پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261806
در شناساندن شخصيت چندبعدي امام به نسل کنوني کوتاهي شده است
تاریخ انتشار : 1402/03/13 23:53:38
نمایش : 350
امام‌جمعه فارسان گفت: قطعاً در شناساندن شخصيت چندبعدي و انديشه‌ متعالي امام به نسل کنوني کوتاهي شده است. نسل کنوني درک کاملي از امام ندارند. حتي در دستگاه‌هاي رسانه‌اي رسمي کشور هم کار عميق و اثرگذار ديده نمي‌شود.
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار پيرامون فرارسيدن سالگرد ارتحال ملکوتي بنيان‌گذار کبير انقلاب اسلامي و قيام خونين پانزدهم خردادماه گفت: دو روز ۱۴ و ۱۵ خرداد در تاريخ معاصر ايران پر نقش و تأثيرگذار بوده و منشأ تحولات بعدي. يک روز قيام مردم و آغاز حرکت طاغوت ستيزي و اسلام‌خواهي به رهبري حضرت امام. ولو با کشتار هزاران نفر به‌ظاهر سرکوب شد اما ثمره آن پيروزي در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و برچيده شدن بساط ساليان طولاني ظلم و دين‌ستيزي بود. روز حيات دوباره اسلام بود.
 
وي افزود: بحث راجع به علل به وجود آمدن قيام و نقش و آثار آن در جريان انقلاب مردم عليه طاغوت فرصت مفصلي غير از امشب مي‌طلبد
 
وي تصريح کرد: و روز ديگر ارتحال ايشان و انتخاب رهبر معظم انقلاب به‌عنوان امام المسلمين؛ و در بحث جهاد تبيين هر سه موضوع را بايد با دقت مطرح و زواياي آن را بيان و تکرار کرد تا جلوي انحراف و تحريف اين وقايع مهم گرفته شود.
 
 حجت‌الاسلام ملک پور بيان داشت: قطعاً در شناساندن شخصيت چندبعدي و انديشه‌ متعالي امام به نسل کنوني کوتاهي شده است. نسل کنوني درک کاملي از امام ندارند. حتي در دستگاه‌هاي رسانه‌اي رسمي کشور هم کار عميق و اثرگذار ديده نمي‌شود. حرکت جان داري که بخواهد زواياي «شخصيتي» و «تفکري» و «مديريتي» امام را براي مردم بازگو کند غير از خود حضرت آقا که تبيين‌کننده حرکت امام و شرح کننده مکتب امام هستند و مديريت نظام اسلامي را بر اساس انديشه امام ره دنبال مي‌کنند ديده نمي‌شود.
 
وي اظهار داشت: دربياني آقا فرمودند: «مواضع امام بايستي به‌طور روشن و واضح، همان‌طور که خود او گفت، همان‌طور که خود او نوشت، تبيين شود، اين ملاک راه امام و خط امام و صراط مستقيم انقلاب است… اين فکر غلطي است که براي اينکه امام پيروان بيشتري پيدا کند، کساني که مخالف امام هستند، آن‌ها هم به امام علاقه‌مند شوند، بايستي ما بعضي از مواضع صريح امام را يا پنهان کنيم يا نگوييم يا کمرنگ کنيم»؛ ديده‌ايد بعضي‌ها ميگويند حالا اين قسمت از صحبت‌هاي امام را نگوييم تا بتوانيم جذب داشته باشيم. «نه امام هويتش، شخصيتش به همين مواضعي است که خود او با صريح‌ترين بيان‌ها، روشن‌ترين الفاظ و کلمات، آن‌ها را بيان کرد»؛ چرا مي‌خواهيد تحريف کنيد.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: بگوييد امام اين‌گونه بود؛ راجع به ليبرال‌ها اين‌گونه مي‌گفت، راجع به نهضت آزادي اين‌چنين مي‌گفت، راجع به افرادي که در کنار خود امام بودند و خلاف مسير امام حرکت مي‌کردند اين‌گونه مي‌گفت؛ بگوييد هرکس مي‌خواهد ناراحت شود بشود. «امام را صريح بايد آورد وسط ميدان». چه بيان قشنگي دارد!

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html