پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261526
بايد سهم شهرستان فارسان از 100 ميليارد تومان اعتبار استاني مشخص شود
تاریخ انتشار : 1401/06/22 09:20:58
نمایش : 1167
رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي کشور گفت: بايد سهم شهرستان فارسان از 100 ميليارد تومان اعتبار اجراي طرح هادي استاني مشخص شود تا پاره‌اي از مشکلات روستائيان اين شهرستان حل گردد.
در سفري که رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي و رييس سازمان مديريت بحران کشور به شهرستان فارسان داشتند پيگيري‌هاي لازم براي رفع مشکلات شهرستان فارسان صورت گرفت.

مهندس اکبر نيکزاد رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي کشور در سفر به شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: امروز توفيقي حاصل شد تا در شهرستان فارسان حضور پيدا کنيم و با اهالي روستاهاي اين شهرستان ديدار داشته باشيم و مسائل و مشکلات مربوط به مسکن آن‌ها را موردبررسي قرار دهيم.

وي در ادامه افزود: در جلسه نهايي که داشتيم جمع‌بندي اين جلسه مقرر گرديد که سهم شهرستان‌ها ازجمله سهم شهرستان فارسان از 100 ميليارد تومان اعتبار اجراي طرح هادي استاني مشخص شود تا پاره‌اي از مشکلات روستائيان اين شهرستان حل گردد.

وي خاطرنشان کرد: در نشستي که با مسئولين داشتيم مقرر شد که قير موردنياز شهرستان توسط بنياد مسکن مرکز تأمين شود و به استان ارسال گردد و با اين اعتبار قير رايگان در اختيار استان قرار مي‌گيرد.

وي اظهار داشت: با کمک دهياران و اعتبارات دهياري در خصوص اجراي طرح هادي روستاها بر اساس مصوبه شوراي برنامه‌ريزي استان براي روستاهاي موردنظر اقدام خواهيم کرد.

وي تصريح کرد: در خصوص وام مسکن روستايي مطلع هستيد که با عنايت جناب آقاي رئيس‌جمهور وام 200 ميليون توماني مصوب شد و توسط بانک مرکزي به بانک‌هاي عامل کشور ابلاغ و اعلام شد و قرار بر اين شد که بانک‌هاي عامل استان و شهرستان براي واحدهاي مسکوني در حال ساخت وام 200 ميليون توماني را عملياتي کنند تا قبل از فصل سرما عزيزان بتوانند واحدهاي مسکوني را تکميل نمايند.

نوسازي بافت سنتي بايد در روستاها صورت گيرد

محمدحسن نامي، رييس سازمان مديريت بحران کشور  در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت:امروز به شهرهاي مختلفي سفر داشتيم ازجمله شهرستان فارسان و بازديدهايي نيز صورت گرفت و چند بحث را مورد بررسي قرار داديم ازجمله بحث سيل و زلزله‌اي که در استان  و شهرستان رخ‌داده بودند.

در ادامه افزود:بحث‌هايي که پيش آمد يکي بحث پيشگيري  از خطراتي که سيلاب و زلزله داشته باشند بررسي شد و مقرر شد تصميمات جدي در اين خصوص گرفته شد و مقرر شد طرح‌هاي مطالعاتي در اين خصوص صورت گرفته و ارائه شود.

خاطرنشان کرد:طبق طرح‌هاي مطالعاتي ارائه شده جمع‌آوري آب‌هاي سطحي و هدايت آب‌هاي رودخانه‌ها و جدول‌بندي رودخانه‌ها و ساحل سازي آن‌ها صورت بگيرد تا از هدر رفت آب‌ها جلوگيري شود.

وي تصريح کرد:در روستاهايي که بازديد صورت گرفت ازجمله روستاهاي شهرستان فارسان به اين نتيجه رسيديم که نياز هست تعداد بيشتري از خانه‌هايي که بافت سنتي دارند يا ساخت سنتي دارند در طرح آينده لحاظ شوند تا اين منازل نيز نوسازي شوند.

وي اظهار داشت : در اين سفر بازديدي داشتيم از مناطقي که زلزله قبلاً تخريبي داشته و مجدد بررسي شد که جهت نياز مالي وام‌هاي تکميلي در نظر گرفته شود تا اين عزيزان بتوانند قبل از سرد شدن هوا بهسازي را صورت دهند.

قدرت الله حمزه منتخب مردم اردل، فارسان، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: خوشبختانه فرصتي پيش آمد تا بتوانيم ميزبان دو مهمان بزرگوار دکتر نيکزاد دکتر نامي باشيم تا از نزديک پيگير مشکلات مسائل حوزه انتخابيه باشند.

وي در ادامه افزود: تقريباً از همه روستاهاي حوزه انتخابيه ازجمله شهرستان فارسان بازديد به عمل آمد و جمع‌بندي اين بازديد در شهرستان فارسان صورت گرفت که مشکلات و مسائل که در روستاها داشتند در خصوص طرح‌ها که دکتر نيکزاد دستور فرمودند که آقاي رياحي پيگيري کنند.

وي خاطرنشان کرد: در خصوص حوادث با توجه به اينکه در اين حوزه انتخابيه هم زلزله و هم سيل داشتيم تصميمات خوبي گرفته شد که در تهران نيز پيگيري خواهيم کرد و در آينده نزديک نتيجه اعلام خواهد شد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html