پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272073
در صورت اقدام نسنجيده‌ دشمن ‌ايران نابودي کامل آن را جلو خواهد انداخت
تاریخ انتشار : 1403/02/07
نمایش : 51
امام‌جمعه فارسان گفت: تا امروز هر کس بي‌اجازه وارد مرزهاي ما شده است يا خودش را خيس کرده و يا با ذلت فرار کرده.دشمنان بايد اين را آويزه گوش خود کنند که اگر اقدام نسنجيده‌اي راجع به ايران اسلامي داشته باشند حتماً اقدامات سنجيده ‌ايران نابودي کامل آنان را جلو خواهد انداخت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين طبق تعاليم قرآن و عترت نه ظلم مي‌کنند و نه زير بار ظلم مي‌روند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۳۳ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: روز پيروزى ستمديده بر ستم‌کار سخت‏تر از روز پيروزى ستم‌کار بر ستمديده است.
 
وي افزود: روز قيامت که روز انتقام گرفتن ستمديده است براي ستم‌کار خيلي سخت است. آن روزي که ستمگر غلبه داشت دنيا بود و همه‌چيز دنيا محدود است، نهايت با ستم يک‌بار او را مي‌کشند؛ اما روز قيامت ستمديده غلبه دارد و ستمگر هم نمي‌ميرد تا کار تمام‌شده باشد، بلکه پاداش و انتقام و غلبه آنجا با دنيا خيلي فرق دارد و براي عده‌اي دائمي و ماندگار است. بايد از خشم خدا به خدا پناه ببريم. خداي تعالي با رحمتش با همه ما رفتار کند.
 
 
امام‌جمعه فارسان به روز ملي خليج‌فارس اشاره داشت و بيان داشت: روز ۱۰ ارديبهشت، سالگشت اخراج پرتغالي‌ها از تنگه هرمز و روز ملي خليج‌فارس است. خليج‌فارس سومين خليج بزرگ جهان است که به خاطر موقعيت جغرافيايي خاصي که دارد در طول تاريخ با همين نام ثبت‌شده و مردم جهان آن را با نام خليج‌فارس يا درياي پارس مي‌شناسند. حتي در اسنادي که مربوط به ۴۵۰ سال پيش از ميلاد حضرت مسيح و در کتاب‌هايي مربوط به يونان است اين خليج را خليج‌فارس مي‌دانند.
 
وي تصريح کرد: اما مي‌بينيد هر از چند گاهي نظام سلطه با تحريف و دروغ‌پردازي براي خليج‌فارس اسامي ديگري جعل مي‌کند تا شايد بتواند به اين وسيله به استقلال ملي نظام اسلامي خدشه‌اي وارد کند؛ اما ايران کشوري مستقل و با مرزي مشخص است و تا امروز هر کس بي‌اجازه وارد مرزهاي ما شده است يا خودش را خيس کرده و يا با ذلت فرار کرده.
بايد اين را آويزه گوش خود کنند که اگر اقدام نسنجيده‌اي راجع به ايران اسلامي داشته باشند حتماً اقدامات سنجيده ‌ايران نابودي کامل آنان را جلو خواهد انداخت.
 
حجت‌الاسلام ملک پور هم‌چنين به روز جهاني کارگر هم اشاره‌اي داشت و گفت: ۱۱ ارديبهشت روز جهاني کارگر و کارگر را به همه کارگران و کارفرمايان و مجاهدان عرصه توليد تبريک عرض مي‌کنم. همه ما به‌خوبي مي‌دانيم که يکي از مهم‌ترين عوامل پيشرفت کشور کارگران هستند. چرخ‌هاي توليد کشور در صنايع ‌کوچک و بزرگ در عرصه‌هاي مختلف با تلاش و جديت کارگران به حرکت درمي‌آيد و آباداني و رفاه را به همراه مي‌آورد. لذا در روايات و سفارش‌هاي ائمه هدي عليهم‌السلام به اين جايگاه توجه خاص شده است.
 
وي عنوان داشت: در روايت داريم کار عبادت است. حضرت آقا هم فرمودند: «ساعات کار در کارگاه‏ها و کارخانه‌ها، لحظات‌ عبادت، ساعات اداى دين به شهيدان و محرومان و مستضعفانِ‌ جامعه است. سلاح کارگران، کار آنان است که از اين سلاح بايد براى تداوم انقلاب، گسستن زنجير وابستگى و در نهايت، کسب استقلال اقتصادى استفاده شود». تعبيرات بلند و قشنگي است.
وي افزود: اين جايگاه کارگر است. جايگاه کارگر جايگاه بلندي است؛ جايگاه خداست. خدا کارگر است. اولين کارگر عالم خداست. خلق کرده است؛ توليد کرده است؛ انسان را خلق کرده، موجودات را خلق کرده، عالم هستي را خلق کرده. اولين کارگر عالم هستي خدا است. تکريم از کارگر تکريم از خداست. در سال جهش توليد، ميدان‌داري اين جبهه بر دوش و بازوان پرتوان سربازان اين عرصه يعني کارگران بزرگوار و شريف است؛ و ما هم وظائفي داريم که در اين مسير بايد انجام دهيم کمترين آن ترويج و نشر خريد کالاي ايراني است.
 
امام‌جمعه فارسان به مسئله اصلي و مهم‌تر از پهپاد و موشک هم اشاره داشت و افزود: بيش از آنچه موشک و پهپاد و هواپيما و ابزارهاي جنگي و مانند اين‌ها تأثير بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثير مي‌گذارند و دل‌ها را تحت تأثير قرار مي‌دهند، ذهن‌ها را تحت تأثير قرار مي‌دهند. جنگ، جنگ رسانه‌اي است؛ هر کس رسانه‌ي قوي‌تر داشته باشد، در اهدافي که دارد - هر هدفي - موفق‌تر خواهد بود. بدون شک، در موضوع فلسطين، دنيا تکاني خورده است که پيش از اين اصلاً سابقه نداشته است.
 
وي گفت: اين اتفاق در حالي رقم خورده که فلسطيني‌ها در زمينه رسانه، فناوري اطلاعات و حتي در امور روزمره خود دچار محدوديت هستند. در اين ميان، هم خود فلسطيني‌ها نقش ويژه‌اي داشته‌اند و هم خبرنگاراني که براي رساندن صداهاي آن‌ها به دنيا، ازخودگذشتگي کرده‌اند و در وسط ميدان جنگ حضور دارند.

حجت الاسلام ملک پور در پايان گفت: تذکر کوتاهي عرض کنم .دستوراتي که لازم است دستگاه‌هاي مختلف راجع به مسئله عفاف و حجاب رعايت کنند اين‌ها در حال رصد شدن است. ان‌شاءالله کارهايشان را به‌دقت انجام دهند. بعضي وقت‌ها در استان بعضي حرکت‌ها صورت مي‌گيرد که معلوم مي‌شود دستگاه مربوطه غافل است. اين غفلت‌ها را توجه داشته باشيد و کم‌کاري و ترک فعل‌ها را کنار بگذاريد. براي بار چندم است که گفته مي‌شود نزد خداي تعالي شرمنده خواهيد بود. نزد شهدا و پيغمبر و آل پيغمبر شرمنده خواهيد شد اگر توانايي انجام کاري را داشته باشيد و انجام ندهيد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html