پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261527
صادرکنندگان از کُندي صدور مجوزات صادرات و واردات گلايه دارند/ لزوم حذف دلالان و واسطه‌ها از حوزه صادرات
تاریخ انتشار : 1401/06/22 10:47:21
نمایش : 759
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تجهيزات و زيرساخت‌هاي گمرک استان بايد در راستاي افزايش صادرات تقويت شود، بسياري از صادرکنندگان از کندي صدور مجوزات مربوط به صادرات و واردات گلايه‌مند هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ غلامعلي حيدري استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: تجهيزات و زيرساخت‌هاي گمرک استان بايد در راستاي افزايش صادرات تقويت شود، بسياري از صادرکنندگان از کندي صدور مجوزات مربوط به صادرات و واردات گلايه‌مند هستند، اين فرآيندها بايد تسهيل شود.

وي افزود: کالاهاي توليدي در چهارمحال و بختياري از ساير استان‌ها صادر مي‌شود و بايد مقدماتي فراهم شود تا کالا از گمرک خود استان صادر شود، صادرات محصول براي استان ارزش افزوده به‌همراه دارد.

حيدري با تاکيد بر اينکه بايد از صادرات محصولات خام جلوگيري شود، گفت: بايد برنامه‌ريزي شود تا محصولات پس از فرآوري صادر شود و توليدکنندگان تشويق شوند محصولات خود را از گمرک استان صادر کنند، اين کار مستلمزم تقويت زيرساخت‌ها ازجمله ريل، فرودگاه و... است.

حيدري بيان کرد: لازم است خدمات گمرکي در تمامي شهرستان‌ها به صادرکنندگان ارائه شود، همچنين بايد توجه ويژه به بازارهاي صادراتي در کشورهاي همسايه صورت بگيرد تا بتوان محصولات توليدي در حوزه کشاورزي و دامپروري را صادر کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بايد واسطه‌ها و دلالان در حوزه صادرات محصولات کشاورزي حذف شود، عنوان کرد: براي رشد صادرات در اين حوزه نيازمند تعامل با کشاورزان هستيم، بسياري از توليدکنندگان به‌علت ضعف بازاريابي با مشکل در فروش محصول خود مواجه شده‌اند.

وي بيان کرد: لازم است گزارش اقدامات گمرک به صادرکنندگان و توليدکنندگان ارائه شود، تعامل در حوزه‌هاي اقتصادي موجب بهبود عملکرد در حوزه صادرات و واردات مي‌شود.

حيدري ادامه داد: بسياري از استان‌هاي غيرمرزي صادرات بالايي دارند، بايد با اين استان‌ها تبادل تجربه داشته باشيم، همچنين بايد در اين حوزه از رانت و فساد جلوگيري کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html