خلق کردند همگي زير سي سال داشتند‌. چهارم اينکه با تدبير مي‌توان تهديد دشمن را به فرصت و غلبه بر او تبديل کرد‌.
 
 حجت‌الاسلام ملک پور به شهادت «آيت‌الله رئيسي»، رئيس‌جمهور و همراهانش هم اشاره داشت و عنوان داشت: خبر شهادت مجاهد ميدان خدمت به مردم، خادم الرضا عليه‌السلام آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي طاب ثراه و همراهان بزرگوارش غمي سنگين و اندوه‌بار بر دل همه گذاشت.
 
وي بيان داشت: قطعاً اين شهادت‌ها و حوادث، خللي در عزم و اراده پولادين مردم بصير ايران در طي مسير به سمت تحقق کامل آرمان‌هاي اسلام و انقلاب نگذاشته، بلکه باهمتي دوچندان تحت زعامت امام المسلمين ادام الله ظله الوارف تا فتح قله‌هاي پيش رو با عزتمندي و صلابت پيش خواهند رفت و به هيچ دشمن عنود و لجوجي اجازه نخواهند داد که صف يکپارچه ملت را به هم بزند و به مقاصد شوم خود برسد.
 

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html