پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261570
سجادي: صحبتهايم تحريف شده/ حرفهايم در مجلس واگذاري سرخابي‌ها انگار امضاي روي يخ بود
تاریخ انتشار : 1401/07/26 10:05:02
نمایش : 875
وزير ورزش و جوانان گفت: ما با حرکت زنده هستيم اما کيفيت آن بستگي به نوع مديريت مديران دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار ورزشي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ نشست خبري حميد سجادي وزير ورزش و جوانان به مناسبت هفته تربيت‌بدني، امروز (دوشنبه - ۲۵ مهرماه) در محوطه باز آکادمي ملي المپيک و پارالمپيک صورت گرفت.

وزير ورزش و جوانان در ابتدا اظهار داشت: اميدواريم سالي که براي ورزش از اين هفته آغاز مي‌شود، سالي با موفقيت‌هاي روزافزون باشد. اميدوارم بعد ورزش پرورشي که خاستگاهش در آموزش‌وپرورش است، در کنار بعد همگاني به معناي واقعي دنبال کنيم. هر انساني که به پايان عمرش مي‌رسد، زماني است که از حرکت ايستاده و ما با حرکت زنده هستيم اما کيفيت آن بستگي به نوع مديريت مديران دارد. نهضت بهزيستي که اين روزها در دنيا شکل گرفته، علاقه داريم مردم عزيز از اين موهبت برخوردار باشند. همگاني را بيش‌تر براي کاهش هزينه‌هاي درمان دنبال مي‌کنند و بعد مهمي است. بعد قهرماني که با غرور ملي همراه است و ما‌ هم احساس غرور مي‌کنيم که همه اين بعد را دوست دارند. بعد چهارم هم غايت همه اين‌هاست، علاقه داريم ورزشکاران به حرفه‌اي هم نزديک شوند.

وي در ادامه بيان داشت: در اين هفته برنامه‌هاي جامعي طراحي شده و قرار است گزارش مفصلي هم از ۱۴ ماه گذشته به رئيس‌جمهوري بدهيم. برنامه داريم در چند پيش‌بيني مثل امکانات ورزشي مورد موافقت ايشان قرار بگيرد. يکي از رکوردهاي سال گذشته که ۶۷۰۰ رويداد داشتيم را در اين هفته مي‌خواهيم با بيش از ۷۰۰۰ رويداد بشکنيم. دوست داشتم به افزايش عدد ۲ ميليون متر مربع سرانه ورزشي برسيم، البته شرايط سختي هم داشتيم اما ممکن شد. در روستاها بحث خانه‌هاي ورزش را داريم که طبق آخرين آمار، ۸۰۰۰ خانه تکميل و تجهيز شده و برنامه داريم حداقل ۲۰۰۰ قلم کالاي ورزشي از استاديوم آزادي با برگزاري مراسمي، به تجهيزات اضافه کنيم. فدراسيون جهاني ميني‌فوتبال هم عضو گرفته که الان ما انجمن داريم، جامي طراحي شده که ۳۵ ميليارد تومان تامين اعتبار داشته و ۳۵۰۰۰۰ نفر در قالب ۲۷۰۰۰ تيم درگير آن شده‌اند.

سجادي ادامه داد: بسياري از مسابقات دنيا تحت‌تاثير شيوع کرونا قرار گرفتند که در المپياد استعدادهاي برتر حدود ۳ سال تاخير ايجاد کرد. بيش از ۴۰ رشته ورزشي هم در اين قالب الان برگزار مي‌شوند و اختتاميه‌اش را هم در روزهاي پاياني هفته داريم.

وزير ورزش و جوانان درباره تغييرات در کابينه دو تيم پرسپوليس و استقلال گفت: تغييرات را هميشه مي‌شود به فال نيک گرفت و چيز بدي نيست. تصميماتي که هيات مديره‌هاي هر ۲ باشگاه بگيرند، براي ما‌ محترم است. براي پرسپوليس تاکنون گزارش خاصي ارسال نشده و خوشبختانه اين ۲ تيم واگذاري‌شان رخ داده. تغييرات بررسي‌هايي دارند اما در نهايت تصميم طبق قانون در هيات مديره‌هاست و مسئوليت انجام را ما داريم. شکل قانوني استقلال و پرسپوليس تغيير کرده و يک سال عملکرد بررسي شده. براي پرسپوليس فعلا مطلب خاصي مطرح نيست. دليل تغيير استقلال هم عجيب و غريب نيست؛ مديريتي است و دوست دارم از زحمات دوستانم در استقلال تشکر کنم. اين اتفاق مرسومي است و اميدوارم آجورلو موفق باشد.

وي با گلايه از وضعيت دو باشگاه پرسپوليس و استقلال گفت: صحبت‌هاي من در مجلس واگذاري سرخابي‌ها انگار امضاي روي يخ بود، گفتم تيم بانوان استقلال و پرسپوليس تشکيل بدهيد اما فقط صوتش را شنيده‌ايم. تيم چوگان را هم سفارش داديم که ناديده گرفته شد.

سجادي درباره اينکه گفته بود فدراسيون هاي رزمي و اتومبيلراني در اغتشاشات با نيروهاي انتظامي همکاري دارند، گفت: مطالب من تحريف شده. ۵شنبه گذشته با روساي فدراسيون‌ها جلسه داشتيم و درباره آرمان‌هاي نظام و ولايت‌مداري ورزش صحبت کرديم. ورزش‌کاران هميشه در عرصه‌هاي ۲۲ بهمن و روز قدس و فعاليت‌هاي جهادي شرکت داشته‌اند چون اين پديده مردمي و اجتماعي است. من چيزهاي ديگري گفتم و چيزهاي ديگري بيرون آمد. يادآوري کرديم براي کمک در امور ورزشي، از ورزشکاران در دفاع مقدس ورزشکاران رزمي در مبارزه با تهاجم عراق هم استفاده مي‌شده. اين‌چيز بدي است؟ خاص است؟ حتي گفتم در نيروي انتظامي و راهور که در ايام نوروز اتوموبيلراني ما در اداره جاده‌ها کمک مي‌کرده. به بدل‌کارها مگر کمک نمي‌کنيم؟ کوه‌نوردان مگر کمک نمي‌کنند؟ نجات غريق مگر نجات نمي‌دهد؟ اين کمک مگر اشکالي دارد؟ ورزش پابه‌پاي اتفاقات ديگر بوده و ورزشکاران ما که برخي اظهارنظرهايي کردند و بيرون موج‌سواري و سواستفاده کرده‌اند و خواستند بگويند اين‌ها اغتشاش‌گرند، ما يادآوري کرديم به مسئولان که ورزش هميشه به کشور کمک کرده؛ مثل امداد. بي‌انصافي شده درباره صحبت‌هاي من، شايد برخي دچار سوتفاهم شده‌اند.

وي درباره کنار رفتن برخي از مديران قديمي و باسابقه ورزشي تصريح کرد: ورزش خانه همه ورزشي‌هاست. خوب است از ورزشي‌ها در مديريت وزارت استفاده شود اما محدوديت‌هايي مثل بازنشستگي هست و برخي نقدي مي‌کنند. نقد تحريف مي‌شود و شايد جايي اتفاقي رخ بدهد. نبايد از انتقاد هراس داشته باشيم و تا حد امکان از ورزشي‌ها استفاده مي‌کنيم. ۳ شهريور حکم گرفتيم و ۲۸ مرداد اساسنامه فعلي فدراسيون‌ها توسط دولت‌ قبل ابلاغ شده، آن اساس‌نامه حکمراني جهاني درش زياد است و مقداري شرايطي داشت که انتظارات خيلي‌ها برآورده نمي‌شود. نمي‌توانيم کسي را نماينده ورزشکاران يا هيات رئيسه کنيم. ديگر انتخابات‌ها متفاوت شده. بايد پيش‌بيني‌هايي براي بازنگري شکل بگيرد و دوست داريم ورزشي‌ها هم باشند. توقع برخي‌ها زياد شده و همه دوست دارند نوک ورزش باشند. آن‌قدر کار هست که جاي کسي تنگ نشده. اميدوارم دوستان صبر کنند، هنوز هم در حال مطالعه هستيم. الان در گلف عزيزي رئيس فدراسيون است و سابقه ورزشي نداشته اما راي آورده، طبق آيين‌نامه او نمي‌تواند ديگر رئيس شود و ردصلاحيت شده.

سجادي درباره مشکل عدم صدور ويزا براي ورزشکاران ايراني گفت: در بحث ويزاها چند فدراسيون گله داشتند، مثل تيم اميد کشتي. دوستان در وزارت خارجه هم پيگير هستند و چيزي که از دست‌مان بربيايد، انجام مي‌دهيم. دليلي بر صدور ويزاها در صورت تشکيل کميته بين‌الملل نيست. پيگير ويزاها هستيم و سعي مي‌کنيم مشکل ويزاها را حل کنيم. پيگيري‌ها را با وزارت امور خارجه انجام‌ مي‌دهيم.درباره بازي استراليا و ايران در بسکتبال هنوز گزارشي به من ارسال نشده اما حتما اين اتفاق درخواست بازي در کشور ثالث وجود داشته. تمهيد مقدمات مي‌کنيم، مسابقات بين المللي يک مرجع بين‌المللي دارد و آن مرجع قابل مذاکره است. اطمينان مي‌دهيم بهترين اتفاق رخ بدهد. در همين اتفاقات اخير ۸ روز تور بين‌المللي دوچرخه‌سواري در آذربايجان شرقي داشتيم و اميدواريم اين مشکل هم حل بشود.

وي با اشاره به بحث ميزباني جام جهاني و همکاري ايران در اين رويداد گفت: به همکاري در قاره آسيا اعتقادي جدي داريم و ما هم مثل چين و ژاپن، پايگاه مهم ورزشي آسيا هستيم. آقاي راشد امروز مهمان من بودند و ايشان گفت از پايه‌هاي اصلي پارالمپيک آسيا هستيد. اعتقاد به اين تعاملات داريم و بيش‌تر التهاب و نگراني ما، موفقيت در آسيا بوده و هست. اعتقاد داريم براي ديپلماسي موفق، در آسيا بايد موفق باشيم و بايد از جام جهاني قطر استفاده بشود. پيش بيني من مي‌گويد بايد ۲ يا ۳ سال گذشته بايد برنامه‌مي‌ريختيم و استفاده مي‌کرديم. اگر مثل خيلي از کشورهاي خايج فارس کمپ‌ها را آماده مي‌کرديم، در جزاير جنوبي مي‌توانستيم از دستاوردها استفاده کنيم يا بازي‌ها در ايران باشند و ديگر کشورها به ايران بيايند. در اين ۱۳ ماهه با دستور رئيس‌جمهور تعاملاتي در عرصه هاي مختلف پشتيباني وجود داشته. زوايا و اتفاقات و فعاليت‌هاي مختلفي درباره اجتماعي و فرهنگي بوده و شکل گرفته. ستادي در کشور تشکيل شد به رياست مخبر و با حضور معاونان مختلف. رهاوردهاي مختلفي اين رويداد دارد و چندين آثار خوب هم دارد. در اين ماه‌ها سعي کرديم تا حد توان همکاري هاي خود را ثابت کنيم. کشور قطر ۶۵ پرواز تنظيم کرده و ما هم اين را به بيش از ۱۰۰ رسانده‌ايم. هر کسي بايد به اندازه وسع از اين رويداد بهره ببرد و در حدود ۱۰ ماه پيش برده‌ايم.

وي افزود: جام جهاني اما يکي از رويدادهاست و رويدادهاي ديگري هم هست. بايد به بهترين شکل از فرصت همسايگي جزيره ها و بنادر جنوبي استفاده کنيم و ميزبان بسياري از تيم‌هاي اروپايي در زمستان باشيم. علاقه داريم و تمام تلاش‌مان را مي‌کنيم با توجه به امکانات جنوبي، يکي از مراکز آموزش بين‌المللي پارالمپيکي را راه بياندازيم و استفاده کننده خارجي داشته باشيم.

وزير ورزش و جوانان درباره بحث استخدام ورزشکاران گفت: يکي از مباحث اخير، پيگيريها به نتيجه رسيده و رويکرد وزارت آمورش و پرورش هم در بحث استخدام‌ها مثبت بوده. نامحدود عزيزان قهرمان واجد شرايط سرباز قهرمان را با معرفي استخدام آموزش و پرورش به عنوان دبير ورزش مي‌آوريم.

وي با اشاره به بحث بودجه فدراسيون هاي ورزشي بيان کرد: توجه به منابع مالي يکي از ارکان مورد بحث ماست. به ورزشکار نمي‌شود کيفيت غذاي معمولي داد يا حتي اسکان بايد متفاوت باشد. همه‌اين‌ها خدمات ارزاني نيست اما ۷۰ درصد منابع مالي فدراسيون‌ها خرج حقوق و دستمزد شده که اين يعني تعداد کارمندهاي ما بالاست. نمي‌شود حقوق نازلي داد و ميزان افزايش و تورم هم در اين بحث تاثير داشته. افزايش بودجه ما ‌۹ درصد بوده. بنا داريم بودجه را در خدمت فدراسيون‌ها باشيم. تا پايان برج ۶ قرار داشتيم، نيمي از بودجه را بدهيم که در اکثر فدراسيون‌ها رخ داده. مقداري محدوديت دريافت و واريز داشتيم. من درک مي‌کنم ورزش در ۶ ماه اول سال بيش‌تر پول مي‌خواهد اما ما محدوديت‌هايي هم داريم. پولي ذخيره نکرده‌ايم که به فدراسيون‌ها ندهيم. کمک‌هاي ما جوابگوي نياز فدراسيون‌ها نيست، مثل فدراسيون کشتي يا فوتبال.

سجادي همچنين درباره بودجه کميته ملي المپيک گفت: پيش‌بيني افزايش ۲ برابري بودجه کميته ملي المپيک را براي سال آينده داريم. بسته به وضعيت اعزام‌ها و در پيش بودن بازي‌هاي آسيايي و انتخابي المپيک، اين را درنظر داريم.

وزير ورزش درباره دلايل انصراف ايران از ميزباني جام ملتهاي آسيا تصريح کرد: انصراف فدراسيون فوتبال از ميزباني جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۲۷ به من منعکس نشده و حتما پيگيري مي‌کنم.

وي درباره صحبتهاي پولادگر درباره بحث سرپرستي فدراسيون هاي ورزشي بيان کرد: اگر‌ پولادگر درباره برخي فدراسيون‌ها صحبت کرده، از خودش بپرسيد. دوران سرپرستي، دوران بلاتکليفي نيست و او تمام اختيارات يک رئيس را دارد. اقتدار هم دارد به شرطي که سرپرست درست انتخاب شود. مگر هر کس رييس فدراسيون بود، اقتدار دارد؟ اين ذاتي است و مديريتي. سعي کرديم نواب‌رئيس را سرپرست کنيم و اين سرپرستي هم قانوني است.

سجادي درباره وضعيت ژيمناستيک و دوچرخه سواري تاکيد کرد: در اوج دعواي ژيمناستيک و دوچرخه‌سواري من وزير شدم و يک سال مثل هيات حل اختلاف در حال کار هستيم. ناهماهنگي‌هايي از سمت مقابل وجود داشت، صدها اي‌ميل عليه ايران به فدراسيون جهاني زده‌اند. با آخرين سرپرست هم اميدوارم به سمت انتخابات برويم.

وي درباره پيش بيني اش از جام جهاني گفت: پيش‌بيني ورزش کار راحتي نيست به ويژه فوتبال. هر کسي بهتر بازي کند و بيش‌تر زحمت بکشد، پيروز مي‌شود. کي‌روش در حال برگزاري اردوهاي کوتاه‌مدتي است و بازبيني فني انجام مي‌دهد. ۱۳ يا ۱۴ آبان بازيکنان در اختيار تيم ملي هستند و وارد فاز پاياني مي‌شويم. چيزي که در اين مدت از دست‌مان برآمده، کوتاهي نکرده‌ايم و به اين تيم خيلي اميدوارم و بازي‌هاي باکيفيتي خواهيم داشت. ۱۶ لژيونر در تيم‌ملي داريم و سريع‌ترين صعود را داشتيم. من حتي در رشته خودم يعني دووميداني هم دخالت فني نمي‌کنم، همين‌طور فوتبال. ما فقط حمايت مي‌کنيم.

وزير ورزش درباره مباحث رخ داده پيرامون باشگاه ها به ويژه باشگاه نفت اظهار داشت: تاکنون درباره باشگاه‌هاي نفتي چيزي به ما منعکس نشده. معاونت قهرماني و اداره‌کل باشگاه‌ها چالش‌ها را احصا مي‌کنند و چيزي که قانون به ما مي‌گويد، يعني وزير ورزشِ همه‌چيز هستيم. بايد اين جاري و ساري باشد و تبعاتش را هم به جان مي‌خريم. بايد جواب بدهيم و نقش هم داشته باشيم.

سجادي درباره اتفاقات رخ داده در فدراسيون همگاني و تشکيل فدراسيون آمادگي جسماني گفت: در طول سال‌هاي قبل برخي رشته‌ها زير مجموعه فدراسيون همگاني قرار گرفتند. ما بررسي کرديم تا ببينيم کدام رشته‌ها ظرفيت فدراسيون شدن را دارند. ما به زودي چندين انجمن مستقل خواهيم داشت و حق آمادگي جسماني هم اين بود که فدراسيون شود. اگر من را به عنوان مدير ورزشي قبول کنيد، اين اتفاق خوبي است. اين دو در کنار هم هستند. ورزش، ورزش است و فرقي ندارد چگونه باشد. هدف ما توسعه ورزش است و اين تقسيم بندي‌ها براي آن است که رسالتي روي زمين نماند.

وي در مورد حق پخش تاکيد کرد: در کميسيون فرهنگي مجلس در اين خصوص صحبت شد و ايده‌هاي خيلي خوبي در آنجا مطرح شد. نامه‌اي هم به آقاي مخبر در اين خصوص ارسال کردم و ايشان هم دستور دادند و اميدوارم تعامل خوبي بين وزارت ورزش و سازمان صداوسيما در اين خصوص صورت بگيرد تا مشکل حق پخش حل شود.

سجادي در مورد رابطه‌اش با مجلس گفت: رابطه خيلي خوبي با مجلس دارم و با تعامل کامل هستيم.

وي در پاسخ به اين پرسش که ظاهرا قرار است برخي روساي فدراسيون‌ها و مديران کل از سوي وزارت ورزش به جام جهاني اعزام شوند، گفت: ما تعدادي بليت رايگان در اختيار داريم که دومنظوره است. يعني هم بليت است و هم ويزا. به مسئولان ورزش اعلام کرده‌ايم هر کسي تمايل دارد از اين بليت‌ها استفاده کند اما ساير هزينه‌ها با خودشان است.

وزير ورزش در واکنش به اين سوال که به ملي‌پوشان تيم ملي فوتبال وعده سانتافه داده شده، گفت: اين را از شما مي‌شنوم. ما به بازيکنان پاداش خواهيم داد اما موردي که عنوان کرديد، را بي‌اطلاع هستم.

وزير ورزش و جوانان درباره گمانه‌زني‌هايي که در خصوص ايرادات به مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال توسط نمايندگان مجلس به او مطرح شده است، گفت: چيزي از من نپرسيدند. من اين را در رسانه‌ها ديدم. رئيس کميته تربيت بدني يک جلسه خوبي درباره حق پخش ترتيب دادند و از همه دست‌اندرکاران ممنون هستم.

سجادي درباره هزينه اسکان خبرنگاران در جام جهاني ۲۰۲۲ قطر گفت: نمي‌دانم چطور جمع‌بندي مي‌شود اما ما وظيفه داريم درباره اين مساله  با آقاي تاج جلسه بگذاريم. من درباره اينگونه چالش‌ها، توضيحات لازم را حتي به رئيس جمهور هم دادم. من در خصوص همين اعزام‌ها و هزينه‌هاي پيش رو با دکتر رضايي صحبت کردم تا ايشان هم پيگيري‌هاي لازم را با مسئولان قطر هم انجام دهند. ما پيگير هستيم و بي‌تفاوت نيستيم. اميدوارم با نظر فدراسيون به يک جمع‌بندي مشخصي برسيم تا به بهترين شکل اعزام شويد. وقتي مي‌گوييم وزير ورزش، يعني وزير همه چيز. وقتي يک خبرنگار مي‌خواهد به قطر برود، وظيفه داريم پيگيري کنيم و نظر بدهيم و بهترين اتفاق را رقم بزنيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html