پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261594
اصولي: مي‌خواهيم در نيم فصل دوم VAR داشته باشيم/ با تصميم رئيس فدراسيون فوتبال، رئيس کميته فوتسال مي‌شوم
تاریخ انتشار : 1401/08/08 12:08:21
نمایش : 945
عضو هيات‌رئيسه فدراسيون فوتبال گفت: هر زمان رئيس فدراسيون فوتبال تصميم بگيرد، رئيس سازمان ليگ فوتسال مي‌شوم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ احسان اصولي بعد از جلسه هيات رئيسه فدراسيون فوتبال در جمع خبرنگاران در مورد اين جلسه 10 ساعته اظهار داشت: از حوصله‌‌اي که به خرج داديد ممنون هستم. دومين جلسه هيات رئيسه بعد از انتخابات 8 شهريور داشتيم. موضوع‌هاي متنوع و زيادي داشت. مباحث کارشناسي و ريزي داشت. در خصوص صورت‌هاي مالي فدراسيون که تکليف اساسنامه‌اي است و هم در مجمع 10 خرداد مکلف شديم که در اين مورد بحث شود. صورت‌هاي مالي مورد به مورد بحث و اتخاذ تصميم شد. بودجه فدراسيون بايد تا 30 آبان براي سال مالي آتي آماده شود. روزهاي پرمشغله‌اي در پيش داريم و اين لايحه آماده شد و اين مباحث وقت گير و ريز بود.

* بنا شد درخصوص VAR با دستگاه‌هاي نظارتي هم گفت‌وگو شود

وي افزود: مباحث ريزي بود که هر يک از اعضا در اين مورد گفت‌وگو کردند و تصميم‌گيري‌هاي خاص انجام شد؛ البته بخشي از اين مسائل به جلسه هيأت رئيسه در شنبه آينده موکول شد که دعوتنامه‌اش هم آمده است. در مورد بحث VAR که مورد علاقه باشگاه‌ها و اهالي فوتبال است طرح موضوع شد و دوستاني که در اين کارگروه حضور دارند گزارشي را  ارائه کردند که به دو مجموعه مورد تأييد فيفا رسيده بودند. بنا شد با دستگاه‌هاي نظارتي هم گفت‌وگو شود و نظرات آنها  اتخاذ شود.

* هدف‌گذاري‌مان اين است که در نيم فصل دوم VAR داشته باشيم

اصولي در مورد اينکه VARبه نيم فصل دوم مي رسد يا نه، گفت: در حال تلاش هستيم. هدف‌گذاري اينگونه است که در نيم فصل دوم VAR داشته باشيم. يک تصميم مهم هم مصوب کرديم که بايد اين مسئله را به اطلاع همه باشگاه‌ها و به خصوص باشگاه‌هاي ليگ‌هاي برتري برسانم اين است که باشگاهي که در بازي‌هاي خانگي خودش تجهيزات VAR نداشته باشد قابليت برگزاري در آن ورزشگاه را نخواهد داشت و بايد در ورزشگاه ديگر ميزبان باشد. باشگاه‌ها در اين خصوص قرارداد امضا مي‌کنند البته اين يک قرارداد تيپ دارد و قراردادي که در شکل واحدي در فيفا دارد گرفته خواهد شد و بومي‌سازي مي‌شود. فدراسيون در کنار باشگاه‌ها خواهد بود به عنوان ناظر و تسهيل‌کننده اين پروژه؛ قرارداد با باشگاه‌ها بسته خواهد شد. باز هم تأکيد مي‌کنم اين است که بتوانيم پروژه VAR را تا نيم فصل دوم اجرايي کنيم اما قول قطعي نمي‌دهيم. اما وقتي که اين تجهيزات به ايران آمد و کار به اجرا رسيد باشگاهي که اين تجهيزات را ندشته باشد نمي‌تواند در استاديوم خانگي خودش ميزبان باشد و بايد در ورزشگاه‌هايي که VAR دارد ميزبان باشد.

* بعد از 4 جلسه غيبت بايد درمورد نايب رئيس بانوان تصميم‌گيري شود

سخنگوي فدراسيون فوتبال در مورد اينکه اين شرکت‌ها تأييديه فيفا را دارند، گفت: بله در ليست فيفا شرکت‌هايي بودند که پارسال 15 شرکت بود و امسال اين شرکت‌ها کاهش پيدا کرده است که بايد تأييد فيفا را داشته باشند که کار به صورت قابل ملموسي در کشورمان پيش رفته و بايد از مسئولان تشکر کنيم.

وي در مورد اينکه درباره نايب رئيس بانوان صحبت شد يا نه، عنوان کرد: يک بحث بسيار مهم ما در فدراسيون، بانوان است. اما تا زماني که شرط لازم براي بلاتصدي شدن آن پست انجام نشود نمي‌توان تصميمي گرفت. چهار جلسه نايب بانوان نبايد در جلسات حضور داشته باشد. بعد از آن در مورد انتخاب نايب رئيس بانوان تصميم‌گيري مي‌شود و آن چيزي که به نفع فدراسيون و جامعه فوتبال است تصميم‌گيري مي‌شود.

اصولي در مورد انتخاب مدير تيم ملي فوتبال گفت: بحثي نشد.

* هر زمان رئيس فدراسيون تصميم بگيرد رئيس سازمان ليگ فوتسال مي‌شوم

عضو هيأت رئيسه فوتبال در مورد اينکه صحبتي شده بود که شما قرار است رئيس سازمان ليگ فوتسال شويد، اظهار داشت: اين موضوع در اساسنامه فوتبال مشخص است. در اين مورد اختيارش با رئيس فدراسيون فوتبال است و رياست محترم فدراسيون در اين مورد تصميم‌گيري مي‌کند. من مسئوليت کميته فوتسال را دارم. اين بحث در اختيار آقاي رئيس است و هر زمان که ايشان تصميم بگيرند اجرايي خواهند کرد که به اين معني نيست الان من پيگير اين موضوع هستم.

* دعا مي‌کنيم تيم ملي از گروهش صعود کند

وي در مورد اينکه در مورد تيم ملي بزرگسالان مصوبه‌اي امروز داشتيد يا نه، گفت: در خصوص حمايت از تيم ملي در جام جهاني مصوبه‌اي داشتيم و کارهاي فرهنگي که قرار است در سه بازي مرحله گروهي داشته باشيم. ما همه مثل مردم دعا مي‌کنيم که تيم ملي از گروهش صعود کند. کارهاي فرهنگي بايد انجام شود و مشوقيني بايد بروند که در موردش بحث شد. در مورد 23 بندي که اشاره کرديد در مورد همه آنها بحث نشد. تعدادي معين شد که هفته آينده در موردش جلسه بگذاريم.

در مورد تيم ملي هم بحث‌هايي شد.

* پاداش‌ها تبديل به آيين‌نامه مي‌شود

اصولي در مورد اينکه براي پاداش تيم ملي صحبتي شد، عنوان کرد: دوستان و هيأت رئيسه نظرشان اين است که پاداش‌ها در هيأت رئيسه تبديل به يک آيين‌نامه شود. يک شکل واحد داشته باشد و فرمول مشخصي داشته باشد که براساس آن فرمول‌ها به تيم‌هاي ملي فوتبال، فوتسال، جوانان، بانوان و نوجوانان در آن پاداش‌ها پرداخت شود که براساس مسابقات منطقه‌اي يا جهاني باشد که ديگر به صورت مورد به مورد درباره پاداش‌ها تصميم‌گيري نشود. جدولي مشخص و روشن داشته باشيم که براي هر رويدادي که مي‌خواهيم پاداش بدهيم براساس آن جدول عمل کنيم.

وي در مورد وضعيت تيم اميد گفت: صحبتي در اين مورد نشد.

* هفته آينده از لباس تيم ملي رونمايي مي‌شود

عضو هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال در مورد اينکه گفته مي‌شود قرار است خبرنگاران در کيش مستقر شوند نه در قطر، گفت: اصلاً صحبتي در اين مورد نشد.

اصولي در مورد لباس تيم ملي و اينکه ما اسپانسري در جام جهاني داريم يا نه، گفت: طراحي‌هاي لباس انجام شده و به زودي که فکر کنم هفته آينده است رونمايي از لباس را خواهيم داشت. تاريخ رونمايي مهم است و بايد هماهنگي‌هايي انجام شود. لباس بسيار شکيلي طراحي شده که شما ان‌شاءالله خواهيد ديد.

* صحبتي درمورد انتخاب دبيرکل نشد

سخنگوي فدراسيون فوتبال در مورد انتخاب دبيرکل فدراسيون گفت: صحبتي نشد و آقاي پرهيزگار سرپرست هستند و سرپرستي ايشان هم مدت دارد.

* آزمون به کار خود ادامه مي‌دهد

وي در مورد وضعيت سرمربي تيم ملي بانوان عنوان کرد: با  توجه به اينکه اعزام داشتيم خانم آزمون همچنان خواهند بود. تصميم‌گيري‌هاي خواهد شد اما حضور و تداوم حضور ايشان در هيأت رئيسه تصويب شد.

اصولي در مورد جدايي برخي افراد از بدنه فدراسيون گفت: اينها تصميمات مديريتي بوده طبق ضوابط و قوانين کار با آنها رفتار خواهد شد.

وي در مورد وضعيت آزمون گفت: ان‌شاءالله هميشه سالم و سلامت باشد.

* الان نمي‌توان درمورد آينده کي‌روش صحبت کرد

اصولي در مورد اينکه اگر کي‌روش به اهدافش در جام جهاني نرسد، تغييراتي در کادر فني خواهيم داشت يا نه، گفت: به موقع در مورد اين مسائل صحبت مي‌کنيم الان نمي‌شود در مورد آن صحبت کرد. بايد ببينيم هدف چه بوده و عندالاقتضا در موردش صحبت مي‌کنيم. الان وضعيت بسيار عالي است و تيم بسيار خوب است.

* انتخاب مربي با سرمربي است، نه هيأت رئيسه

وي در مورد اضافه شدن جواد نکونام به کادر فني تيم ملي اظهار داشت: اين موضوعاتي نبود که در هيأت رئيسه بحث شود. انتخاب دستيار مربي با سرمربي است هيأت رئيسه در اين خصوص نظري ندارد.

* از موضوع بدهي به ويلموتس اطلاعي ندارم

اصولي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني براينکه ظاهراً، فيفا در مورد بدهي ويلموتس به فدراسيون ابلاغ کرده گفت: من از اين اطلاعي ندارم.

وي در مورد اينکه ظاهراً نامه‌اي از فيفا در گذشته در مورد اتفاقات مشهد به فدراسيون ارسال شده بود، عنوان کرد: اينکه مربوط به خيلي وقت پيش است و جلسه‌اي هم  تشکيل نشد، پاسخ هم در اين خصوص داده شد. اين مسئله مربوط به يک ماه پيش است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html