پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261971
انتخابات جلوي ديکتاتوري، هرج و مرج و ناامني را مي‌گيرد
تاریخ انتشار : 1402/10/03 09:14:54
نمایش : 500
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينکه انتخابات جلوي ديکتاتوري، هرج و مرج و ناامني را مي‌گيرد فرمودند: انتخابات پايه تحول است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار جمعي از مردم استان‌هاي کرمان و خوزستان با اشاره به لزوم روشن شدن اصل منطق انتخابات در جمهوري اسلامي اظهار کردند: دو کلمه جمهوري و اسلامي، هر دو وابسته به انتخابات هستند؛ جمهوري، يعني مردم‌سالاري و حاکميت کشور به دست مردم و هيچ راهي جز انتخابات براي دخالت مردم در حاکميت وجود ندارد.

ايشان افزودند: بعضي‌ها در مورد لزوم انتخابات، اشکال‌تراشي مي‌کنند و دلسرد مي‌کنند و توجه ندارند که اگر انتخابات در کشور نباشد، يا ديکتاتوري مي‌شود يا هرج و مرج و ناامني. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: آن چيزي که جلوي بروز ديکتاتوري، هرج و مرج، ناامني و اغتشاش در کشور را مي‌گيرد، انتخابات است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي گفتند: انتخابات، مسير صحيحي است که مردم مي‌توانند با آن، حاکميت ملي و مردم‌سالاري و جمهوريت را در کشور تأمين کنند.

ايشان با بيان اينکه انتخابات در کشور تحول ايجاد مي‌کند افزودند: بعضي‌ها اسم تحول را مي‌آورند و اظهار طرفداري از تحول مي‌کنند اما عملاً آن چيزي که مقدمه حتمي تحول است يعني انتخابات، مورد بي‌اعتنايي آنان قرار مي‌گيرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: با انتخابات مي‌توان در کشور تحول ايجاد کرد؛ صاحبان ديدگاه‌هاي گوناگون سياسي، اقتصادي و فرهنگي مي‌خواهند به نفع ديدگاه سياسي يا فرهنگي يا اقتصادي خودشان تحول ايجاد کنند که راهش آن است که با انتخابات، اعم از انتخابات مجلس شوراي اسلامي، مجلس خبرگان، رياست‌جمهوري يا شوراها کساني را که با آن فکر سياسي و جهت‌گيري سياسي يا اقتصادي يا فرهنگي آن‌ها همراه هستند، سر کار بياورند که اين تحول مي‌شود؛ در واقع انتخابات، پايه تحول است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: بعضي‌ها مردم را از انتخابات دلسرد مي‌کنند که اين کاري غلط، اشتباه و به ضرر کشور است؛ به ضرر فلان شخص و آدم نيست بلکه به ضرر کشور است. ايشان ادامه دادند: بعضي‌ها براي آنکه مردم را از انتخابات دلسرد کنند، مدام مشکلات کشور را جلوي چشم مي‌آورند؛ اگر مشکلات وجود دارد، راه‌حل مشکلات چيست؟ راه‌حل مشکلات، انتخابات است؛ اتفاقاً براي آنکه مشکلات برطرف شود، بايد در انتخابات شرکت کنيم.

ايشان با اشاره به لزوم تحقق چهار شاخص بيان‌شده در فرمايشات ابتداي امسال، گفتند: بنده، چهار خصوصيت را در اول امسال راجع به اين انتخابات به ملت ايران عرض کردم؛ اولاً مشارکت قوي، ثانياً رقابت واقعي، ثالثاً سلامت به معناي حقيقي کلمه و رابعاً امنيت انتخابات؛ اين چهار خصوصيت بايد انجام بگيرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: ما حدود دو ماه ديگر دو انتخابات مهم در کشور داريم؛ ملت ايران بايد براي انجام اين دو انتخابات به بهترين شکل آماده باشد.يک انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان رهبري است. مجلس خبرگان رهبري اهميتش در آنجاست که در موقع لازم، مي‌تواند رهبر مناسب را براي کشور انتخاب کند و در طول زمان هم مي‌تواند و مي‌بايد مراقب حفظ شرايط حياتي رهبري در شخص رهبر موجود باشد؛ بايستي ملت ايران، مردم استان‌ها دقت کنند، مراقب کنند و اين انتخابات را به بهترين وجهي برگزار کنند.

ايشان با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز فرمودند: اما انتخابات مجلس شوراي اسلامي که بسيار مهم است؛ مجلس شوراي اسلامي طبق قانون اساسي ريل‌گذاري‌کننده‌ي آينده‌ي کشور است؛ اگر کشور، مشکلاتي دارد، براي رفع اين مشکلات، نياز به قانون‌گذاري و حضور مدبرانه‌ي مجلس شوراي اسلامي است؛ اين دو انتخابات بايستي با شکوه برگزار بشود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي افزودند: همه‌ي کساني که مخاطباني دارند، وظيفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند؛ علماي اعلام، اساتيد دانشگاه، اساتيد حوزه، صداوسيما، مطبوعاتي‌ها، جوان‌ها، افراد در داخل خانواده، اين‌ها همه مي‌توانند منادي انتخابات باشند و مردم و مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند؛ انتخابات آن وقت انتخابات پُر شوري خواهد شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: اگر مشارکت ضعيف باشد، مجلس ضعيف خواهد شد؛ مجلس ضعيف توانايي کامل براي رفع مشکلات را نخواهد داشت؛ اگر مي‌خواهيم مشکلات برطرف بشود، بايد مشارکت را بالا ببريم؛ اين وظيفه‌ي همه است. هر که مي‌خواهد مشکلات کشور برطرف بشود، راهش اين است.

ايشان با اشاره به لزوم امر رقابت در دو انتخابات پيش‌رو اضافه کردند: رقابت، يعني جناح‌هاي سياسي براي شرکت در انتخابات با همديگر مسابقه بگذارند، گرايش‌هاي گوناگون سياسي و اقتصادي در انتخابات با هم مسابقه بگذارند؛ ميدان باز باشد براي مسابقه‌ي جناح‌هاي سياسي و نگاه‌هاي سياسي و نظرات سياسي، همچنين اقتصادي، همچنين فرهنگي، اين معناي رقابت است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي گفتند: رقابت يعني جوان‌هايي که مي‌خواهند وارد ميدان انتخابات بشوند، مسابقه بگذارند با افراد سابقه‌دار و با تجربه، اين‌ها تلاش کنند، آن‌ها هم تلاش کنند و يک مجلس خوب و قوي، آن مجلسي است که هم از اين جوان‌ها در آن باشند، هم از آن مجرب‌ها و با سابقه‌ها در آن باشند.

ايشان گفتند: رقابت، يعني همه بتوانند تبليغات کنند، منتها تبليغات درست؛ تبليغات بايستي همراه با اخلاق و ديانت باشد؛ تبليغات غير از تهمت‌زدن است؛ غير از دروغ‌گفتن است، غير از وعده‌ي خلاف دادن است؛ تبليغات يعني انسان نظرات خودش را براي مردم بيان کند؛ اين تبليغات است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه بيانات خود با اشاره به جايگاه خوزستان در تاريخ ملت ايران گفتند: در تاريخ صد و بيست سي ساله‌ي اخير کشور ما، خوزستان يکي از اصلي‌ترين و مهم‌ترين مراکز مقاومت ملت ايران بوده است؛ مظهر مقاومت ملت ايران در طول اين مدت، مردم خوزستان بوده‌اند.

ايشان افزودند: از يک جهت ديگر هم خوزستان يک استان ممتاز است و آن، اين است که خون شهيدان همه‌ي استان‌هاي کشور روي خاک خوزستان ريخته شده است؛ اين يعني خوزستان نماد همدلي و همبستگي همه‌ي ملت ايران است و از همه‌ي نقاط کشور جوان‌ها، پيش‌قراولان، فداکاران آمدند در آنجا با ايمان‌شان، با انگيزه‌شان در آنجا جنگيدند و جان خودشان را در راه اسلام و ايران و جمهوري اسلامي فدا کردند؛ خوزستان نماد همبستگي ملت ايران شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي اضافه کردند: ما هر چه که در طول تاريخ از قهرماني‌هاي ملت ايران شنيده بوديم، از فداکاري‌ها، از گذشت‌ها، از ايستادگي‌ها به چشم خودمان در خوزستان در دوران دفاع مقدس مشاهده کرديم.

ايشان در بخش ديگري از بيانات خود با اشاره به جايگاه کرمان گفتند: بنده در طول سال‌ها اُنس با کرمان و کرماني‌ها، نقاط درخشاني را در اين استان و در مردم اين استان بالعيان مشاهده کردم؛ اگر بخواهيم در چند جمله از مهم‌ترين اين ويژگي‌ها اسم بياوريم، بايد عرض کنم، اولاً هويت عميق فرهنگي کرمان است، ثانياً نخبه‌پروري کرمان. اين استان از خصوصياتش، پرورش نخبگان، نجابت اخلاقي و ايمان صادقانه است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به پيشگامي مردم کرمان در پيوستن به نهضت اسلامي و انقلابي، افزودند: کرمان، زمينه‌ي بروز شخصيت بزرگي مثل حاج‌قاسم سليماني است؛ نخبه‌پروري و اتصال و ارتباط با مفاهيم اسلامي برجسته و مبارزه‌ي در راه آن‌ها، خصوصيت بزرگي است که بنده آن را به چشم، در مردم کرمان مشاهده کردم.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به وقايع اخير در غزه فرمودند: دو ماه و نيم از شروع حادثه‌ي غزه دارد مي‌گذرد؛ اين حادثه يک پديده‌ي بي‌نظيري است در تاريخ اخير دنياي اسلام؛ در تاريخ اخير در يک قرن اخير شايد شبيه اين حادثه ما ديگر نداريم، حادثه‌ي فوق‌العاده‌اي است.

ايشان با بيان اينکه حادثه غزه از دو سمت بي‌نظير است افزودند: از سمت رژيم صهيونيستي اين حادثه بي‌نظير است؛ براي اينکه هرگز اين جور سفاکي، اين جور جنايتگري، اين جور خونخواري در اين دوره‌ي تاريخي که اشاره کردم ديده نشده است؛ اين جور کودک‌کشي، اين جور بمب سنگرشکن روي سر بيماران بيمارستان‌ها انداختن، اين جور بي‌رحمي‌، اين جور خباثت بي‌نظير است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به مقاومت مردم فلسطين و مبارزان فلسطيني گفتند: اين جور ايستادگي، اين جور صبر، اين جور مقاومت، اين جور دشمن را ديوانه‌کردن، ديده نشده است؛ مردم غزه، مبارزان غزه مثل صخره و کوه ايستادند؛ آب و غذا و دارو و سوخت نمي‌رسد اما ايستادند و تسليم نمي‌شوند؛ اين خيلي مهم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي افزودند: همين تسليم‌نشدن، آن‌ها را پيروز مي‌کند؛ کمااينکه نشانه‌هاي پيروزي امروز ديده مي‌شود. «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ»، خدا با صبرکنندگان است. رژيم صهيونيست با آن همه تجهيزات و با آن همه امکانات، در مقابل مبارزان فلسطيني که تقريباً مي‌شود تجهيزات‌شان قابل مقايسه‌ي با تجهيزات رژيم صهيونيستي نيست، ناتوان مانده است.

ايشان در بخش ديگري از بيانات خود، با اشاره به تداوم جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين گفتند: در دنيا هيچ کسي بين رژيم صهيونيستي، آمريکا و انگليس تفاوتي نمي‌گذارد؛ همه مي‌دانند که اين‌ها يکي هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: آمريکا، بي‌شرمانه قطعنامه شوراي امنيت براي قطع بمباران و آتش‌بس در غزه را وتو مي‌کند؛ اين‌ها با همديگر فرقي ندارند و يکي هستند؛ يعني آمريکا در ريختن بمب روي سر کودکان، زنان، بيماران، افراد پير و مردم بي دفاع با اسرائيل، دارد همدستي مي‌کند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: آبروي آمريکا رفت و نقاب از چهره تمدن غربي در اين حادثه افتاد. پيروزي بزرگ ملت فلسطين در اين است که غرب، آمريکا و ادعاهاي دروغين حقوق بشري را بي‌آبرو کردند؛ امروز همه مي‌دانند که باطن اين ظاهرسازي‌ها، حقوق بشر و انسان و… ديگر چيست؛ چهره‌ي زشت هيولاي منحوس آمريکا و انگليس براي همه‌ي مردم دنيا روشن و آشکار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: ترديدي نداشته باشيد که پيروزي با جبهه حق است؛ ترديدي نداشته باشيد که رژيم غاصب صهيونيستي، يک روز از روي زمين ريشه‌کن خواهد شد و ان‌شاءالله اين جزو آينده‌هاي حتمي است؛ بعون‌اللّه و قوة و باذن‌اللّه و عزته، اين کار خواهد شد و اميدواريم شما جوان‌ها آن روز را به چشم خودتان ببينيد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html