پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272096
پيام تسليت سران و مقامات جهان در پي شهادت آيت الله رئيسي و هيئت همراه
تاریخ انتشار : 1403/02/31 12:09:03
نمایش : 114
در پي تاييد خبر شهادت رئيس جمهور، وزير خارجه و جمعي از همراهان ايشان، سران جهان و گروه هاي مقاومت در پيام‌هايي اين ضايعه را به دولت و ملت ايران تسليت گفتند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي، رئيس‌ جمهور محبوب کشورمان در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربايجان شرقي به شهادت رسيد و به ملکوت اعلي پيوست.

آيت‌الله آل هاشم امام جمعه تبريز، حسين اميرعبداللهيان وزير خارجه کشورمان و آقاي مالک رحمتي استاندار تبريز نيز در اين سانحه در بالگرد حامل رئيس جمهور حضور داشتند و آنان نيز به شهادت رسيدند.

در پي تاييد خبر شهادت رئيس جمهور، وزير خارجه و جمعي از همراهان ايشان، سران جهان و گروه هاي مقاومت در پيام‌هايي اين ضايعه را به دولت و ملت ايران تسليت گفتند.

عمار حکيم به رهبر و مردم ايران تسليت گفت

سيد عمار حکيم، رئيس جريان حکمت ملي عراق در کانال تلگرامي خود نوشت: با تأسف عميق خبر شهادت شخصيت برجسته سياسي اسلامي آيت الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهوري اسلامي ايران و تعدادي از همراهان ايشان از جمله حسين اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه، امام جمعه تبريز و استاندار آذربايجان شرقي بر اثر سقوط بالگرد حامل آنها در شمال غرب کشور را دريافت کرديم.

 وي افزود: ضمن يادآوري نقش برجسته آن مرحوم در حيات انقلابي، سياسي و فرهنگي ايران، منطقه و جهان، مراتب تسليت و همدردي صميمانه خود را به حضرت امام خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ابراز مي‌داريم و نيز اين مصيبت را به مردم شريف ايران و خانواده محترم و بازماندگان آن مرحوم تسليت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال براي آن عزيز مرحوم و يارانش علو درجات مسئلت مي‌نماييم. درود و رحمت خدا بر ايشان باد.

 کميته هاي مقاومت فلسطين: ياد و خاطره شهيدان آيت الله سيد ابراهيم رئيسي را گرامي مي‌داريم

کميته هاي مقاومت فلسطين امروز در بيانيه اي اعلام کرد: با حزن و اندوه عميق، ياد و خاطره آيت الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهوري اسلامي ايران و حسين امير عبداللهيان وزير امور خارجه ايران و هيات همراه آنها را که در حادثه دردناک سقوط بالگرد به شهادت رسيدند، گرامي مي داريم.

اين بيانيه تاکيد کرد: فلسطين و ملت و مقاومت آن هيچ گاه خدماتي را که شهيدان مقاوم آيت الله سيد ابراهيم رئيسي و حسين امير عبداللهيان براي ملت ما و مسئله فلسطين انجام دادند، فراموش نخواهند کرد.

مادورو شهادت برادر خود را تسليت گفت

نيکلاس مادورو، رئيس جمهور ونزوئلا گفت: ما از درگذشت ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور ايران بسيار اندوهگين هستيم. او برادر ما بود. رئيس جمهور رئيسي هميشه يک انسان عالي، مدافع حاکميت مردمش و دوست بي قيد و شرط کشورمان خواهد ماند.

ابراز همبستگي جنبش حماس با دولت و ملت ايران

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در بيانيه اي اعلام کرد: ما در نهضت مقاومت اسلامي (حماس) با ايمان بيشتر به اراده و تقدير الهي و با صبر و تأمل فراوان به رهبر معظم انقلاب اسلامي، صميمانه تسليت، همدردي عميق و همبستگي خود را مسئلت داريم.

حماس افزود: درگذشت سيد ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور، حسين اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه و نماينده ولي فقيه و امام جمعه و استاندار تبريز را تسليت عرض مي‌کنيم. از خداوند متعال علو درجات و رحمت و مغفرت  و براي ملت برادر ايران و خانواده‌ها و عزيزان قربانيان صبر و شکيبايي خواستاريم.

مقاومت حماس اعلام کرد: ما احساس غم و اندوه مشترک خود را با ملت برادر ايران و همبستگي کامل خود را با جمهوري اسلامي ايران در اين حادثه دردناک که جان گروهي از بهترين رهبران ايران را گرفت، اعلام مي‌کنيم.

نخست وزير هند: در کنار ايران هستيم

ناريندرا مودي، نخست‌وزير هند در پيامي نوشت: از درگذشت غم‌انگيز رئيس‌جمهور متأسف و متاثر شديم. هند در اين دوران غم‌انگيز در کنار ايران ايستاده است.

پاکستان عزاي عمومي اعلام کرد

«شهباز شريف» نخست وزير پاکستان اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئيس جمهور ايران و همراهانش و در همبستگي با ايران برادر، يک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نيمه برافراشته خواهد بود.

پاشينيان: در اين دوره سخت از ايران حمايت مي‌کنيم

نيکول پاشينيان، نخست وزير جمهوري ارمنستان در پيامي درگذشت سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهوري اسلامي ايران و هيئت همراه را به رهبر عالي ايران آيت الله سيد علي خامنه‌اي (مد ظله) تسليت گفت.

وي افزود: اينجانب از طرف دولت و مردم جمهوري ارمنستان درگذشت غم انگيز دوست و همکار عزيزم رئيس جمهور سيد ابراهيم رئيسي، حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه و هيئت همراه را صميمانه تسليت عرض مي کنم. جمهوري ارمنستان و مردم آن از کشور دوست و همسايه جمهوري اسلامي ايران در اين دوره سخت حمايت مي کنند.

دولت يمن شهادت رئيس جمهور و هيات همراه را تسليت گفت

ضيف الله الشامي وزير اطلاع رساني و سخنگوي دولت پيشبرد امور يمن در صنعا در پيامي اعلام کرد: ما عميق ترين تسليت و همدردي خود را با رهبري، دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران و همه مستضعفان جهان به خاطر اين مصيبت ابراز مي داريم.

محمدعلي الحوثي، عضو شوراي عالي سياسي يمن نيز اعلام کرد: شهادت رئيس جمهور و هيئت همراه را به ملت و رهبري ايران تسليت مي‌گوييم.

مهدي المشاط، رئيس دولت نجات ملي يمن شهادت ابراهيم رئيسي و هيئت همراه را به آيت الله خامنه اي، رهبر انقلاب اسلامي و ملت ايران تسليت گفته و اعلام کرد: ما بر حمايت خود از جمهوري اسلامي ايران و اعتماد کامل به توانايي آن براي صبور بودن و غلبه بر مشکلات تاکيد مي کنيم.

او در ادامه افزود: شهيد سيد ابراهيم رئيسي نمونه يک رهبر شجاع مسلمان وفادار به مسائل امت و مشتاق رسيدن به آرمان هاي آن بود. مواضع آقاي رئيسي در قبال مسائل امت  به ويژه ايستادگي ايشان در کنار مردم فلسطين و آرمان عادلانه آنها، روشن، محکم و شجاعانه بود.

اين مقام يمني در ادامه گفت: آقاي رئيس جمهور مايل بود امت و مواضع آن را متحد کند و شکاف هاي بين آنها را از بين ببرد. آقاي رئيسي با تمام توان نماينده مردم خود در مجامع بين المللي و منطقه اي بود و در مقابل استکبار آمريکا و اسرائيل موضع قاطعانه اي اتخاذ کرد.

المشاط در پايان نيز تاکيد کرد شهادت آيت‌الله ابراهيم رئيسي ضايعه بزرگي براي همه مردم امت اسلامي است.

بلاروس: دوست واقعي ما درگذشت

وزارت امور خارجه بلاروس  ضمن ابراز همدردي با مردم ايران، اعلام کرد که اين يک ضايعه جبران ناپذير تنها براي جامعه ايران نيست و دوست واقعي بلاروس درگذشت.

امير قطر شهادت رئيس جمهور اسلامي ايران را تسليت گفت

شيخ تميم بن حمد آل ثاني، امير قطر به دولت و ملت ايران به سبب شهادت سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهور، حسين اميرعبداللهيان وزير خارجه و هيئت همراه در حادثه دردناک سقوط بالگرد تسليت گفت و رحمت و مغفرت الهي را براي آنها و صبر و شکيبايي را براي خانواده هايشان مسئلت کرد.

همدردي رئيس جمهور مالديو با خانواده‌هاي داغدار

محمد مويزو، رئيس جمهور مالديو گفت: با اندوه عميق از درگذشت نابهنگام دکتر سيد ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور ايران در سانحه غم انگيز هليکوپتر، از خداوند متعال براي روح رئيس جمهور، وزير امور خارجه و ساير جان باختگان اين حادثه تاسف بار رحمت و جنت فردوس را مسئلت دارم. فکر و دعاي ما با خانواده هاي داغدار و ملت ايران در اين ايام اندوه عميق است.

پيام تسليت رئيس شوراي اروپا

شارل ميشل، رئيس شوراي اروپا اعلام کرد: اتحاديه اروپا درگذشت ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور و حسين امير عبداللهيان، وزير امور خارجه ايران در سانحه هليکوپتر را تسليت مي گويد.

«جوزف بورل» مسئول سياست خارجي در پيامي شهادت آيت الله رئيسي رئيس جمهوري ايران و هيات همراه ايشان را خالصانه تسليت گفت.

رئيس جمهور آذربايجان: مردم ايران دولتمردي برجسته را از دست دادند

الهام علي اف رئيس جمهور آذربايجان در پيامي به مقام معظم رهبري، شهادت رئيس جمهور کشورمان را تسليت گفت.

در اين پيام آمده است: حضرت آيت الله خامنه اي، از خبر جان باختن دلخراش سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهوري اسلامي ايران، حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه و ساير همراهان در سانحه بالگرد، تلفات سنگين براي مردم دوست و برادر جمهوري اسلامي ايران بشدت متاثر شديم.

وي گفت: مردم ايران در شخص رئيس جمهور سيد ابراهيم رئيسي، دولتمردي برجسته را از دست دادند که تمام عمر با فداکاري و وفاداري به کشورش خدمت کرد. ياد و خاطره گرامي او هميشه در قلب ما زنده خواهد بود.

علي اف افزود: در اين روز غم انگيز، از درگاه خداوند متعال براي ملت دوست و برادر ايران صبر و بردباري مسئلت مي‌نمايم، در غم و اندوه آنان شريک هستيم، تسليت خود را شخصا و از طرف مردم آذربايجان به شما، خانواده و بستگان آن مرحوم و تمامي بازماندگان تسليت عرض مي‌نمايم.

ابراز تسليت و همبستگي امارات با ايران

شيخ محمد بن زايد آل نهيان رئيس کشور امارات نيز در پيامي به مناسبت شهادت رئيس جمهور و همراهان وي اعلام کرد: خالصانه‌ترين مراتب تسليت خود را به دولت و ملت ايران ابراز مي‌داريم و بر همبستگي خود با ايران در اين برهه دشوار تاکيد مي‌کنيم.

پيام تسليت وزير خارجه نيوزلند

وينستون پترس، وزير امور خارجه نيوزلند در پيامي نوشت: فکر ما با مردم ايران است. به خانواده رئيس جمهور، وزير امور خارجه و هيئت همراه تسليت مي‌گوييم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html