پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261633
افزايش شارپي قيمت ارز محل استفاده رانت‌خواران مي‌شود/ بازگشت آرامش به اقتصاد و جلب اعتماد مردم، کشور را به قطب صنعتي منطقه مبدل مي‌کند
تاریخ انتشار : 1401/09/12 11:49:13
نمایش : 689
يک کارشناس اقتصادي با اشاره به اينکه بازگشت آرامش به اقتصاد و جلب اعتماد مردم، کشور را به قطب صنعتي منطقه مبدل مي‌کند گفت: افزايش شارپي قيمت ارز محل استفاده رانت‌خواران مي‌شود و بر اينکه دولت بايد براي کنترل اقتصادي برنامه داشته باشد تأکيد کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهنام ملکي کارشناس مسائل اقتصادي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع‌رساني راه دانا؛ در زمينه نوسانات قيمت ارز و سياست‌هاي اجرايي مؤثر بر آن اظهار کرد: در عالم اقتصاد به‌شرط منطقي و علمي و عملي‌بودن اقدامات همه چيز امکان‌پذير است.

افزايش شارپي قيمت ارز محل استفاده رانت‌خواران مي‌شود


وي ادامه داد: بايد ديد چه اقداماتي جهت رفع اين مشکلات قرار است صورت پذيرد و در نظر داشته باشيم علاوه بر مشکلات بين‌المللي بخش بزرگي از اين مشکلات داخلي است و سياست‌گذاران اقتصادي بايد بدانند افزايش‌ها و کاهش‌هاي بي قاعده و شديد قيمت ارز مي‌تواند ويران‌کنندهٔ ساختارهاي اقتصادي کشور باشد.

بيشتر بخوانيد:
کانال‌هاي مجازي با اخبار غيرواقعي بر انتظارات تورمي سوار شده‌اند/ هيچ اتفاق واقعي و اقتصادي که موجب افزايش قيمت ارز شود نيفتاده است

اين کارشناس اقتصادي تأکيد کرد: قبلاً هم اين تجربه را داشته‌ايم و ديده‌ايم که افزايش قيمت‌ها و ناکارآمدي سياست‌هاي داخلي چه آسيب‌هايي به معيشت مردم وارد کرده و زندگي دهک‌هاي زيادي را با افزايش پياپي از تعادل خارج کرده، درحالي‌که کساني که رانت اطلاعاتي در اين زمينه داشتند ذي‌نفعان اين نوع عدم مديريت بودند؛ ولي در اين روند اکثريت جامعه، قدرت خريدش را از دست داد و با مشکلات حادي رودررو شده‌اند.

وي خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد همين اتفاقات تکرار شود و شاهد افزايش يا کاهش شارپي قيمت ارز باشيم فقط به نفع دلالان کار کرده‌ايم.

دولت حتماً بايد براي کنترل اقتصاد برنامه داشته باشد


ملکي تأکيد کرد: حتماً بايد براي کنترل اقتصادي برنامه داشت و درصورتي‌که قرار است درآمد ارزي ما از طريق مبادلات و صادرات و يا آزادسازي پول‌هاي بلوکه شده افزايشي داشته باشد حتماً بايد اولويت کشور سرمايه‌گذاري بر فعاليت‌هاي توليدي کوچک و اثرگذار بر معيشت باشد.

او با اشاره به اينکه بايد به‌جاي بخش سوداگري، بخش توليد تقويت شود گفت: اميدوارم به‌زودي بر خلاف رويه‌هاي گذشته شاهد بهترشدن تدبير در تصميم‌سازي در اقتصاد ملي باشيم و روند رشد اقتصاد ملي به‌سوي بالندگي به‌خصوص در توليد و صادرات محصولات دانش‌پايه باشد.

وي ادامه داد: تحليل‌هاي غلط باعث مي‌شود منافع ملي قرباني منافع جناحي و سياسي شوند و برنامه‌ريزي‌ها هم‌افزا نباشد و باعث ايجاد سرخوردگي اقتصادي مي‌شود. به‌عنوان‌مثال امروز در بازار بورس سرخوردگي عجيبي ايجاد شده و سرنوشت نامعلومي پيدا کرده و زيان پنجاه ميليون ايراني در آن ادامه‌دار شده است.

بازگشت آرامش به اقتصاد و جلب اعتماد مردم، کشور را به قطب صنعتي منطقه مبدل مي‌کند


اين کارشناس اقتصادي در پايان با اشاره به اينکه گاهي ديده شده پرونده‌هاي فساد بزرگ (مثلاً سکه ثامن) مسکوت مانده است گفت: اين‌گونه فسادها ۳۲ هزار نفر را به خاک سياه نشاند و هنوز پس از سال‌ها به نتيجه قطعي نرسيده و احقاق حق نشده است و امروز اميد داريم تا دولت انقلابي با ازميان‌بردن اين نوع فسادها بتواند اعتماد را به اقتصاد کشور بازگرداند و با بازگشت اعتماد شاهد اتمام مشکلات ماه‌هاي اخير و ناآرامي‌ها باشيم و صنايع ما بتوانند تبديل به قطب صنعتي در منطقه شوند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html