پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261715
دبير: مشکل شخصي با کسي ندارم اما جرياني به دنبال زدن کشتي است
تاریخ انتشار : 1401/12/10 12:44:17
نمایش : 731
بيستمين جلسه هيئت رئيسه فدراسيون کشتي صبح امروز با حضور اعضاء در محل سالن جلسات ساختمان شهيد جعفر جنگروي (فدراسيون کشتي) برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از روابط عمومي فدراسيون کشتي، در اين جلسه که با حضور محمدرضا طالقاني، محمدجواد خسروي، امير محسني، عبدالمهدي نصيرزاده اعضاي هيئت رئيسه، ابراهيم مهربان دبير، هوشنگ محمودي خزانه دار، غلامعباس اکبرنژاد حراست و احسان فريد بازرس فدراسيون برگزار شد، عليرضا دبير رئيس فدراسيون کشتي گزارش کاملي از روند کارهاي انجام شده در مدت 3 ماهه گذشته ارائه داد و برنامه هاي جاري و آينده فدراسيون را تشريح کرد.
در ادامه عليرضا دبير با بيان اينکه بيش از 82 درصد مدال هاي ورزش ايران را کشتي کسب کرده است گفت: متأسفانه بار مدال آوري ورزش کشور را کشتي به دوش مي کشد اما در زمان تقسيم بودجه، دريافتي فدراسيون کشتي به هيچ وجه با مدال آوري آن همخواني ندارد.
دبير ادامه داد: من مشکل شخصي با کسي ندارم اما در وزارت ورزش نيز جرياني به دنبال اين هستند که کشتي بالا نرود و تا کشتي مي خواهد حرکت کند به دنبال زدن آن هستند، در حالي که کشتي جزئي از فرهنگ و ميراث ايران است و همه بايد براي اعتلاي آن تلاش کنيم.
وي گفت: ما در 5 رده نونهالان، نوجوانان، جوانان، اميد و بزرگسالان تيم به مسابقات رسمي بين المللي اعزام مي کنيم که اگر دو رشته آزاد و فرنگي را درنظر بگيريم ما در 10 رده تيم هاي ملي را به مسابقات اعزام مي کنيم و براي آماده سازي همين تيم ها نيز نياز به برگزاري اردوهاي چندماه است.
دبير افزود: بعنوان مثال مي گويم در تابستان 400 کشتي گير در خانه هاي کشتي هر روز اردو داشتند و هزينه تغذيه، اسکان، مکمل و پوشاک ورزشي داشتيم بعلاوه آن بايد هزينه اعزام، اعم از تهيه بليت هواپيما، هزينه هتل و هزينه هاي ثبت نام را نيز به دلار و يورو پرداخت کنيم.
رئيس فدارسيون کشتي خاطرنشان کرد: 115 قهرمان جهان و المپيک را داريم که 305 مدال براي ورزش کشور کسب کرده اند و اگر به اين جمع، دارندگان مدال هاي آسيايي و بازي هاي آسيايي را اضافه کنيم که تعداد آن چندين برابر خواهد شد.
وي ادامه داد: با اين اوصاف بودجه کشتي با مدال آوري و افتخاراتش تطابق ندارد و به نظرم پولادگر درکي از کشتي ندارد و کار اجرا نيز بلد نيست و اين ها يک گروه در وزارت ورزش هستند که ضد کشتي حرکت مي کنند و نمي توانند افتخارات کشتي را ببينند. من به آن ها مي گويم خُب شما چرا حسادت مي کنيد، بياييد و مثل کشتي شويد.
رئيس فدراسيون کشتي تصريح کرد: کشتي موتور محرک ورزش ايران است، هر زمان که کشتي نتيجه گرفته ساير رشته ها نيز بالا آمده اند و هر زمان که کشتي افت کرده ورزش ايران افت کرده است.
دبير در مورد ساخت و سازهاي انجام شده گفت: اين از لطف خدا بوده است، وزير ورزش روسيه به همراه اسماعيل احمدي که خدا رحمتش کند چند هفته پيش از امکانات کشتي بازديد کرده بودند و دکتر سجادي به من گفته بود که وزير ورزش روسيه پس از ديدن امکانات کشتي کشور واقعا شگفت زده شده بود و بيان کرده بود که نصب سرديس و تصاوير شهداء در کمپ تيم هاي ملي، نشان مي دهد که فدراسيون کشتي نه از نظر جسمي و فني، بلکه از نظر روحي نيز بر روي قهرمانان خود کار مي کند و اين به موفقيت آن ها بسيار کمک مي کند.
دبير با اشاره به اينکه وزارت ورزش و جوانان هنوز جوايز سال 1400 کشتي گيران را نداده گفت: دلار در آن زمان 25 هزار تومان بود و وزارت ورزش نيز جوايز را به صورت سکه پرداخت نمي کند و يک مصوبه ريالي براي آن دارد که مثلا به قهرمان جهان ما 80 ميليون تومان جايزه مي دهند و الان که دلار نزديک به 60 هزار تومان شده، ديگر آن پول ارزشي ندارد.
وي ادامه داد: ما بايد خودمان درآمد داشته باشيم تا بتوانيم با مصوبه هيئت رئيسه جوايز ميلياردي به قهرمانان خود بدهيم، چرا که اين کار باعث انگيزه در ورزشکاران مي شود و کشتي گيري که جوايز خود را به موقع دريافت نکند، انگيزه اي براي کار کردن ندارد.
وي ادامه داد: هيئت رئيسه ما و مصوبات آن قوي است و ما براي کار قدرت عمل زيادي داريم. من براي مدتي مهمان کشتي هستم اما تا روزي که در خدمت کشتي هستم تمام تلاشم را براي بزرگي آن مي کنم تا يک الگو براي سايرين باشيم.
رئيس فدراسيون کشتي در مورد چرخه ي انتخابي گفت: خدا رو شکر دو سالي است که چرخه ي قانونمندي در کشتي داريم و هيچ کشتي گيري نمي تواند بگويد که حق من خورده شده و طبق آن چرخه اگر حقي از کسي ضايع شود مي تواند شکايت کند.
دبير ادامه داد: چرخه ما 7 ماه زمان مي برد تا کشتي گيران دريک آمادگي نسبي قرار بگيرند و زمان ورود هر کشتي گير در چرخه مشخص است، تيم هاي ما تاکنون به چندين تورنمنت اعزام شده اند و در حال حاضر هم تيم هاي آزاد و فرنگي نيز راهي بلغارستان شده اند.
دبير تصريح کرد: در جام جهاني بايد شرکت مي کرديم و در ادامه در مسابقات قهرماني آسيا مي بايست شرکت کنيم چراکه اتحاديه جهاني قانوني دارد که اگر در اين مسابقات شرکت نکنيم، نمي توانيم در رقابت هاي جهاني و در پي آن در بازي هاي المپيک حضور داشته باشيم و به همين خاطر بايد تيم هاي ما به اين رقابت ها اعزام شوند و اين نيز خود يک هزينه اضافي براي ما است. به نظر من سطح مسابقه اي مانند ياريگين بسيار بالاتر از مسابقات قهرماني آسيا است و شرکت کشتي گيران ما در اين مسابقات به نفع آن ها است و مسابقات قهرماني آسيا براي کشتي ايران آورده اي ندارد.
دبير تصريح کرد: مسابقات جام باشگاه ها نيز توسط اسپانسر انجام شد و تمامي هزينه هاي آن با بانک شهر بود و ما فقط خوابگاه و اسکان را داديم. اما اين مسابقات براي قهرمانان ما از نظر مادي منفعت داشت و براي همين با برگزاري آن موافقت کرديم، البته حمايت بانک شهر از کشتي نيز قابل تقدير است و آن ها نيز از اين همکاري راضي بوده اند.
وي ادامه داد: در چند سال پيش ليگ کشتي بسيار کم رنگ شده بود و کشتي گيران از منفعت مالي کمي برخوردار بودند اما خوشبختانه آقاي نصيرزاده در ليگ خوب کار کرد و در حال حاضر ليگ پول ساز نيز شده است. بعنوان مثال حسن يزداني امثال در ليگ توانست قراردادهاي ميلياري ببندد و کار بايد به شکلي باشد که قهرمانان کشتي منفعت بسيار خوبي از ليگ ببرند.
رئيس فدراسيون کشتي با بيان اينکه در بدو ورودش به فدراسيون بيش از 200 هزار فرانک به اتحاديه جهاني بدهکار بوديم اما در حال حاضر مبلغ خوبي از اتحاديه طلبکار هستيم گفت: به دليل اينکه نمي توانيم مراودات مالي با اتحاديه داشته باشيم، جوايز کشتي گيران بعنوان طلب فدراسيون کشتي محسوب مي شود و خودمان معادل دلاري آن را به کشتي گيران اهداء مي کنيم، بعنوان مثال 70 هزار دلار جايزه فرنگي کاران بود که فدراسيون پرداخت کرد و اين طلب فدراسيون از اتحاديه شد و اين مبالغ در مسابقاتي که اتحاديه جهاني برگزار مي کند، بعنوان حق شرکت و هزينه هاي هتل از حساب ما کم مي شود.
دبير ديگر اقدامات فدراسيون را چاپ کتاب شهداء و قهرمانان کشتي عنوان کرد و گفت: تا روزي که در کشتي هستم کتاب شهداي کشتي گير چاپ مي شود و تمامي هزينه هاي آن نيز خارج از بودجه کشتي است. نحوه نگارش اين کتاب ها نيز با ادبيات عاميانه و کشتي گيري است تا گيرايي لازم را داشته باشد و اگر بچه هاي ما با خواندن اين کتاب ها، متدين و خداترس شوند از خلاف دوري مي کنند و به جاي 4 مدال، 8 مدال مي گيرند.
وي ادامه داد: در کنار آن، کتاب قهرمانان کشتي نيز در حال نگارش است و در حال حاضر چاپ کتاب سيد علي اکبر حيدري دارنده مدال برنز المپيک در دستور کار قرار دارد و در ادامه نيز کتاب ساير قهرمانان نيز چاپ مي شود.
رئيس فدارسيون کشتي با اشاره به اينکه جايگاه کشتي در رسانه بسيار پايين بود گفت: پيش از اينکه وارد کشتي شوم جايگاه کشتي در رسانه پايين بود و قهرمانان کشتي را کمتر کسي مي شناخت و بيشتر نام قهرمانان دهه هاي گذشته در ذهن مردم مانده بود، اما خدا را شکر در حال حاضر مسابقات از رسانه ملي پخش مي شود و مدال آوري در بين قهرمانان نيز زياد شده، کشتي گيران زيادي ستاره شده اند و اميدوارم که اين موضوع تأثير خود را بر روي ساير جوان ها بگذارد و در آينده ستاره هاي بيشتري در کشتي داشته باشيم.
دبير با بيان اينکه عملکرد سالانه فدراسيون در سال 96 حدود 27 ميليارد تومان، در سال 97، 31 ميلارد تومان و در سال 98 نيز 38 ميليارد تومان بود گفت: خوشبختانه عملکرد مالي فدراسيون در سال 99 به 54 ميليارد تومان رسيد و اين عملکرد ر سال 1400، 131 ميليار تومان شد و در سال جاري نيز عملکرد ما به250 ميليارد تومان مي رسد و سال بعد بايد عملکردي بالاي 300 ميليارد تومان داشته باشيم تا چرخ کشتي بچرخد.
اعضاي هيئت رئيسه در اين جلسه نيز با بيان اينکه کارهاي انجام شده در کشتي ماندگار خواهد بود و کشتي در حوزه نشاط اجتماعي عملکرد بسيار خوبي داشته است، افزودند: امکاناتي که فراهم شده براي کشتي کشور است و اميدواريم نفراتي که در آينده اين امکانات در اختيارشان قرار مي گيرد، ادامه دهنده راه فدراسيون کنوني باشند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html