پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261665
افزايش 55 درصدي ميزان توليد محصولات کشاورزي با وجود کاهش 30 درصدي منابع آبي
تاریخ انتشار : 1401/10/17 15:30:17
نمایش : 707
رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: با وجود اينكه طي يک دهه اخير 30 درصد منابع آبي تحويلي به بخش كشاورزي كاهش يافته ولي خوشبختانه بيش از 55 درصد ميزان توليد محصولات كشاورزي افزايش يافته است و توليدات در بخش كشاورزي چهارمحال و بختياري به بيش از 1 ميليون 600 هزار تن رسيده است كه اين موضوع نشان‌دهنده نقش توليد و بكارگيري يافته‌هاي تحقيقاتي جديد در اين بخش است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ حسين برزگر پيش از ظهر امروز در حاشيه مراسم انتقال يافته هاي تحقيقاتي اظهار کرد: اگر يافته‌هاي علمي و تحقيقاتي به خوبي در بخش کشاورزي به کار گرفته شود، شاهد تحولي شگرف در اين بخش خواهيم بود.
 
وي ادامه داد: ظرفيت خوب توليد دانش فني در مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي و منابع طبيعي چهارمحال و بختياري و وجود يافته تحقيقاتي کاربردي، ضرورت انتقال به موقع اين دانش را به کشاورزان استان، صدچندان، مي‌سازد.
 
رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري عنوان کرد: هدف از اجراي اين مراسم، انتقال و ترويج يافته‌هاي تحقيقاتي بين کارشناسان، ‌مروجان و بهره‌برداران و نيز آگاهي يافتن مستمر کارکنان ترويج، ‌اجرا و بهره‌برداران پيش‌رو از طرح‌ها و يافته‌هاي تحقيقاتي کاربردي بخش شيلات و کشاورزي و زيربخش‌هاي مرتبط با آنها و در راستاي تقويت و انسجام ارتباط متقابل تحقيقات و ترويج کشاورزي است.
 
برزگر خاطرنشان کرد: با وجود اينكه طي يک دهه اخير 30 درصد منابع آبي تحويلي به بخش كشاورزي كاهش يافته ولي خوشبختانه بيش از 55 درصد ميزان توليد محصولات كشاورزي افزايش يافته است و توليدات در بخش كشاورزي چهارمحال و بختياري به بيش از 1 ميليون 600 هزار تن رسيده است كه اين موضوع نشان‌دهنده نقش توليد و بكارگيري يافته‌هاي تحقيقاتي جديد در اين بخش است.
 
وي اضافه کرد: با توجه به تغييراتي كه درحوزه غذا اتفاق افتاده است بايد جهت‌گيري و رويكردهاي تحقيقاتي با اين تغييرات تطبيق پيدا كند و دامنه تحقيقات و تنوع دراين بخش با كمک يافته‌هاي علمي مراكز ديگر در سطح جامعه گسترش پيدا كند.
 
انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html