پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261956
تشکيل ائتلاف جهاني در برابر زورگويي‌هاي آمريکا و غربي‌ها
تاریخ انتشار : 1402/09/14 09:11:34
نمایش : 669
رهبر انقلاب اسلامي در ديدار «ميگل دياز کانل» رئيس جمهور کوبا و هيات همراه با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان سياسي و اقتصادي دو کشور تاکيد کردند: بايد از اين ظرفيت‌ها براي تشکيل يک اتحاد و ائتلاف ميان کشورهايي که در قبال زورگويي‌هاي آمريکا و غربي‌ها داراي موضع يکسان هستند، استفاده شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اين ائتلاف با تمرکز بر همکاري‌هاي اقتصادي، مي‌تواند در مورد مسائل مهم جهاني هم‌چون موضوع فلسطين موضع‌گيري مشترک و تاثيرگذار داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامي در خصوص مسائل فلسطين خاطرنشان کردند: موضوع فلسطين فقط مربوط به قضاياي اخير غزه و بمباران‌ها نيست زيرا مردم فلسطين درطول ۷۵ سال گذشته همواره تحت انواع شکنجه‌ها و رنج‌ها و کشتارها بوده‌اند اما اکنون فاجعه در غزه آنقدر بزرگ است که واقعيت براي افکار عمومي جهان برملا شده و امکان پنهان کردن آن وجود ندارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مواضع رئيس جمهور کوبا درباره مسائل جهاني به‌خصوص موضوع فلسطين را همسو با مواضع جمهوري اسلامي خواندند و با اشاره به همکاري‌هاي دو کشور در مجامع بين‌المللي افزودند: بايد روابط دو کشور در زمينه‌هاي مختلف از جمله همکاري علمي، بيش از پيش تقويت شود و اميدواريم با توجه به اينکه دولت جناب آقاي رئيسي، دولت «کار و فعاليت» است، تفاهم‌ها و توافق‌ها به پيش روند و به مرحله اجرا و اقدام برسند.

ايشان همچنين با اشاره به ديدار ۲۲ سال پيش خود با آقاي «فيدل کاسترو» رهبر فقيد کوبا گفتند: انقلاب کوبا و شخصيت آقاي کاسترو از پيش از پيروزي انقلاب اسلامي همواره براي انقلابيون ايران جذابيت خاص داشت و دليل آن هم صداقت در مواضع انقلابي وي بود.

رهبر انقلاب اسلامي تاکيد کردند: «صداقت انقلابي»، «ايستادگي انقلابي» و «جديت انقلابي»، وجه مشترک انقلاب کوبا و انقلاب اسلامي ايران است.
در اين ديدار که حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي «ميگل دياز کانل» رئيس جمهور کوبا ضمن ابراز خرسندي از ديدار با

رهبر انقلاب اسلامي، سخنان و مواضع ايشان را هم جهت با دغدغه‌ها و مواضع دولت کوبا دانست و گفت: روابط ايران و کوبا، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در مسير صحيحي قرار داشته و در گفتگوهاي خود در تهران تمام تلاش‌ها را براي تعميق اين روابط به‌ويژه در حوزه اقتصادي و تجاري متمرکز کرديم.

رئيس جمهور کوبا با تاکيد بر اينکه دو کشور مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف به‌خصوص در مقابله با اقدامات مداخله‌ جويانه و تحريم‌هاي آمريکا و متحدانش مکمل يکديگر باشند، افزود: ايران و کوبا هم‌چنين مي‌توانند در همکاري‌هاي بين‌المللي، ارتباطات خود را بيش از پيش افزايش دهند و در مسائل مهم جهاني هم‌چون فلسطين تاثيرگذار باشند.

آقاي ميگل دياز کانل در مورد قضاياي فلسطين و غزه گفت: آنچه که امروز در غزه اتفاق مي‌افتد يک نسل‌کشي غير قابل قبول است و سازمان‌هاي بين‌المللي چشمان خود را در برابر کشتار ده‌ها هزار نفر از مردم غزه که دو سوم آنها کودکان و زنان هستند، بسته‌اند و تعجب آور اين است، کساني که از جنگ اوکراين و روسيه و کشتار غير نظاميان دائماً شکايت مي‌کردند اکنون در برابر کشتار ده‌ها هزار نفر در غزه سکوت کرده‌اند و اين نشان دهنده وضع بسيار بد جهان است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html