پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272066
سپاه نهادي نظامي در جهت اهداف و آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي است
تاریخ انتشار : 1403/02/02 12:10:00
نمایش : 53
کارشناس مسائل سياسي گفت: اگرچه سپاه هويتي نظامي دارد اما نظامي‌گري در واقع يک بُعد از ابعاد اين نهاد مکتبي است. سپاه نهادي نظامي در جهت اهداف و آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي است و حفاظت و نگهباني از نظام و حکومت اسلامي مهم‌ترين رکن آن را تشکيل مي‌دهد.
حجت‌الاسلام محسن ملک پور به مناسبت سالروز تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي (2 ارديبهشت) و به‌پاس حماسه تنبيه رژيم صهيونيستي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: در نخستين روزهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال ۱۳۵۷، با فرمان حضرت امام خميني (رضوان‌الله عليه) به جوانان غيور و انقلابي ايران اسلامي، عده‌اي از دل‌سوختگان راستين و پيروان صديق ولايت‌فقيه گرد هم جمع شدند و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را پي‌ريزي کردند.
 
وي تصريح کرد: پس از مدتي حضرت امام (سلام الله عليه) در دوم ارديبهشت‌ماه ۱۳۵۸ طي فرماني به شوراي انقلاب، رسماً تأسيس نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را اعلام کردند. تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي که نتيجه هوشمندي و درايت الهي امام راحل بود، امروز بحمدالله به مثابه «كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ» (ابراهيم: 24)، با حضور بابرکت و مخلصانه خود در عرصه‌هاي گوناگون مورد نياز کشور، به يک نيروي نظامي، امنيتي، سازندگي، اطلاعاتي، فرهنگي و خدمت‌رساني کارآمد و خستگي‌ناپذير براي نظام جمهوري اسلامي تبديل‌شده است اگر معناي کلمه طيبه انقلاب اسلامي به‌خوبي درک شود، جايگاه محوري و والاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز به‌وضوح روشن مي‌گردد.
 
وي افزود: انقلاب اسلامي، يعني نفي و تغيير حاکميت طاغوت - هر تجاوزگر و يا هر معبودي غير از خداي متعال – باهدف استقرار حاکميت اللَّه است. انقلاب اسلامي، يک انقلاب سياسي صرف يا دگرگوني اجتماعي محض نيست، بلکه به معناي تجديد حيات اسلام ناب در تمام وجوه و ابعاد آن به‌ويژه اسلام سياسي است. اسلام نابي که تنها مکتب جامع، اصيل و حاوي طرح کاملي براي زندگي بشر و تضمين‌کننده عدالت، امنيت، صلح، آزادي و در يک‌کلام انسانيت است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: اگرچه سپاه هويتي نظامي دارد اما نظامي‌گري در واقع يک بُعد از ابعاد اين نهاد مکتبي است. سپاه نهادي نظامي در جهت اهداف و آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي است و حفاظت و نگهباني از نظام و حکومت اسلامي مهم‌ترين رکن آن را تشکيل مي‌دهد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در افقي فرازمند، داراي آرمان‌هاي مکتبي، انساني و جهان‌شمول است که بايد هميشه حرکت خود را به آن‌سو جهت دهد.
 
وي اظهار داشت: اما يکي از ابعاد هويتي سپاه که بارها از جانب رهبر معظم انقلاب موردتوجه و تحسين قرارگرفته شده است، انقلابي بودن اين نهاد در عرصه‌هاي موردنياز براي کشور و مردم بزرگوار ايران است. يکي از قله‌هاي اين حرکت و اقدامات انقلابي، رويکرد سپاه در صنعت دفاعي و اختراع و توليد موشک و پهپاد (مخفف: پرنده هدايت‌پذير از دور) است.
 
 
وي در پايان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، طبق آنچه از بيانات بنيان‌گذار آن پيدا است و رهبر انقلاب اسلامي به‌عنوان فرماندهي کل قوا بر آن تأکيد دارند، همچنين طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسي، سپاه براي پاسداري از آرمان‏ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي است. برخلاف کساني که چهل سال است، سپاه ستيزي و سپاه هراسي تبديل به راهبرد هميشگي‌شان شده است، اين نيرو فقط براي حفاظت از تماميت ارضي ايران نيست. ارتش جمهوري اسلامي اولين وظيفه را در اين عرصه بر عهده دارد. البته هر جا که براي حفظ تماميت ارضي به حضور سپاه نياز بوده است، آنجا مشارکت داشته لکن حراست و صيانت از انقلاب اسلامي وظيفه‌اي فراتر از مرزهاي جغرافيايي را مي‌طلبد. تشکيل سپاه بدون مرزِ قدس از حدود سه دهه قبل بر همين مبناست.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html