پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272072
۲۲۰ تشکل کارگري فعال در چهارمحال و بختياري وجود دارد
تاریخ انتشار : 1403/02/06 09:43:47
نمایش : 34
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: در چهارمحال و بختياري ۲۲۰ تشکل کارگري فعال وجود دارد که ۱۸ تشکل سال گذشته افزوده شد همچنين از اين تعداد ۱۹۰ تشکل کارگري و ۳۰ مورد تشکل کارفرمايي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از «جهانبين نيوز»، محسن مولوي صبح امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه چهارمحال و بختياري که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام کارگر برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در راستاي تکريم مقام و منزلت کارگران اقدامات مؤثري داشت که امسال نيز اين روند ادامه خواهد داشت.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري افزود: سال گذشته بيش از ۷۸۵۷ بازرسي از کارگاه‌ها و کارخانجات سطح استان انجام شد که حدود ۸۰ درصد اين بازرسي‌ها در حوزه رعايت ايمني و پرداخت صحيح حقوق و مزاياي کارگران بوده است، در اين مدت همچنين بيش از ۲۴۵ دوره شامل ۲۰ هزار ساعت براي کارگران و کارفرمايان در استان برگزار شد.

وي با اشاره فعاليت هيأت‌هاي تشخيص و حل اختلافات براي تنظيم رابطه کارگران و کارفرمايان، ادامه داد: سال گذشته ۲۴۸۰ پرونده در سطح استان توسط اين هيأت‌ها بررسي شد که ۲۹ درصد اين پرونده‌ها به علت اعتراض طرفين مجدد مورد بررسي قرار گرفته و ۵ درصد از آن‌ها نيز به ديوان عدالت عالي ارسال شده همچنين ۳۰ درصد از اين پرونده‌ها با صلح و سازش طرفين خاتمه يافت، بيشتر شکايات نيز در حوزه دريافت بيمه، حقوق و مزايا بوده است.

مولوي با تاکيد بر لزوم رعايت طرح طبقه‌بندي مشاغل در تمامي کارگاه‌هاي سطح چهارمحال و بختياري، عنوان کرد: در استان بيش از ۱۲۰۰ شرکت خدماتي وجود دارد که از اين تعداد ۴۰۸ شرکت در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند اما ساير مراکز نيز موظف به رعايت طرح طبقه‌بندي مشاغل هستند، سال گذشته ۷۷ مورد نيز گواهينامه تعيين صلاحيت در استان صادر شد.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه شرکت‌هاي خدماتي هفت رتبه دارند، اضافه کرد: کارگران يکي از قشرهاي مهم در کشور هستند اما به همين ميزان کارفرمايان نيز اهميت دارند چراکه دولت در کنار اين دو گروه به اهداف خود خواهد رسيد.

وي تصريح کرد: در چهارمحال و بختياري ۲۲۰ تشکل کارگري فعال وجود دارد که ۱۸ تشکل سال گذشته افزوده شد همچنين از اين تعداد ۱۹۰ تشکل کارگري و ۳۰ مورد تشکل کارفرمايي است.

مولوي با اشاره به اينکه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش مستمري‌بگيران داشتيم، يادآور شد: از فروردين ماه امسال به پرداخت حقوق کارگران حق تأهل نيز افزوده شده که اين امر در راستاي تحقق قانون جواني جمعيت است همچنين محدوديت تعداد فرزند حذف و با فرد با داشتن هر تعداد فرزند از حق عائله‌مندي برخوردار مي‌شود.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري بيان کرد: امسال تعهد ايجاد ۱۲ هزار و ۹۵۱ شغل در استان تعريف شده که ۲۵ درصد از آن يعني حدود ۳۲۳۸ نفر بايد مربوط به فارغ‌التحصيلان دانشگاهي باشد همچنين در تحقق اين تعهد ۳۸ دستگاه مشارکت دارند و موظف هستند مشاغل ايجاد شده را در سامانه رصد مشاغل ثبت کنند.

وي افزود: سال گذشته علاوه‌بر نظارت‌هاي تلفني ۵۰۰۰ بازديد ميداني نيز از مشاغلي که توسط دستگاه‌هاي اجرايي در سامانه رصد مشاغل ثبت شده بود صورت گرفت که ۸۲ درصد اطلاعات صحيح بودند، در سال ۱۴۰۳ نيز اين نظارت‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

مولوي با اشاره به راه‌اندازي سامانه جست‌وجو شغل طي سال گذشته در چهارمحال و بختياري، ادامه داد: در اين سامانه افراد جوياي شغل همچنين کارفرمايان نيازمند به نيروي کار مي‌توانند ثبت‌نام کنند، تاکنون در استان ۴۰۰۰ نفر جوياي شغل و ۶۸۰ نفر کارفرما ثبت‌نام کرده و ۵۳۴ نفر از اين طريق مشغول به کار شده‌اند.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري عنوان کرد: سال گذشته بالغ‌بر يک هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزايي به ۱۱ هزار نفر از مردم استان پرداخت شد که حدود ۸۰۰ ميليارد تومان از آن مربوط به تسهيلات تبصره ۱۶ بوده است، نکته مهم پس از پرداخت تسهيلات نظارت است که اين کار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به جد پيگيري مي‌شود چراکه در غير اين صورت پرداخت تسهيلات اثربخش نخواهد بود و موجب رفع معضل بيکاري نمي‌شود.

وي با اشاره به توزيع کالابرگ الکترونيک در کشور و چهارمحال و بختياري، اضافه کرد: اين طرح از بهمن ماه، در قالب فجرانه و در سه مرحله آغاز شد که درحال حاضر در مرحله آخر اجراي اين طرح هستيم البته ممکن است اين طرح تمديد شود؛ در مرحله نخست ۹۷ درصد از خانوارهاي استان و در مرحله دوم ۹۰ درصد از خانوارها از اين طرح استفاده کردند، در مرحله سوم که همچنان ادامه دارد نيز تاکنون ۱۵۱ هزار خانوار يعني ۶۳ درصد خانوارها استفاده کرده‌اند.
 
مولوي تصريح کرد: طرح کالابرگ الکترونيک ويژه ۷ دهک اقتصادي بود که در چهارمحال و بختياري تاکنون ۲۷۸ هزار خانوار از اين طرح استفاده کرده‌اند و ۱,۸۰۳ ميليارد تومان پول توسط مردم و دولت وارد بازار شده است، مبلغ کل يارانه ۲۲۰ هزار توماني که توسط دولت در استان هزينه شده نيز ۷۳۹ ميليارد تومان است. مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري يادآور شد: در اين استان ۳۰۹ هزار خانوار وجود دارد که از اين تعداد ۲۹۶ هزار خانوار يارانه دريافت مي‌کنند، ۱۰۷ هزار خانوار نيز از دهک‌هاي اول، دوم و سوم هستند همچنين ۱۸۹ هزار خانوار در دهک‌هاي چهار تا ۹ قرار دارند.

انتهاي خبر/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html