پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261782
پاسخ صريح رياض به درخواست‌هاي واشنگتن: در روابط با ايران بازنگري نمي‌کنيم
تاریخ انتشار : 1402/02/27 12:04:49
نمایش : 470
يک رسانه عربي اعلام کرد، رهبران عربستان در پاسخ به درخواست هيئت‌هاي مختلف اعزامي آمريکا به اين کشور براي بازنگري در تجديد روابط با ايران، اين تصميم را برگشت ناپذير اعلام کردند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ پايگاه خبري اساس ميديا در مقاله‌اي به نقل از منابع آگاه خبر داد، مسئولين سعودي به تمام هيئت‌هاي آمريکايي که طي هفته‌هاي اخير به اين کشور سفر کردند، گفتند که هرگز از تصميم خود در برقراري روابط جديدش عقب نشيني نکرده و خود را در برقراي روابط با هر قدرت اقتصادي يا سياسي در جهان در چارچوب منافع خود و منطقه آزاد مي‌بينند.

 

در بخش ديگري از اين مقاله آمده است طي هفته‌هاي اخير، ايالات متحده شمار زيادي از فرستادگان خود را به شکلي که حتي مي‌توان آن را خجالت آور توصيف کرد، عربستان سعودي گسيل داشت.

 

به اعتقاد نويسنده مقاله، کار به جايي رسيد که حتي افرادي همچون سناتور جمهوريخواه ليندسي گراهام که طي برهه اخير يکي از منتقدان افراطي عربستان به شمار مي‌فت، هم در آوريل گذشته به رياض اعزام کرد تا به نحوي از عربستاني‌ها دلجويي کرده و آنها را از تصميم‌شان منصرف کند، که در اين کار موفق نبود.

 

اين رسانه به نقل از منابع آگاه تاکيد کرد، در عين حال مسئولين سعودي به هيئت‌هاي آمريکايي اطمينان دادند که از هم پيماني تاريخي و دوستي با ايالات متحده دست نخواهند کشيد و با وجود تمامي رفتارهاي نگران کننده و بي احترامي‌‌هايي که نسبت به دغدغه هايشان صورت گرفته و نيز عدم پايبندي واشنگتن به تعهداتش در قبال آنها اين روابط باقي خواهد ماند.

 

به اعتقاد نويسنده، واشنگتن از اين پس بايد به اراده ژئواستراتژيک جديدي که توافق عربستان و ايران در منطقه به وجود آورده احترام بگذارد، زيرا منطقه به سوي تنش زدايي و صفر کردن مشکلات فيما بين پيش مي‌رود و از اين پس ديگر نمي‌تواند از اين شکاف براي دخالت‌هاي بي پايان خود در منطقه استفاده کند.

 

او افزود: واشنگتن همچنين بايد بپذيرد که جهان تغيير کرده و منطقه هم در حال تغيير است و در تصميماتي که در رياض گرفته مي‌شود توجهي به تاثيرگذاري‌ها (فشارها) و خواست، برنامه‌ها و تمايلات قدرت‌هاي بزرگ، نخواهد شد.

 

تاريخ روزي خواهد نوشت که اشتباهات بايدن، منطقه را به سطحي از هوشياري و آگاهي و برنامه ريزي رساند که ايالات متحده آمريکا از دهه چهل قرن گذشته آن را به چشم نديده است.

 

اين نويسنده در پايان افزود امروز ديپلماسي آمريکايي توانايي بازگرداندن عقربه‌هاي ساعت را به آن دوره‌ها ندارد، منطقه به شدت از واشنگتن فاصله گرفته است و اين سياست‌هاي اشتباه ساکنان کاخ سفيد بود که نقش زيادي در شکل‌گيري چنين رويکردي نقش اساسي را ايفا کرده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html