پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272028
حضور مردم شهرستان فارسان در يازده اسفند بدخواهان را نااميدتر کرد
تاریخ انتشار : 1402/12/18 13:55:05
نمایش : 170
امام‌جمعه فارسان گفت: حضور پرشور مردم عزيز و هميشه درصحنه شهرستان فارسان در جشن ملي يازدهم اسفند، بار ديگر تحسين و شادي دوستداران انقلاب اسلامي و يأس و نااميدي بدخواهان و کينه‌ورزان را برانگيخت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: روزهاي پاياني ماه شعبان المعظم مصادف شده با روزهاي پاياني سال. توجه به اين‌که لحظات مهمي را سپري مي‌کنيم ما را از غفلت خارج مي‌کند در اين آخرين جمعه ماه شعبان، لازم است که از خداي تعالي درخواست کنيم لغزش‌هاي گذشته ما را اگر تاکنون نبخشيده است ببخشد.
 
وي افزود: خداي تعالي با نظر رحمت به همه ما نگاه کند و پاک وارد ضيافت الهي شويم. سال گذشته روايتي را از مرحوم شيخ‌ صدوق در امالي خواندم که مناسب است بازگو کنم، فرمودند: هر کس نمى‌تواند کارى کند که به سبب آن گناهانش از بين برود بر محمّد و خاندان او بسيار درود فرستد، زيرا صلوات گناهان را ريشه‌کن مى‌کند.
 
امام‌جمعه فارسان به ماه مبارک رمضان اشاره داشت و بيان داشت: پيشاپيش حلول ماه مبارک رمضان را به همه شما عزيزان تبريک عرض مي‌کنم. خداي سبحان ماه رمضان را به نزول قرآن در آن معرفي مي‌کند پس عظمت اين ماه به لحاظ روزه نيست، بلكه معرّف حقيقي ماه رمضان، است. هرچند که خود روزه بركات فراواني دارد و ذكر ظرف نزول قرآن در خلال آيات روزه براي ايجاد انگيزه بيشتر در مكلفان است كه به شوق ادراك معارف قرآن از روزه اين ماه نيز بهره‌مند شوند، به اين معنا که چون قرآن كه بزرگ‌ترين آيات ربوبي است در اين ماه نازل شد، روزه كه بزرگ‌ترين آيات عبادي است در اين ماه واجب شد. به‌بيان‌ديگر: حال كه ماه رمضان ماه نزول قرآن است، بر ماست كه در اين ماه از غير خدا و از خواسته‌هاي نفساني امساك كنيم تا نسيم روحاني بر ما بوزد و درِ غيب به روي‌مان بازگردد.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور به حضور پرشور مردم در جشن يازدهم اسفند هم اشاره داشت و عنوان کرد: حضور پرشور مردم عزيز و هميشه درصحنه شهرستان فارسان در جشن ملي يازدهم اسفند، بار ديگر تحسين و شادي دوستداران انقلاب اسلامي و يأس و نااميدي بدخواهان و کينه‌ورزان را برانگيخت. اين حضور گسترده، باشکوه و آگاهانه مردم نشان‌دهنده اتحاد، انسجام و قدرشناسي مردم فهيم شهرستان از شهيدان، جانبازان، آزادگان، ايثارگران و اعتقاد عميق و دل‌بستگي زياد به مکتب اسلام بوده که ياس و نااميدي دشمنان را نيز به همراه داشته است.
 
وي افزود: حضور افتخار استان چهارمحال و بختياري، حضرت آيت‌الله کيواني، منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبري تبريک و تهنيت دارم. به منتخب مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، جناب آقاي دکتر عزيزي تبريک گفته و براي اين عزيز در عرصه‌ي خدمت به‌نظام جمهوري اسلامي آرزوي توفيق دارم.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: آيا چهار راهبرد مورد مطالبه رهبر انقلاب محقق شد؟ در پاسخ بايد گفت؛ دو راهبرد امنيت و سلامت با برنامه‌ريزي خوب مسئولان و مجريان، در همه سطوح و رده‌هاي برقراري امنيت و برگزاري کم نقص انتخابات بحمدالله در تراز مطلوب انجام شد. در بعد امنيتي عليرغم هجمه‌ها و تهديدهاي سنگين دشمنان داخلي و خارجي، شاهد يک انتخابات امن «به معناي واقعي آن بوديم. در بُعد» سلامت «نيز عليرغم برخي تخلفات در تبليغات انتخاباتي- که بايد ريشه‌يابي و علاج شود- شاهد انتخابات» سالم با کمترين شکايت‌ها، در سطح ملي و کلان- بوديم.
 
وي اظهار داشت: انتخابات يازدهم اسفندماه به‌رغم فضاسازي‌هاي رسانه‌اي تا حدود زيادي «رقابتي» بود و از همه سلايق مختلف در آن شرکت داشتند. برخي فضاسازي‌ها و مظلوم‌نمايي‌ها نيز در اين باره بيشتر بزرگ‌نمايي براي اهداف حزبي و جناحي است. البته با برنامه‌ريزي بهتر، مي‌شد فضاي رقابتي پرشورتري را رقم زد. در اين بخش نبايد از نقش مهم و مؤثر و بي‌بديل صداوسيما در اين ميدان خصوصاً با راه‌اندازي ۲۰۰ شبکه تلويزيوني غفلت کرد.
 
وي عنوان داشت: «مشارکت» در انتخابات نيز در حد «مقبول» ارزيابي مي‌شود و به‌رغم جنگ جهاني رسانه‌اي و شناختي در يک سال گذشته و نيز وجود مشکلات عديده معيشتي و اقتصادي در نوع خود يک جهاد بزرگ و حماسه‌ساز بشمار مي‌آيد که راهبرد شيطاني «تحريم» را و کاهش مشارکتِ زير ۲۰ درصد را درهم شکست. به همين جهت ديديم که بعد از شکست تحريم انتخابات اکنون به «تحريف» آن روي آورده‌اند و تلاش دارند با شبهه‌افکني‌هاي مختلف اين رأي قوي و پرقدرت را زيرسئوال ببرند.
 
انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html