پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261948
کشور از واردات مواد اوليه شير خشک نوزاد بي‌نياز شد
تاریخ انتشار : 1402/09/05 08:48:14
نمایش : 657
مدير عامل شرکت شيرخشک نوزاد پگاه شهرکرد گفت: ما سعي داريم کشور را در واردات مواد اوليه توليد شير خشک نوزاد و محصولات ديگر از بيرون از مرزهاي کشور بي‌نياز کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، حميد خدايي، صبح امروز در حاشيه نشست تبييني با فرمانده سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع) به مناسبت هفته بسيج و در راستاي شعار مهار تورم و رشد توليد، از پيشرفت‌هاي اين شرکت به دست کارشناسان داخلي در سالهاي اخير گفت و اظهار کرد: مجموعه شير خشک نوزاد پگاه شهرکرد زيرمجموعه صنايع شير ايران، صندوق بازنشستگي کشوري و وزارت کار است که در اواخر دهه هفتاد صنايع شير ايران تصميم به احداث آن گرفت و توسط يک تيم اروپايي دونقطه از ايران را با توجه به شرايط ويژه احداث کارخانه ازجمله ورود آب‌وهواي پاک نقطه‌يابي کردند و درنهايت تصميم بر احداث آن در شهرکرد گرفته شد.
 
وي افزود: در اوايل دهه هشتاد يک شرکت آلماني وارد پروژه ساخت کارخانه شير خشک نوزاد پگاه چهارمحال و بختياري شد ولي به‌واسطه تحريم‌ها پروژه را رها کرده و بحث راه‌اندازي، فرمولاسيون و اجرا کردن سيستم‌هاي خط توليد به‌واسطه کارشناسان داخلي کشور و تکنسين‌هاي مجرب داخلي در همين مجموعه انجام شد.
 
خدايي بيان کرد: در شرکت شير خشک نوزاد پگاه شهرکرد انواع شير خشک، غذاي کودک، انواع پودر بستني و خامه صادراتي، شير خشک اسکيم پايه نوزاد و درنهايت مکمل‌هاي ورزشي آن‌هم با توجه به طيف زيادي از مکمل‌هاي ورزشي که به‌صورت غيرقانوني در کشور توليد مي‌شود، در اين شرکت با داشتن بيش از چندين مجوز قانوني از وزارت بهداشت و ديگر ارگان‌هاي مربوطه توليد مي‌شود.
 
مديرعامل شرکت شير خشک نوزاد پگاه شهرکرد، گفت: امروز با توجه به مشکلات عديده‌اي در بحث واردات مواد اوليه شير خشک، مخصوصاً بحث ارزي واردات وجود دارد توانستيم در سال ۱۴۰۰ مواد اوليه و پايه اين کارخانه را بومي‌سازي کنيم و مجوزات لازم اخذ و نسبت به توليد اقدام شده است، همچنين اين مواد پايه به ديگر کارخانه‌ها و شرکت‌هاي توليدي در اين زمينه عرضه مي‌شود.
 
وي، ادامه داد: يکي از مواد اوليه مورد استفاده در صنايع شير ما روغن مخصوص توليد شير خشک نوزاد است که توسط کارشناسان مجرب داخلي خودمان و به اسم شرکت مارگارين توليد مي‌شود و در توليدات اين شرکت مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
 
خدايي افزود: در ديگر مواد پايه و اوليه موردنياز کارخانه شير خشک نوزاد پگاه ايران مي‌توان به پودر آب‌پنير D90 اشاره کرد که وزير تعاون رفاه و کار اجتماعي در جلسه‌اي که در به‌تازگي در استان برگزار شد خبر خوشي را دادند که به اين توافق رسيده شد تا براي توليد اين ماده اصلي مصرفي در صنعت نيز مشکلي ازنظر بومي نداشته باشيم.
 
وي خاطرنشان کرد: ما سعي داريم کشور را در واردات مواد اوليه توليد شير خشک نوزاد و محصولات ديگر از بيرون از مرزهاي کشور بي‌نياز کنيم.
 
مديرعامل شرکت شير خشک نوزاد پگاه شهرکرد، بيان داشت: مشکل اصلي ما در بحث واردات مواد اوليه از کشورهاي اروپايي تحريم‌هاي حاکم بر منطقه است که به لطف خدا در اين زمينه ورود کرديم و الان در نقطه خوبي قرار داريم، ما درزمينهٔ توليد مواد اوليه و پايه اين شرکت و شرکت‌هاي مشابه در کشور 40 تا 50 درصد به خودکفايي رسيده‌ايم و فقط در بحث توليد آب‌پنير d90 مشکاتي وجود داشت که امروز در کشور با توجه به وجود مواد اوليه توليد D90 آب‌پنير موردنياز راداريم و در توليد اين ماده اوليه هم داريم به خودکفايي مي‌رسيم.

خدايي از افزايش ظرفيت دريافت شير اين شرکت از 150 تن به 350 تن در يک ماه آينده خبر داد و گفت: در يک ماه آينده ظرفيت ما عملاً بيش از دو و نيم برابر خواهد شد و اين‌يک خبر خوشي است براي مردم استان و کشور تا بهانه‌اي دست مافياي اين صنعت نيافتد و از نفوذ آن‌ها جلوگيري شود.

وي، بيان کرد: من و همکارانم در شرکت شير خشک نوزاد پگاه شهرکرد با توجه به اينکه در توليد شير خشک اسکيمي نوزاد چربي گرفته مي‌شد و اين چربي به‌صورت خام به شرکت‌هاي گروه يا رقيب بفروش مي‌رسيد تصميم به راه‌اندازي يک خط توليد کره و سردخانه ۲ هزار تني گرفتيم و راه‌اندازي کرديم و فروش کره را نيز چه در بازار داخلي و چه به‌صورت صادرات داريم.

خدايي از ديگر پروژه‌ها در شرکت خبر داد و گفت: استخر تصفيه 5 هزار مترمکعبي تصفيه‌خانه پسماند اين شرکت، عايق سازي بيش از 16 هزار مترمکعب سقف مجموعه در برابر بارش‌هاي پاييزي و زمستاني، راه‌اندازي کارخانه روغن و کارخانه کارتن‌سازي در جونقان و درنهايت واگذاري کشتارگاه جونقان از وزارت جهاد کشاورزي به صندوق بازنشستگي کشوري تا بتوانيم زنجيره تأمين شير موردنياز در کارخانه را در استان فراهم کنيم و ديگر نياز نباشد از استان‌هاي ديگر شير وارد کنيم، ازجمله دستاوردهاي شرکت شير خشک نوزاد پگاه شهرکرد مي‌باشد.

خدايي همچنين ادامه داد: توافق‌نامه راه‌اندازي توليد شير مخصوص مورداستفاده در شرکت در جونقان، هم توسط وزير جهاد کشاورزي امضاشده و هم توسط صندوق بازنشستگي کشوري و به‌زودي در فاز اول پرورش گاو شيري 3 هزار رأسي و درنهايت 5 هزار رأسي را که شير اين گاوها فقط مختص کارخانه شير خشک نوزاد مي‌باشد در استان خواهيم داشت.
 
وي در پايان گفت: در شرکت شير خشک نوزاد پگاه شهرکرد حدوداً 120 الي 130 نفر نيرو مشغول کار بوده که غالب آن‌ها نيروي تحصيل‌کرده بومي استان هستند، مساحت کارخانه بالغ‌بر 210 هزار مترمربع بوده که 30 هزار مترمربع آن زيربناي کارخانه توليد است و کارخانه ما با بيش از 50 پروانه ساخت، بيش از 28 نوع SKU محصولات دارد و نسبت به توليد در قالب برندهاي پگاه، لاکتوميل، مگاميل و اولتراپاور مي‌پردازد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html