پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272074
نبود اشتغال و صنعت پايدار موجب مهاجرت جوانان شهرستان فارسان شده است
تاریخ انتشار : 1403/02/14 14:41:57
نمایش : 78
امام‌جمعه فارسان گفت: وضعيت اشتغال اين شهرستان خوب نيست و بيکاري که حاصل چندين دهه است موجب مهاجرت جوانان شهرستان به استان‌ها و شهرستان‌هاي توسعه‌يافته شده است. مي‌توان با تلاش مسئولين و مردم مشکل بيکاري را حل کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن سالروز شهادت امام صادق (ع) که فردا 25 شوال است همه مي‌دانند که بخش عمده‌اي از تفسير و احکام و احاديث‌مان را مديون فرمايشات اين امام بزرگوار هستيم و با اينکه 250 سال همه ائمه ما روايت دارند کلام دارند حتي مدت امامت امام صادق که سي‌وچند سال است امام سجاد هم همين است بعضي از ائمه همين هستند اما هيچ‌کدام از ائمه به‌اندازه امام صادق فرصت تبيين پيدا نکردند. امام صادق يک‌جمله‌اي دارند من توصيه مي‌کنم به بعضي هيئت‌هايي که فردا مراسم دارند اين را تابلو کنند در هيئت‌ها بزنند امام صادق فرمود «أنا أرحَمُ بکُم مِن أنفُسکُم» من به شما از خودتان مهربان‌تر هستم.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به وعده صادق اشاره داشت و افزود: وعده صادق نشان منطق مقاومت و هجوم بر دشمن، نه‌تنها موجب کاهش تنش اقتصادي مي‌شود بلکه به ثبات بازار کمک مي‌کند و به خاطر امنيت و بازدارندگي ايجاد‌شده، سرمايه‌گذاران را به سرمايه‌گذاري بيشتر تشويق مي‌کند.
 
وي تصريح کرد: آنچه ايران بايد انجام دهد، شکل‌دهي به يک پيوست اقتصادي براي وعده صادق در عرصه ايجابي است؛ يعني ايران مي‌تواند حفظ امنيت کشورهاي حاشيه خليج‌فارس را تا حدي تضمين کند و در ازاي آن، قراردادهاي روي زمين و راهبردي با آن‌ها ببندد که تحقق آن براي هر دو سودمند باشد. در مذاکرات احتمالي با آژانس و خصوصاً اروپا، ايران بايد چارچوب‌ها را تعريف کند، نه اين‌که آمريکا و اروپايي‌ها حدود مطلوب خود را تعريف کنند. توافقي که در آن مسئله اصلي «رفع تحريم» نيست بلکه «انتفاع اقتصادي ايران» است.
 
وي عنوان داشت: دولت و بانک مرکزي و وزارتخانه‌هاي اقتصادي براي رفع مشکلات معيشتي که کام مردم را تلخ کرده است بايد نقشه روشن و اقدامات نقطه زن بر عليه سوداگران امنيت اقتصادي ايران تهيه و تدارک ببينند و خانه‌هاي فساد اقتصادي را در اربيل و اتاق‌هاي سياه دلار فردايي و تلگرامي هدف قرار دهند و بدون مماشات فراز و فرودهاي آزاردهنده بازار پول و سرمايه را کاهش دهند.
 
وي اظهار داشت: در وعده صادق اقتصادي، نياز به اتاق عمليات مشترک اقتصادي داريم که طراحي نقشه و عمليات بر اساس يک تقسيم‌کار دقيق و درست انجام شود و تکليف اعتمادسوزي بانک‌ها و فرصت‌طلبي برخي شرکت‌هاي بزرگ پتروشيمي و فولاد در خريد ريالي و فروش دلاري و دلالي‌هاي بازار مسکن و خودرو و نهاده‌هاي دامي که در برخي اتاق‌ها و مؤسسات دولتي و شبه‌دولتي لانه کرده‌اند را معلوم کنند.
 
وي افزود: وعده صادق اقتصادي اين است که دولت محترم براي جهش توليد سازوکارهاي واقعي حضور مردم را هرچه سريع‌تر بررسي کند و بهترين راه‌ها و سازوکارها براي مشارکت مردم در تحقق جهش توليد را برگزيده و عملي سازد.
 
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: اما نکته آخر در مورد شهرستان و يک درد دلي با شما مردم عزيز اين شهرستان شما اگر ميزان مرگ‌ومير چند ماه گذشته شهرستان را نگاه کنيد آمار آسيب‌هاي اجتماعي را ببينيد تعدادي از جوانان رعنا اين شهرستان که از نبود اشتغال و نبود صنعت در شهرستان مجبور شده‌اند ترک آشيانه و خانه بکنند فرزندان و خانواده را رها کنند و به شهرهاي توسعه‌يافته داري اشتغال بروند تا يک‌لقمه‌ناني سر سفره خانواده بياورند
 
وي تصريح کرد: مي بنيد که چقدر از مرگ‌وميرهاي ما مربوط به سوانح خارج از شهرستان و استان ماست اما بدانيد و بدانيم که همه‌کساني که در گذشته در اين شهرستان بوده‌اند نسبت به توسعه، اشتغال و صنعت اين شهرستان کاري نکرده‌اند.
 
وي گفت: همه بايد جواب بدهند من از آقاي دکتر عزيزي مي‌خواهم که ايشان با تمام قوا و تمام توان در عرصه اشتغال و صنعت شهرستان فعال شوند و همان‌طور که اين چند روز ديده‌ايم دارند تلاش مي‌کنند.
 
حجت‌الاسلام ملک پور بيان داشت: آقاي دکتر عزيزي اگر اين دولت بگذرد و ما با وجود اين دولت خدمت گذار کاري نکنيم هيچ بهانه‌اي براي خدمت نکردن نداريم ما انتظار و توقع داريم کاري براي شهرستان در صنعت صورت بگيرد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html