پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272071
رئيس‌جمهور: اشغالگر بايد به فوريت اخراج، محاکمه و مجازات شود
تاریخ انتشار : 1403/02/06 09:41:33
نمایش : 36
آيت‌الله رئيسي گفت: بر اساس تصريح همه نظامات حقوقي اشغالگري و تجاوز به هيچ وجه براي اشغالگر حق مالکيت و مشروعيت خلق نمي‌کند، بلکه متجاوز و اشغالگر بايد به فوريت اخراج، محاکمه و مجازات شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سيد ابراهيم رئيسي شامگاه چهارشنبه به وقت محلي در ادامه برنامه‌هاي سفر رسمي يکروزه خود به سريلانکا، در نشست مشترک هيئت‌هاي عالي‌رتبه دو کشور ضمن ابراز خرسندي از بهره‌برداري رسمي از طرح چند منظور برق‌آبي «اومااويا»، اجراي مشترک اين پروژه را يکي از نمادها و جلوه‌هاي همبستگي و دوستي فيمابين دو ملت توصيف کرد.

رئيس جمهور با بيان اينکه شرکت‌ها و متخصصان ايراني آمادگي مشارکت در ديگر طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني سريلانکا را دارند، از آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي صدور خدمات فني-مهندسي به سريلانکا در راستاي کمک به پيشرفت اين کشور خبر داد و گفت: پيشنهاد مي‌کنم کارگروه مشترکي با حضور وزراي مربوطه براي تسريع‌ در ارتقا روابط اقتصادي تشکيل شود. همچنين تشکيل منظم و مستمر جلسات کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي مي‌تواند در ارتقاي سطح روابط اقتصادي و تجاري دو طرف بسيار موثر باشد.

رئيسي با اشاره به پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه فرهنگي، علمي و آموزشي، ضمن اعلام آمادگي کشورمان براي انتقال تجربيات ارزشمند خود به سريلانکا افزود: نيروهاي جوان تحصيلکرده و باانگيزه بزرگترين ظرفيت دو کشور براي پيشرفت هستند و ايران از ارتقاي سطح همکاري‌ها در حوزه جوانان استقبال مي‌کند.

رئيس جمهور با بيان اينکه دو کشور از زيرساخت‌هاي مناسبي در صنعت گردشگري برخوردارند، همکاري در عرصه صنعت گردشگري و همکاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي را از ديگر زمينه‌هاي مورد علاقه و داراي ظرفيت براي گسترش همکاري‌هاي فيمابين برشمرد و اظهار داشت: غربي‌ها پيشرفت ما را نمي‌خواهند و به همين دليل براي اعمال فشار روي کشورهاي مستقل به حربه حقوق بشر متوسل مي‌شوند، لذا لازم است همکاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي دو کشور در راستاي بي‌اثر کردن اين دشمني‌ها تقويت شود.

رئيسي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تداوم نسل‌کشي رژيم صهيونيستي در غزه، با تاکيد بر ضرورت اقدام هماهنگ کشورهاي اسلامي و مستقل براي توقف جنايات اين رژيم، رفع محاصره غزه و آغاز امدادرساني گسترده به مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: بر اساس تصريح همه نظامات حقوقي اشغالگري و تجاوز به هيچ وجه براي اشغالگر حق مالکيت و مشروعيت خلق نمي‌کند، بلکه متجاوز و اشغالگر بايد به فوريت اخراج، محاکمه و مجازات شود.

بر اساس اين گزارش، «رانيل ويکرمسينگه» نيز در اين نشست با بيان اينکه باور داريم فرصت مناسبي براي ارتقاي بيش از پيش سطح روابط ميان دو کشور ايجاد شده است، تصريح کرد: در مذاکرات مقامات دو کشور راهکارهاي تقويت هر چه بيشتر مناسبات و تعاملات به دقت مورد بررسي قرار گرفت و پيشنهاد شد براي تعميق مناسبات سياسي فيمابين پارلمان‌هاي دو کشور نيز فعال‌تر عمل کنند.

رئيس جمهور سريلانکا با قدرداني از مشارکت جمهوري اسلامي ايران در بازسازي اين کشور از جمله طراحي و اجراي پروژه برق‌آبي «اومااويا» گفت: امروز سريلانکا با حمايت دوستان به ويژه ايران در حال بازسازي خود و پيشرفت است. در همين راستا تصميم گرفتيم براي تسهيل و تسريع اين روند نشست بعدي کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي فيمابين هر چه سريع‌تر برگزار کنيم و راهکارهاي ارتقاي سطح مناسبات اقتصادي را نيز مورد بررسي قرار داديم.

وي با استقبال از پيشنهاد رئيس جمهور کشورمان براي تشکيل کار گروهي متشکل از مسئولان مرتبط براي گسترش روابط اقتصادي فيمابين خاطرنشان کرد: سريلانکا همچنين متقاضي همکاري‌هاي بيشتر دو ‌کشور در زمينه کشاورزي،گردشگري ، همکاري‌هاي علمي و آموزشي و ورزش است.

رئيس جمهور سريلانکا با ابراز علاقمندي کشورش براي تقويت همکاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي دو کشور گفت: اتفاقات و تحولات منطقه از محورهاي مذاکرات امروز ما بود و حمله به کنسولگري ايران در سوريه را محکوم کرديم، زيرا آن را حمله به همه معاهدات و حقوق بين‌المللي مي‌دانيم. همچنين درباره حقوق مردم فلسطين و غزه نيز گفتگوهاي مهمي داشتيم؛ دو کشور بر ضرورت توقف کشتار و جنايات رژيم صهيونيستي در غزه توافق دارند و باور دارند که هيچ بهانه‌اي تداوم اين جنايات را توجيه نمي‌کند. موضع رسمي سريلانکا در مورد مسئله فلسطين، تشکيل کشور مستقل فلسطيني است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html