پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261517
سجادي: جلسه با ملي پوشان در قطر علي رغم ميل من رخ داد/ به ماجدي گفتم اگر مي خواهي کي روش يا زيدان را بياوري، ما پولش را مي دهيم
تاریخ انتشار : 1401/06/16 08:07:43
نمایش : 758
وزير ورزش و جوانان گفت: AFC براي حذف سرخابي ها مهلت داد اما از قبل تصميمش را گرفته بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا؛ حميد سجادي، وزير ورزش و جوانان در نشست خبري خود با اصحاب رسانه در محل اين وزارت‌خانه اظهار داشت: سوم شهريور ۱۴۰۰ احکام را از دست رئيس جمهور گرفتيم و دوران خدمت رسما از اين تاريخ آغاز شد. در حالي است که ۲۸ مردادماه اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي توسط وزير سابق ورزش و جوانان ابلاغ شد. اساسنامه‌اي که مدت‌ها رويش کار شده بود يک باره در آن تاريخ به ابلاغ رسيد. شايد چالش‌هايي که متعاقبا در فدراسيون ها در ابتداي کار داشتيم، دقيقا ارتباط داشت با اين موضوع. اساسنامه به آيين نامه اي نياز داشت که هيات هاي استاني مجمع داشته باشند. بلاتکليفي برخي فدراسيون ها و ۳، ۴ دعواهاي حقوقي بين المللي در ابتداي کار تجميع شد. مجامع ساليانه و انتخاباتي متعددي را معوق داشتيم. کار سنگيني را معاونت قهرماني پيش رو داشت.

وي افزود: همان زمان خبر رسيد که سرخابي‌ها از زمان‌بندي حرفه اي شدن عقب مانده و در خطر هستند که تهديدي جدي ما را دنبال مي‌کرد. اين تهديد جدي‌تر از چيزي بود که به ما منعکس مي‌شد. يک مهلتي يک و ۳ ماهه دادند و ظاهرا کاربرد داخلي داشت که AFC کارش را کرده بود. مهلت دوم فدراسيون تمام نشده بود که راي حذف سرخابي‌ها از ليگ قهرمانان آسيا رسيد. در آن زمان تکاليفي که از ۲۰۱۶ تعريف شده بود، روي زمين مانده بود و مهم‌ترين‌شان بحث مالکيت مشترک بوده.

در ادامه درباره مشکلات استقلال و پرسپوليس افزود: مي‌گفتند مالک استقلال و پرسپوليس دولت است که بحث تعارض منافع وجود داشت. پرونده‌هاي باز، بدهي‌هاي سنگين و وضعيت مالياتي هم مشکلات ديگري بود. در پايان فصل معمولا بازيکنان يا کادرفني خارجي ۲ تيم با نارضايتي و شکايت مي‌رفتند. مسئولان باشگاهي دلهره داشتند که تهديد خاصي نشود. اين فصل را ما شروع کرديم؛ ببينيد چه آرامشي داريم. اين به خاطر اتفاقاتي بود که بعد از کار سنگين تيمي حکومتي در کشور با واگذاري سهام رخ داده. دورخيز ۵۱ درصدي غيردولتي شدن را داريم.

جوانان از سايه بيرون آمدند

وزير ورزش و جوانان با اشاره به حوزه جوانان گفت: در سايه بودن جوانان وجود داشت. اسم خيابان ساختمان جوانان سايه بود و الان اسم شهيد شده. جوانان از سايه در آمدند چون شوراي عالي جوانان ۹ سال تشکيل نشده بود و تا حدودي جوانان در سايه بوده‌اند. رئيس جمهور ۲ شوراي عالي جوانان تشکيل داده و دبيرخانه‌اش در نهاد تشکيل شده. معاون جوانان بنده با حکم رئيسي ارتقا جايگاه پيدا کرده و دبير شوراي عالي جوانان شده. حدود ۶ ماه اين مسائل زمان برد و پايش خيلي خوبي صورت گرفت. اين اتفاقات تازه شروع شده و آغاز راه ماست. هدف من اين است حوزه جوانان ما يک قرارگاه براي پيگيري خيلي چيزها باشد. مي‌توانيم خيلي از مطالبات مسکن جوانان را پيگيري کنيم. در بحث وام‌ها خيلي خوب پيگيري مي‌کنيم و ماهي يک بار استعلام مي‌کنيم.

وزير ورزش و جوانان با اشاره به شرکت توسعه و تجهيز بيان کرد: شرکت توسعه که مسئول پروژه هاي سنگين ماست وقتي مديرعامل جديد گرفت، او گفت بايد حدود ۷ ميليارد بايد حقوق بدهم. ۴۰۰ ميليارد تومان تراز اين شرکت منفي بود اما الان اين شرکت هم در تراز مثبت قرار گرفته و هم از نظر رسيدگي به پروژه‌ها فعاليت‌هاي رضايتمندي داشته. پيمانکاران از بلاتکليفي درآمده‌اند و استان‌ها به جنب‌وجوش خاصي هم رسيده‌اند. بالغ بر ۶۰۰۰ پروژه نيمه تمام داشتيم که الان به ۵۰۰۰ رسيده. در ۷ ماه اول ۶۴۰، ۶۵۰ پروژه را پايان داديم و ساير پروژه ها توسط استان‌ها پيگيري شد و در مراحل مختلف به اين رقم رسيده‌ايم.

سجادي افزود: يکي ديگر از گزارشات کم توجهي به ورزش بانوان بوده که اهتمام جدي در اين بحث به خرج داده‌ايم‌. در بحث فوتبال يکسري مشکلات تبليغات محيطي داشتيم که باشگاه‌ها خودشان اين را مي‌خواستند. کوران رقابت تيم ملي را داشتيم که به جام جهاني سريع‌ترين صعود را داشتيم. برخي چالش‌هاي حقوقي بين دستگاه ورزش و رسانه‌ها وجود داشت که همه را پشت سر گذاشتيم.

شخصا از رئيس IOC براي رفع تعليق جودو درخواست کردم

وزير ورزش و جوانان درباره بحث تعليق جودو تاکيد کرد: تعليق فدراسيون جودو خبر خوبي نبوده و محروميت داشته ولي باز هم در حال پيگيري هستيم. در سفر به سوييس از IOC کمک گرفتيم که اگر جودوي ما در مسابقات رسمي نيست، ورزشکاران از حقوق‌شان جا نمانند که در راه رسيدن به المپيک ۲۰۲۴، با پرچم المپيک در مسابقات گرنداسلم يا کسب سهميه حضور يابند که اين را در مجمع جودو مطرح کرديم و مصوبه گرفتيم‌. نزديک المپيک، ۴ سال محروميت جودو تمام مي‌شود و در آن زمان فرصتي براي کسب سهميه نيست. شخصا از IOC اين مسئله را خواستم و اين بلايي است که به ناحق توسط خارجي‌ها بر سرمان آمده.

وزير ورزش و جوانان درباره مشکل استخدام قهرمانان ورزشي گفت: قانون شرح وظايف، اهداف و اختيارات وزارت ورزش را مصوبه داشتيم که نياز به تدوين ۱۰ آيين نامه داشت. ۲ تا از مهم‌ترين آن‌ها در يکي، ۲ ماه گذشته به پايان رسيده و هر ۱۰ تا الان آماده شده که هيچ مشکلي نداريم. بحث استخدام ورزشکاران در ديدار با مقام معظم رهبري هم پيش آمد و ۳ هفته کار را شروع کرده بوديم. ورزشکاران گلايه داشتند که رهبري دستور پيگيري دادند. من به استحضار هيات دولت و رئيسي رساندم که دستور دادند ورزشکاران قهرمان مشکل شغلي نداشته باشند. باز در يک نشست ديگر مشکلات معيشتي، بيمه و شغل بايد برطرف شود. بالغ بر ۲۶۲ نفر تعيين تکليف شده‌اند و کارهاي‌شان رخ داده. براي اين اتفاق مدنظرمان هست که بيمه ورزشکاران و خدمت مربي در ورزش با کار صندوق حمايت طرح‌مان حاضر شود و مشکل از بين برود. خودم شخصا در حال دنبال کردن بيمه حوادث ورزشي هستم که به سرانجام خوبي برسد.

وي با اشاره به فعاليت هاي وزارت ورزش در حوزه جوان ها و سمن ها تصريح کرد: هم‌اکنون در جوانان از ۳۵۰۰ سمني که اسمي داشتيم، ۵۰۰ سمن اضافه کرديم و مجوز فعاليت گرفتيم. در يک سال قريب به ۱۳درصد نسبت با کل آمار قبل افزايش نرخ صدور مجوز سمن داشتيم و الان سمن‌هاي فعال در حوزه جوانان به ۴۰۳۳ رسيده. توجه به خانه‌هاي جوان هم پيگيري شده که مراکزي براي حفظ و ارتقاي هويت ديني، ملي و انقلابي جوانان و تمرين و توانمندسازي اجتماعي و آموزش مهارت زندگي در چارچوب مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي هستند. در مجموع ۱۰۹ خانه جوان فعال داريم و ۷۰ پروژه هم در حال ساخت داريم. در هفته گذشته افتتاح از راه دوري در استان‌ها داشتيم که ۲۸ استان اين اتفاق رخ داد. در حوزه اشتغال پذيري فعاليت‌هاي خوبي داشتيم و آموزش خدمت هم بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر دوره ديده‌اند. در اشتغال آفريني نقش زيادي نداريم اما بايد جوانان را اشتغال پذير کنيم. در حال عقد قرارداد هستيم. بايد اين آموزش‌ها توسعه پيدا کند و بايد از ساير همکاران هم استفاده کنيم. اعطاي تسهيلات کارآفريني را داشتيم که از سمت صندوق اميد حدود ۲۰۵ مورد وام بوده. ۴۸۰ مورد هم در بخش روستايي داشتيم. در حوزه ازدواج ۷۷۳۷ مورد کارگاه آموزشي رايگان در بيش از ۴۰۰ شهرستان داشتيم

وزير ورزش و جوانان درباره درباره دستاوردهاي ورزش قهرماني گفت: ۱۵۰۰ مدال در مسابقات جهاني، آسيايي و بين المللي به دست آمده که قابل توجه هست. برنامه‌ريزي براي ايمن‌سازي سواحل شمالي در تابستان با ۲۰۰‌ميليارد اختصاص اعتبار رخ داده. ۴۰امين سفر استاني‌ام را با افتخار پشت سر گذاشته‌ام. در مکاتبات از طريق معاونت قهرماني نوشتيم که سال ۱۴۰۱ نبايد ورزش گران شود. خواهش کردم تغيير تعرفه نداشته باشيم اما حرف‌شان منطقي بوده. از شرکت توسعه خواستم هر کدام از بهره برداران افزايش داشت، منطقي بالا ببرد. بحث استقلال ورزش بانوان و خودکفايي‌شان را هم دنبال مي‌کنيم که توفقيات ارزشمندي داشتيم. 45 فدراسيون ورزشي داريم که بانوان در آن فعال هستند.

درباره ژيمناستيک و دوچرخه سواري ايميل هاي داخلي کار را خراب کرده

سجادي با اشاره به وضعيت فدراسيون دوچرخه سواري و ژيمناستيک بيان کرد: در سفر لوزان ۵، ۶ جلسه مهم داشتيم که مهم‌ترينش با باخ بوده. ۵۰ دقيقه اين جلسه طول کشيد. با فدراسيون جهاني ژيمناستيک و دوچرخه سواري هم جلسه داشتيم. دوچرخه سواري مي‌پرسيد مسئول اين فدراسيون کيست، ما مشکلي با برگزاري انتخابات نداريم اما ايميل ها توسط رئيس قبلي ارسال مي‌شود. دبيرکل ژيمناستيک هم گفت در اين دوران بايد اطلاعات دقيقي به ما بدهند. قرار بر اين شد جلسه‌اي در تهران با کميته المپيک بگذاريم و طبق صورتجلسه مراحل شروع شد. تمام مقدمات انتخابات توسط سرپرست ژيمناستيک در حال انجام است و مشکلي براي انتخابات نيست. طبق اساسنامه ۴ ماه براي انتخابات وقت نياز داريم و هر ۲ فدراسيون در راه هستند. ايميل‌هايي که دست ما نيست، باعث نامه‌هاي تهديدي شده. رئيس قبلي فدراسيون گفته من ايميل و پسوورد نمي‌دهم و برويد هر کاري مي‌خواهيد بکنيد. فدراسيون جهاني هم دچار سوتفاهم شده و چون اطلاعات غلط از داخل مي‌دهند.

منشا شايعه يا احتمال استيضاح را نمي‌دانم

وي با اشاره به بحث استيضاحش در مجلس تاکيد کرد: من هم منشا شايعه يا احتمال استيضاح را نمي‌دانم. اين بحث‌ها ابزارهاي قانوني مجلس ماست و ما بايد پاسخ‌گو باشيم. يک بار از من سوال کرده‌اند و در کميسيون فرهنگي قانع نشدند که در هيات جلسه دعوت شدم. سوال اين بود که قانون شرح وظايف انجام شده يا نه، که طبق آن بايستي ۶ ماه مهلت داشتيم که آيين‌نامه‌ها را تهيه کنيم. اين بايد به تصويب هيات دولت برسد که ۲ مورد در رفت‌وآمد بوده‌. پيگيري کرديم و در زمان سوال ۸ تا فقط انجام شده بود. در صحن از من سوال کردند و ۲ روز قبل آن تصويب و تمام شد. سوال‌کننده گفت بيا و پاسخ بده و من پاسخ را به راي نمي‌گذارم. در مهلت دوم هم گزارش عملکرد داديم. سوال‌کننده گفت ظرفيت‌هاي قانوني خوب استفاده نشده در حالي که کارشان را انجام مي‌دهند. گفتم مردم حالشان با اخبار ورزشي خوب است اما سوال‌کننده گفت وزير گفته حال ورزش خوب است. ما خانواده وسيعي هستيم و هميشه بر فراز و فرود بوده‌ايم.

وزير افزود: ۱۹ تير پارسال دوره ۴ ساله رئيس ژيمناستيک تمام شده اما به من گفت من هنوز رئيس هستم. او بايد مي‌رفت و سرپرست مي‌آمد که گفت هر کاري مي‌خواهيد بکنيد، مرا عزل کنيد. معاون قهرماني با او صحبت کرد و او استعفا داد. يک جاي ورزش صعود سريع به جام جهاني است که بعدش چالش سرپرستي داشتيم. اين ماهيت متلاطم ورزش دنياست.

وزير ورزش در ادامه درباره بحث استيضاحش تاکيد کرد: ۱۲۰ راي مخالف و ۱۱۲ راي موافق دادند که پاسخ با يکي، ۲ راي پذيرفته مي‌شد. ما تمکين کرديم و پذيرفتيم. بهترين دوران تفاهم بين مجلس و دولت هستيم که ما بايد پاسخ‌گو باشيم. من هم در حد شايعه مي‌دانم. استيضاح که در فضاي مجازي نيست. مجلس بايد مکاتبه کند و مراتب قانوني‌اش طي شود. هر دستگاه نظارتي هر سوالي داشته باشد، ما پاسخ‌گو هستيم. وزير يعني کسي که زير بار سنگيني رفته. وقتي قبول کردم، بايد پاسخ‌گو باشم.

وزير ورزش و جوانان درباره بودجه فدراسيون ها گفت: قرار بر اين است بر اساس تخصيص بودجه، برنامه مدوني براي کمک‌هاي دولتي داشته باشيم. اين‌ها کمک است و بودجه به فدراسيون‌ها نيست. معاونان و کارشناسان تيمي هستند که با روساي فدراسيون‌ها جلسه مي‌گذارند. خواهش کردم که پولادگر تسريع کند اما بايد شش دوازدهم بر مبناي نياز فدراسيون‌ها باشد. تفاهم‌نامه‌ها در حال امضاست و در حال پيگيري هستيم تا دست فدراسيون‌ها خالي نماند. موردي هم اتفاقي باشد و نيازي داشته باشند، شخصا ورود کرده‌ايم و انجام داده‌ايم.

به مخبر براي حق پخش نامه مي نويسم

قهرمان دووميداني استقامت آسيا درباره ماجراي حق پخش تصريح کرد: داستان حق پخش يک اتفاقي هست که در دنيا شروعش حدود نيم قرن پيش در فوتبال ايالات متحدخ رخ داده و ۱۰ سال مصوب کنگره شدن طول کشيد. فيفا از اين استقبال کرد و به دنيا ابلاغ شد که هر کس در داخل کشور استفاده کند اما الان TvRight در کنفدراسيون‌هاي قاره‌اي و فيفا تبديل به شاخص عملکردي شده. سرخابي‌‌ها اشکالاتي داشتند که گفته‌ام اما يکي از مولفه‌هاي زيرذره‌بين AFC همين بوده. حدود ۲ دهه در ايران اين مسئله باب شده و امتياز دارد‌. در جاهايي که بوده‌ام، مقطعي طولاني پژوهشگر مجمع تشخيص بوده‌ام. با محسن رضايي پيشنهاداتي که در اين باره مي‌آمد را مطالعه مي‌کرديم. من مسئول تعيين سياست‌هاي کلان ورزش کشور بوده‌ام‌. درگير حق پخش بوده‌ام و بايستي در بودجه ديده شود که به صداوسيما بدهند. حق پخش دنيا رسانه‌هاي خصوصي است اما ما دولتي هستيم. در برخي کشورها امتياز مسابقه را به برگزارکننده مي‌فروشند. رسانه ما ملي است و رديف بودجه‌اي ندارد. بايد اين ديده شود که مي‌تواند حق پخش بدهد‌. حق پخش چيزي که الان در فيفا و AFC تبديل به امتياز حرفه‌اي شده. هم ما، هم دولت و هم صداوسيما به دنبال حل و فصل اين مسئله هستيم و با مخبر و جبلي ديروز جلسه داشتيم. نامه‌اي به مخبر مي‌نويسم و شرحي مي‌دهم تا حق پخش را به نحو مقتضي دنبال کنيم. ۷ ميليارد تومان سال گذشته به ما داده‌اند و بلافاصله به فدراسيون‌هايي که پخش زنده داشتند، شب عيد توزيع کرديم. کلاً به ما اين مبلغ را از سمت سازمان برنامه و بودجه به عنوان درآمد تبليغات داده‌اند. الان هم طبق بودجه ۳۰ به ۷۰ هستيم که تا الان پرداخت نشده.

وزير ورزش درباره ابهامات آيين نامه انتخابات و قنون منع بکارگيري بازنشستگان و بلاتکليفي فدراسيون هاي سوارکاري و بدمينتون گفت: درباره قانون ۳ دوره رياست فدراسيون ها چيزي هست که به ما ارث رسيده و در حال بررسي هست. آيين‌نامه‌اي که علي‌نژاد معاون سابق طبق آن مجمع برگزار کرد تا انتخابات کميته برگزار شود، با اين دورخيز زحمت‌هاي زيادي کشيد. تا آيين‌نامه رفت چند ايراد از رئيس فدراسيون‌ها گرفته شد و قرار شد با علي‌نژاد بنشينند و بررسي کنند. هنوز هم اساسنامه و آيين‌نامه جاي کار دارد و بايد بررسي شود.درباره سوارکاري نشست‌هايي گذاشته‌ايم و خليلي نامه‌اي نوشته که امکان دارد پيگيري‌ها منجر به تکرار انتخابات شود که احتمالش زياد است. انتخابات شمشيربازي و بدمينتون بايد به فوريت برگزار شود و ما از سرپرستي استقبال نمي‌کنيم چون حالت بلاتکليفي است و خوب نيست. درباره روساي بازنشسته فدراسيون‌ها از قوانين تبعيت مي‌کنيم. درباره سعيدي دبيرکل کميته هم چند روزي کارش به تعويق افتاد تا مشکل اداري اجرايي پيش نيايد.

به ماجدي گفتم زيدان را هم بخواهي بياروي، پولش را مي دهيم

سجادي درباره با جلسه بازيکنان تيم ملي در قطر بيان کرد: بازيکنان تيم ملي در جلسه قطر خواسته‌هايي مثل پاداش‌ها داشتند که نقطه نظراتي وجود داشت. ما متهم شديم کار غيرحرفه‌اي انجام داده‌ايم اما من به دستور رئيس‌جمهور براي بهبود شرايط تيم ملي و بازديدي از قطر به اين کشور رفتيم که بعدش مسائل کانادا پيش آمد. ۲ معاون من درباره جام جهاني و مسائل فني يا فرهنگي درگير هستند. چون گفتند روحيه ورزشکاران شکننده هست، مجوزي از هيات دولت گرفتم و رئيسي گفت هر کاري لازم است انجام بدهيد. نيازهاي تيم ملي را در جلساتي با مخبر تامين مي‌کنيم. استيلي گفت ۶، ۷ نفر مي‌خواهند خصوصي با شما صحبت کنند. از کادرفني اجازه گرفتم و اسکوچيچ گفت اشکالي ندارد و مخالفتي نداشت. اين جلسه علي رغم ميل من رخ داد که طولاني شد. يک نفر از هيات رئيسه و سرپرست تيم ملي در جلسه حضور داشت و کسي درباره مسائل فني صحبت نکرده. اميدوارم فدراسيون درباره کادرفني تيم ملي تصميم عاقلانه بگيرد. مشکل مالي، هواپيماي اختصاصي، خروج از کشور، پاداش، مطالبات و اين‌ها را مصوبه داريم و مشکلي نيست اما بايد تصميم درستي گرفته شود.

وي با اشاره به بحث انتخاب مربي تيم ملي افزود: حتي به ماجدي گفتم اگر کي‌روش يا زيدان را مي‌خواهي به تيم ملي بياوري، پولش را ما مي‌دهيم اما تصميم‌تان را خودتان بگيريد. کميته فني يک راي داد و هيات رييسه راي ديگري داد. ما هم احترام گذاشتيم. دايي، قلعه‌نويي، نکونام و اين‌ها مطرح شدند که ما گفتيم باعث افتخار ماست و مشکلي نداريم که ما به خاطر تيم ملي مسائل مالي تامين مي‌کنيم اما تصميم‌شان را بر تثبيت اسکوچيچ گرفتند. الان ۲ قرارداد بازي تدارکاتي بسته شده و نزديک به رنکينگ اين تيم‌هاي خوب هستيم. از اين‌جا به بعد هر تصميم فني اميدوارم عاقلانه و درست باشد و ما احترام مي‌گذاريم. استعلامي از ما توسط فدراسيون درباره مربي جديد تيم ملي گرفته نشده.

وزير ورزش و جوانان در پاسخ به سئوالي درباره حذف پرسپوليس و استقلال گفت: بايد بروم و در مجلس به پرسشي درباره حذف استقلال و پرسپوليس در مجلس پاسخ بدهم. شخصا پيش رئيس جمهور توضيح شرايط دادم و بايد به سمت واگذاري مي‌رفتيم. معاونت حقوقي نهاد اين امر را ارجاع به وزارت اقتصاد داد و سپس به خصوصي‌سازي رفت. آن راستي آزمايي که رخ داد براي ما بد بوده و ما آقاي آسيا هستيم. در آن ۵ روز همه دستگاه‌ها پاي کار آمدند و ۶۰۰ صفحه پرسپوليس و بيش از ۵۰۰ صفحه استقلال آپلود مدارک انجام داد‌. کار شبانه‌روزي رخ داد و باز هم حکم‌شان را دادند. زحمت زيادي کشيده شد اما تصميم گرفته شد. تلاش کرديم در حالت احيا اين مسئله را نگه داريم اما نتوانستيم کار را پيش ببريم چون از ۲۰۱۶ از دست در رفته بود. من با تاج جلسه گذاشته بودم و ۲.۵ ساعت با وي که نايب AFC بوده حرف زديم. گفت کار سختي است اما کاري رخ نداد. رکن صدور مجوز فعلا تعليق است. دي ماه تازه مي‌تواند از تعليق در بيايد و تا آن زمان بايد مستندات را جور کنيم. اميدواريم از تعليق در بيايد و خبرهاي خوبي به ما داده‌اند.

اختلاف پولادگر و دبير حاد نيست

سجادي درباره استفاده از پولادگر در معاونت قهرماني بعد از ناکامي در انتخابات تکواندو اظهار داشت: پولادگر وجهه مديريتي و سبقه اش قابل انکار نيست و زماني که از او دعوت کرديم، او مي‌توانست معاون قهرماني باشد و او کاربلد است و از او راضي هستيم. کار وسيع است و وقت کم مي‌آوريم. روزي ۱۴۰ نامه در معاونت داريم و جلسات و مجلس و همه اين‌ها هست. يک فردي مي‌خواستيم که جامع به اين اتفاقات نگاه کند و نفوذ کلان داشته باشد. من وقتي مي‌خواستم معاون سعيدلو شوم، گفتم خيلي جاي بزرگي است و آدم‌هاي بزرگي هستند که آيا من معاون را مي‌پذيرند يا نه. اينکه در فدراسيون تکواندو چه شرايطي داشته، نمي‌شود به کليت ورزش تعميم داد. جميع جهات را درنظر گرفتيم و او ۸ سالي نايب رئيس تکواندو بوده.

وي درباره اختلاف نظر پولادگر با دبير گفت: مباحث بودجه با فدراسيون‌ها اين نيست که من معاونم را دور بزنم. تبصره ۱۴ فدراسيون کشتي را من پيگيري کردم که حدود ۳۳۰ ميليارد تومان شد. از آن‌ها متشکريم و پول خوبي آمده. تبصره ۱۴ را سعي کردم زودتر دست دبير برسد. اختلاف نظري هست و چيز عجيبي نيست. دبير براي کشتي زور مي‌زند و ورزش اول ماست. وضعيت کشتي خوب هست و دارند نتيجه مي‌گيرند. بايد هنر دوستي و رفاقت و روحيه مشتي‌گري داشته باشيم. بايد کمک کنيم افراد بزرگوار بيايند و به بزرگواري دامن بزنيم.

وي در پاسخ به سئوال دانا درباره عدم امضاي صورتجلسه مجمع و بسته شدن حساب فدراسيون کشتي، بيان کرد: اجازه نمي‌دهيم که به بسته شدن حساب برسد. درمورد کشتي توضيحات کافي را داديم و قطعا صورتجلسه مجمع با مشکل خاصي روبرو نخواهد شد. تاکنون هم توضيحي درباره عدم امضاي صورتجلسه ندادند و حتما نمي‌گذاريم کشتي به عنوان ورزش اول ايران به مشکل بخورد چرا که قطعا تاخير در امضاي اين صورتجلسه مي‌تواند تبعاتي داشته باشد. اين اختلاف نظر بين پولادگر و دبير حاد نيست و اين اختلافات کاري است و حتما برطرف خواهد شد.

سجادي درباره پروژه هاي نيمه کاره بيان کرد: اتمام پروژه هاي ورزشي يکي از دغدغه‌هاي ماست و از جنبه‌هاي مختلف اهميت دارد. در يکي از اين سفرها گفتم يعني اين همه منابع طبيعي داريم،‌ نمي‌توانيم آن را صاف و درست کنيم؟ ما خلاقيت و فکر و ابداع و دلسوزي را نياز داريم. بايد خلاقيت داشته باشيم و از هيچ، همه بسازيم. کمي ايده و فکر مي‌خواهيم. اين مسئله در روحيه هموطنان اثر منفي دارد و سرانه بالا نمي‌رود‌. نياز داريم که پروژه‌هاي نيمه تمام تسريع شود اما ۱۲۰۰، ۱۳۰۰ ميليارد بودجه عمراني بيشتر نداريم. همه پروژه‌ها همين الان با همين تعرفه‌ها جمع شود، ۴۸۰۰۰ ميليارد تومان پول مي‌خواهيم. بيش از ۶۰۰ پروژه سنگين تعطيل داريم. با منابع دولتي‌ نيم‌قرن طول مي‌کشد و منطقي نيست. واگذاري، فروش، مشارکت، ماده ۵ و ۲۸ را قانون سر راه‌مان گذاشته تا با جديت کامل پيش برويم. شرکت توسعه ۵۴۰ ميليارد امسال بودجه دارد اما اتمام پروژه‌هاي فعال ۱۳۰۰۰ ميليارد مي‌خواهد‌.

فکر مي کرديم مسئولين ورزش همگاني از تصميم ما خوشحال مي شوند!

حميد سجادي در حاشيه نشست خبري خود در جمع خبرنگاران درباره جدا شدن انجمن آمادگي جسماني از فدراسيون همگاني بيان کرد: با معاونت مربوطه مکاتبه شده و با من مکاتبه نشده است. در شوراي معاونان اين مساله مطرح مي شود و فعاليت هاي آن  مختل نمي شود. ما فکر مي‌کرديم که دوستان در فدراسيون خيلي خوشحال شوند که بخشي از اين فدراسيون خودش به يک فدراسيون ديگر تبديل شده و اين توفيق خيلي خوبي است. يعني فدراسيون آنقدر خوب عمل کرده که بخشي از آن  به فدراسيون تبديل شده و اين خبر خيلي خوبي است.

سجادي در مورد اينکه اساسنامه ناديده گرفته شده و تنها رشته هايي که در المپيک و بازي‌هاي آسيايي هستند، مي‌توانند فدراسيون مجزا داشته باشند گفت: خير اصلا اين طور نيست. فدراسيون هاي زيادي در دست اقدام داريم و حالا اخبارش بيرون مي آيد. رييس فدراسيون جهاني کوراش زماني که به ايران آمده بود خواستار اين شد که کوراش به يک فدراسيون يا انجمن مستقل تبديل شود و حتي امروز هم نصرالله سجادي نامه اي در اين مورد به من ارجاع داد. بسياري از رشته ها در ايران در قالب انجمن در زير مجموعه يک فدراسيون قرار دارند که و احکام آنها انتصابي است به نظر انتخابي باشند بهتر است يا انتصابي؟

او ادامه داد: وقتي انجمن داراي مجمع مي شود، حسابرس دارد و در قالب يک فدراسيون قرار مي گيرد که نشانه رشد است. وقتي در زماني که من معاون قهرماني بودم، فدراسيون آمادگي جسماني به انجمن تبديل شد. روندي که طي شد من را قانع نکرد اما  دوستان و کارشناسان با دلايلي که داشتند عنوان کردند که بهتر است فدراسيون به يک انجمن تبديل شود. البته اعتراض هاي زيادي داشتيم و خودم نيز خيلي غصه خوردم. اکنون من در خبرها ديدم که گفته بودند قلب فدراسيون همگاني از کار افتاد که اين اصلاً حرف خوبي نبود و خيلي ناراحت شدم که وزارت خانه ما کار خطايي انجام داده است؟ ما نمي خواهيم جايي را خراب کنيم و همکاران ما ماه ها  کار کارشناسي انجام دادند و دو مرتبه در شوراي معاونان مطرح شد. تغيير چيز بدي نيست و لازمه رشد است و خواهش مي کنم که جامعه ورزش به ما اعتماد کند. اگر نقد و نظري دارند بگويند.

سجادي هم چنين گفت: ريس فدراسيون همکار ما است و مي‌تواند  جلسه بگذارد و مشکلي نيست. امروز من در اين فدراسيون مسئوليت دارم و فردا مي گويند يک فدراسيون ديگر بروم. اگر در عوالمي باشم که خدايي نکرده سيستم را قبول نداشته باشم، کار کردن سخت است. واقعا نمي دانستم اين تصميم باعث دل آزردگي تعداد کمي از همکاران ما شود. پيام هاي تبريک بسيار زيادي داشتم که خيلي عنوان مي‌کردند اين کار بايد زودتر انجام مي‌گرفت و به نظرم کار خيلي خوبي انجام شده و بايد به فال نيک گرفت الان يک انجمن به يک فدراسيون تبديل شده و بايد پاسخگو باشد.

وي درباره راهکارش براي حضور جودوکاران در مسابقات بين المللي و کسب سهميه المپيک گفت: مجوز را از کميته بين المللي المپيک گرفته ايم تا اگر يک رشته يا فدراسيون با تعليق روبرو شد ورزشکار ايراني بتواند با پرچم المپيک در مسابقات شرکت کند و همين مسئله در مسابقات جهاني صدق مي‌کند.

استقلال براي پرداخت پول استراماچوني از بودجه اش هزينه مي کند

سجادي در خصوص پرونده استراماچوني بايد در آينده نزديک تسويه شود اما باشگاه استقلال اعلام کرده از درآمد بورسي نمي‌تواند استفاده کند و وزارت ورزش چه راهکاري براي اين مساله دارد، عنوان کرد: به من هنوز گزارش نداده‌اند. حتما از همکارانمان در حوزه خصوصي سازي، مشورت‌هاي لازم را مي‌گيريم. باشگاه‌ها از بودجه‌اي که دارند مي‌توانند هزينه کنند و مشکلي ندارد.

وي افزود: خودمان کميته‌اي به نام کميته مصارف تشکيل داده‌ايم. عددي که به حساب باشگاه آمده پول مردم و از محل واگذاري است. خواهشمان از همکاران اين بود؛ هزينه‌هاي قابل توجهي که در حال انجام است و مي‌خواهد انجام شود، از طريق اخذ مصوبه در کميته مصارف باشد. در اين کميته مطرح مي‌کنيم که هر هزينه‌اي داشته باشند ان‌شاالله... پول براي باشگاه و براي همين خرج کردن است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html