پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272063
نفت خط مقدم رشد اقتصادي/ موفقيت دولت سيزدهم در صاردات نفت در شرايط تحريم
تاریخ انتشار : 1403/02/02 09:08:21
نمایش : 48
عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه فروش نفت و گاز در شرايط تحريمي يک موفقيت براي دولت سيزدهم محسوب مي‌شود، گفت: وزارت نفت عملکرد خوبي در صنعت نفت داشت و توانست زمينه ساز رشد اقتصادي مطلوب کشور طي سال گذشته شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ فريدون عباسي، عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي ضمن اشاره به اينکه فروش نفت و گاز در شرايط تحريمي يک موفقيت براي وزارت نفت و دولت فعلي محسوب مي‌شود، تصريح کرد: غربي‌ها قصد داشتند از طريق تحريم‌ها نگذارند ما نفت و گاز خود را به فروش برسانيم، اما تحريم بر روي توسعه ميادين کشور و افزايش توليد اثرگذار بود.

اين نماينده مجلس تاکيد کرد: با پيشرفت‌هاي علمي و فني که به آن دست يافتيم، مشکلات را حل کرديم، البته اين کار آساني نبود و بر اثر تلاش‌هاي زياد و سياست گذاري‌هاي صحيح به دست آمد.

وي خاطرنشان کرد: ظرفيت‌هاي فراواني در داخل کشور وجود دارد که مي‌توانيم از آنها بهره ببريم. واقعيت اين است که هنوز مي‌توانيم بيش از اينها از دستاوردهاي علمي و دانش بنياني کشور بهره ببريم. استفاده حداکثري از توان دانش بنياني کشور در صنايع نفت و گاز نيز سياست‌گذاري درستي بود که به اجرا گذاشته شد.

عباسي گفت: نبايد انتظار داشته باشيم که متخصصان داخلي بي‌کم و کاست از همان ابتدا پروژه‌ها را بدون نقص پيش ببرند. خطا تا حدي قابل قبول است و تا وقتي اين ريسک‌ها را نپذيريم، پيشرفت نخواهيم کرد. بايد به متخصصان داخلي اجازه دهيم، آزمون و خطا داشته باشند تا در نهايت به نتيجه دلخواه برسيم.

عضو کميسيون انرژي مجلس ادامه داد: وزارت نفت عملکرد خوبي در زمينه فروش نفت و گاز داشت و توانست زمينه ساز رشد اقتصادي مطلوب کشور طي سال گذشته ميلادي شود. فروش نفت به ميني پالايشگاه‌ها در شرق آسيا و سهامداري در پالايشگاه‌هاي فراسرزميني نيز از جمله سياست‌گذاري‌هاي صحيحي بود که در راستاي بازارسازي براي فروش نفت کشور به اجرا گذاشته شد.

وي گفت: وزارت نفت در دولت سيزدهم عملکرد خوبي در زمينه فروش نفت داشتند؛ همچنين براي تداوم اين رشد اقتصادي نياز است در اين وزارتخانه فرآيند انعقاد قراردادها تسريع شود تا زمينه براي انجام پروژه‌هاي مختلف به ويژه با حضور بخش خصوصي فراهم شود و بخش مردمي اقتصاد در توسعه نفت و گاز حضور داشته باشد.

عباسي بيان کرد: بايد اختيارات بيشتري به وزير نفت داده شود، تا خودش به صورت فرمانده محوري عمل کند، به نحوي که توسعه ميادين و افزايش توليد بيش از پيش اتفاق بيفتد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html