پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272062
هفته سلامت فرصتي براي ارتقاي سلامتي
تاریخ انتشار : 1403/02/02 09:05:11
نمایش : 46
معاون فني مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري گفت: در حقيقت هفته سلامت فرصتي است براي اينکه مردم نسبت به سلامتي خود و اتفاقاتي که در سطح ملي براي ارتقاي سلامت روي مي‌دهد، آگاهي پيدا کنند و اشراف يابند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سميه جوادي در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، اظهار کرد: هفتم آوريل در تاريخ جهاني مصادف با 15 فروردين به مناسبت تاسيس سازمان جهاني بهداشت در سال 1948، روز جهاني سلامت نام‌گذاري شده است.
 
وي تصريح کرد: بر همين اساس همه‌ساله مصادف با اين روز در سراسر دنيا اتفاقاتي مرتبط با سلامتي، برنامه‌ريزي مي‌شود و در ايران نيز برنامه‌ريزي به اين صورت است که از يکم تا هفتم ارديبهشت‌ماه به‌عنوان هفته سلامت نامگذاري شده است.
 
معاون فني مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري يادآور شد: امسال با توجه به اينکه شعار روز جهاني سلامت «سلامتي من، حق من» بود و با توجه به شعاري که مقام معظم رهبري براي امسال در نظر گرفتند، شعار «سلامت خانواده با مردمي‌سازي سلامت» براي اين هفته درنظر گرفته شد.
 
جوادي يادآور شد: در حقيقت هفته سلامت فرصتي است براي اينکه مردم نسبت به سلامتي خود و اتفاقاتي که در سطح ملي براي ارتقاي سلامت روي مي‌دهد، آگاهي پيدا کنند و اشراف يابند، اين در حالي است که تغيير نگرش و نحوه زندگي و سبک زندگي سالم در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد نيز در اين زمينه مدنظر قرار گرفت.
 
وي افزود: در هفته سلامت يک سري اهداف مانند حمايت‌طلبي و پررنگ نمودن ضرورت دسترسي به خدمات با کيفيت و مقرون به صرفه در بستري از عدالت دنبال مي‌شود و از همين‌رو بايد روزشمارهاي تعيين شده با توجه به اين اهداف انتخاب مي‌شوند.
 
معاون فني مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري بيان داشت: شنبه با عنوان «سلامت خانواده، حق و مسئوليت همگان» نامگذاري شده است و امروز هم‌زمان با آغاز هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد به‌عنوان اولين دانشگاه در سطح کشور ميزبان مهمانان دفتر آموزش و ارتقاي سلامت وزارتخانه است و افتتاح طرح سلامت دانش‌آموزي عشاير را در برنامه داريم.
 
جوادي با بيان اينکه عنوان انتخاب شده براي روز اول هفته سلامت بدين معنا است که تمام آحاد مردم در قبال سلامتي مسئول هستند افزود: روز دوم هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده، از آموزش و پرورش تا آموزش عالي» نامگذاري شده است، بدين معنا که آموزش سلامت از روزهاي آغازين ورود بچه‌ها به مدرسه تا روزهاي پاياني که از آموزش عالي فارغ مي‌شوند و بايد همواره تحت آموزش‌هاي خودمراقبتي و... قرار گيرند.
 
وي با اشاره به اينکه «سلامت خانواده و سلامت زمين»، عنواني است که براي سومين روز هفته سلامت درنظر گرفته شده است اضافه کرد: با توجه به تغييرات اقليمي ايجاد شده در زمين، سلامتي تامين نمي‌شود مگر اينکه تمامي ابعاد مانند سلامتي زمين را در نظر داشته باشيم و در حفظ آن کوشا باشيم.
 
معاون فني مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري «سلامت خانواده و سلامت رواني، اجتماعي» را عنوان انتخاب شده براي چهارمين روز هفته سلامت دانست و تاکيد کرد: در اين زمينه به سلامت روان و ارتباطات درست اجتماعي بيشتر توجه شده است و اين بدان معنا است که سلامت روحي مي‌تواند بناي همه سلامتي‌ها و نسلامتي‌هاي جسمي باشد و زماني که فرد در درون خود و خانواده و اجتماع داراي سلامت روان باشد مي‌تواند به سمت سلامت جسمي حرکت کند.
 
جوادي با بيان اينکه «سلامت خانواده و فرهنگ سلامت» که همان مقوله آموزش سلامت است، عنواني است که براي روز يپنجم انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: ششمين روز هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده و جواني جمعيت» نامگذاري شده است، درحال حاضر دو پرچم مهم در دست دانشگاه‌هاي علوم پزشکي سراسر کشور قرار دارد که شامل، مقوله سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرهاي بالاي 20 هزار نفر و ديگري بحث جواني جمعيت است که قرارگاهش در دانشگاه علوم پزشکي قرار دارد.
 
وي بيان داشت: روز آخر هفته سلامت را ميزبان هم‌استاني‌ها در راهپيمايي و پياده‌روي که از جلوي ستاد دانشگاه علوم پزشکي در خيابان کاشاني به سمت پارک ملت برنامه‌ريزي شده است با عنوان و شعار «سلامت خانواده، غذاي سالم و ورزش همگاني»، به اين منظور که افراد به اين موضوع توجه داشته باشند که چه چيزهايي را به‌عنوان غذاي سالم بايد دريافت کنند و قرار است چه کارهايي در اين زمينه انجام شود.
 
انتهاي خبر/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html