پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261650
مصرف سه ليتر آب در طول روز توصيه پزشکان به افرادي که کليه سنگ ساز دارند
تاریخ انتشار : 1401/09/26 13:38:09
نمایش : 776
فوق تخصص کليه و فشار خون در چهارمحال و بختياري گفت: توصيه‌ به کل افرادي که کليه سنگ‌ساز دارند اين است که مصرف آب کافي، حداقل سه ليتر در طول روز را داشته باشند و توجه شود که چاي نمي‌تواند جايگزين آب شود چون چابي خود باعث کاهش آب بدن مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمودنيا فوق تخصص کليه و فشار خون در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: بيماراني هستند که در طول عمر خود چندين بار دچار سنگ‌سازي در کليه خود مي‌شوند.

وي با بيان اينکه گاهي اوقات دفع اين سنگ‌ها باعث ايجاد دردشديدي مي‌شود که در اين‌صورت بيمار مجبور است به بيمارستان مراجعه کند.

محمودنيا ادامه داد: سنگ‌سازي فرايندي است که هميشه دست به گريبان جامعه بشري بوده و هست، کليه انواع سنگ‌هاي مختلف را مي‌سازد اما شايع‌ترين نوع سنگي که در کليه ساخته مي‌شود، سنگ‌هايي از جنس اکسالات کلسيم هستند و بعد از آن سنگ‌هايي از جنس اسيد اوريک و بقيه سنگ‌هاکه به شکل نادرتري ديده مي‌شوند.

اين متخصص کليه و فشار خون ادامه داد: سنگ‌سازي کليه دلايل بسيار مختلفي دارد، اما توصيه‌ به کل افرادي که کليه سنگ‌ساز دارند اين است که مصرف آب کافي، حداقل سه ليتر در طول روز را داشته باشند و توجه شود که چاي نمي‌تواند جايگزين آب شود چون چابي خود باعث کاهش آب بدن مي‌شود.

وي کاهش مصرف نمک به کمترين حد ممکن را در کاهش ساخت سنگ کليه موثر عنوان و بيان کرد: مصرف پروتئين شامل گوشت سفيد و گوشت قرمز بايد در اين افراد کاهش يابد چراکه مواد پروتئين دفع کلسيم را افزايش و تشکيل سنگ کليه را تشديد مي‌کند.

محمودنيا اضافه کرد: افرادي که کليه مستعد سنگ‌سازي دارند رايد مصرف اکسالات مانند چاي، شکلات، قهوه، اسفناج و... را کم کنند.

وي گفت: استفاده از شير و لبنيات براي پيشگيري از بروز سنگ کليه اهميت بالايي دارد و برخلاف تصور برخي از افراد که براي پيشگيري از سنگ کليه نبايد شير و ماست مصرف شود، بايد گفت خود کلسيم باعث جذب اکسالات کمتري از روده مي‌شود بنابراين سنگ‌سازي را کاهش مي‌دهد.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html