پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261674
خودمراقبتي در فضاي مجازي، شاه‌کليد مقابله با تهديدات پيشِ روي دانش‌آموزان
تاریخ انتشار : 1401/10/26 09:47:53
نمایش : 717
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري گفت: از آنجايي که پدر و مادر هر دو شاغل هستند، ممکن است نتوانند آن‌گونه که بايد و شايد بر رفتار فرزندانشان نظارت داشته باشند، خودمراقبتي بهترين گزينه است براي جلوگيري از ايجاد مشکل.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرهنگ مرتضي عسگري رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: دانش‌آموزان بعد از همه‌گيري ويروس کرونا کاملا غافلگيرانه وارد فضاي مجازي شدند.
 
وي با بيان اينکه ورود دانش‌آموزان به فضاي مجازي درحالي صورت گرفت که نه دانش‌آموزان و نه والدين هيچ‌کدام اطلاعات کافي در اين زمينه نداشتند افزود: نتيجه اين ورود اتفاقات غيرقابل پيش‌بيني را رقم زد که نگران‌کننده هستند.
 
عسگري افزود: همين موضوع احساس مسئوليت در پليس فتا ايجاد کرد که در کنار خانواده‌ها قرار گيرد و به اين ترتيب دانش‌آموزان بتوانند از فرصت‌هاي موجود در اين فضا بهره برده و دچار چالش نشوند.
 
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري با اشاره به اجراي سه مرحله پويش در فضاي مجازي بيان داشت: هدف اصلي اين پويش‌ها اين است که ما بتوانيم دانش‌آموزاني توانمند تربيت کنيم و فرزندانمان ياد بگيرند که خودمراقبتي سرلوحه کار خودشان قرار دهند.
 
وي با بيان اينکه از آنجايي که پدر و مادر هر دو شاغل هستند، ممکن است نتوانند آن‌گونه که بايد و شايد بر رفتار فرزندانشان نظارت داشته باشند، خودمراقبتي بهترين گزينه است براي عدم ايجاد مشکل، يادآور شد: به اين ترتيب امسال هم از 24 تا 29 دي‌ماه پويش سراسري مردمي را در فضاي مجازي با استفاده از همه ظرفيت‌هاي موجود در کشور راه‌اندازي کرديم، در اين راستا شبکه شاد و وزارت آموزش و پرورش، شهرداري، دانشگاه علوم پزشکي، مديران فضاي مجازي و همه ارگان‌هايي که مي‌توانند کمکي در اين زمينه داشته باشند پاي کار آمده‌اند تا در اين فضا بتوانيم قدم‌هاي مثبتي براي ارتقاء سواد رسانه‌اي داشته باشيم.
 
عسگري محورهاي در دستور کار اين پويش را خطرات بازي‌هاي رايانه‌اي بر سلامت جسمي و روح و روان دانش‌آموزان، قلدري سايبري، خطرات اعتماد به افراد غريبه در شبکه‌هاي اجتماعي، زندگي در دنياي هوشمند، فوايد استفاده صحيح از فضاي مجازي و والدين مطمئن‌ترين پناهگاه براي دانش‌آموزان در فضاي مجازي عنوان و ادامه داد: در فضاي مجازي هر محتواي وجود دارد و بعضا شاهديم کليپ‌هايي در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد که وقتي بررسي مي‌شود، نه‌تنها نمي‌تواند روحيه اميد و شادي را در ذهن فرزندان بيدار کند، بلکه تفکرات منفي، نااميدي به آينده و ياس را در اذهان آن‌ها ايجاد مي‌کند.
 
وي تاکيد کرد: توصيه مي‌شود والدين مراقب محتواهايي که در اختيار فرزندان قرار مي‌گيرند باشند و همانطور که براي غذاي جسم فرزندانشان دقت به خرج مي‌دهند نسبت به غذاي روحشان نيز حساس بوده و اجازه ندهند هر محتوايي در دسترس فرزندان قرار گيرد.
 
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري افزود: محتواهاي نامناسبي که درقالب فيلم يا موسيقي در اختيار نوجوانان قرار مي‌گيرد مي‌تواند در آينده تاثيرات منفي بر زندگي فرزندان داشته باشد، بچه‌ها در اين سن نيازمند بازي و شادي هستند و آهنگ و کليپ‌هاي مورد استفاده آن‌ها در اين دوران بايد تزريق‌کننده شادي، نشاط و اعتماد به نفس در آن‌ها باشد.
 
عسگري خاطرنشان کرد: علاوه‌بر اين، محتواي برخي از بازي‌هاي رايانه‌اي به‌نوعي خشونت‌آميز بوده و باعث ايجاد عادي‌‎سازي بسياري از رفتارهاي خشن در بچه‌ها مي‌شود که يکي از دلايل بروز اين مشکل، عدم تناسب با سن کودک و نوجوان است.
 
وي با تاکيد بر اينکه برخي از بازي‌ها نه‌تنها خوب نيستند بلکه به والدين هم کمکي نمي‌کنند ادامه داد: اگر بازي درست انتخاب نشود مي‌تواند اثرات منفي داشته باشد و عدم دقت کافي در انتخاب بازي به دليل ناآگاهي والدين مشکلات بسياري را براي آينده فرزندان به‌همراه دارد.
 
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري بيان داشت: بهتر است تا جايي که امکان دارد بچه‌ها از فضاي مجازي و بازي‌هاي رايانه‌اي دور باشند و با بازي‌هاي جسمي و حرکتي جايگزين شوند اما اگر والدين مجبور شدند بازي ‌رايانه‌اي در اختيار فرزندان قرار دهند سعي کنند بازي متناسب با باورها و اعتقادات باشد.
 
عسگري ادامه داد: برخي از بازي‌هاي رايانه‌اي ممکن است فرزند را در مسير خلاف تربيت کند و عدم توجه والدين سبب مي‌شود روزي متوجه شوند که کار از کار گذشته است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html