پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261990
اقدامات آمريکا عليه يمن بهانه‌ واشنگتن براي حضور گسترده‌تر در منطقه است
تاریخ انتشار : 1402/10/20 10:08:08
نمایش : 463
وزيران خارجه جمهوري اسلامي ايران روسيه اقدامات اخير آمريکا در شوراي امنيت در قبال يمن را بهانه‌اي براي حضور گسترده تر اين کشور در منطقه و درياي سرخ ارزيابي دانستند.

به گزارش پايگاه خبري تخليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حسين اميرعبداللهيان در گفت وگوي تلفني با سرگئي لاوروف درباره برخي موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و همچنين تحولات منطقه‌اي از جمله آخرين تحولات جنگ عليه غزه و وضعيت درياي سرخ گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزير امور خارجه در اين گفت وگوي تلفني برخي موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه از جمله ترانزيت و معاهده همکاري هاي جامع و راهبردي دو کشور را با همتاي روسي خود به اشتراک گذاشت.

وي با انتقاد از تلاش آمريکا براي تصويب قطعنامه عليه يمن به بهانه دفاع از امنيت درياي سرخ، ضمن تاکيد بر اهميت امنيت دريانوردي بين المللي خاطر نشان کرد: تحولات درياي سرخ با غزه و رفتار آمريکا و رژيم اسراييل در قبال فلسطين ارتباط دارد و طرح چنين قطعنامه اي، بيشتر يک زمينه سازي براي حضور بيشتر نظامي آمريکايي ها در منطقه و درياي سرخ است.

تحولات مربوط به نوار غزه و تداوم کشتار غير نظاميان توسط صهيونيست ها از ديگر محورهاي گفت وگوي تلفني وزراي خارجه ايران و روسيه بود.

اميرعبداللهيان همچنين بر ضرورت توقف حملات به غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطين تاکيد کرد.

سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه نيز با تسليت حادثه تروريستي کرمان، مراتب همدردي خود و دولت روسيه را با دولت و ملت ايران ابراز داشت.

وي نيز اقدامات اخير آمريکا در شوراي امنيت در قبال يمن را بهانه اي براي حضور گسترده تر در منطقه ذکر کرد و افزود: آمريکايي ها علاقه چنداني به ريشه يابي دلايل و علل اصلي بحران ها ندارند.

لاوروف خاطر نشان کرد: ما نيز مانند ايران خواستار آرامش در منطقه و پايان جنگ در نوار غزه و تشکيل دولت فلسطين هستيم.

وي با تاکيد بر لزوم گسترش مناسبات دو جانبه به اهميت نهايي کردن معاهده همکاري هاي جامع و راهبردي دو کشور تاکيد و پيشبرد همکاري هاي حمل و نقل ترانزيت ميان دو کشور را مورد توجه قرار داد.

طرفين در خصوص اقدام نهايي بر روي موافقتنامه همکاري هاي بلند مدت ايران و روسيه و اجراي پروژه راه آهن رشت - آستارا و همچنين تسهيل تردد کاميونداران ايراني از مسير بلاروس - روسيه رايزني کردند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html