پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261509
قلعه‌نويي: کي‌روش قهرمان ملي شده اما مرا به‌عنوان جنايت‌کار محاکمه کردند!
تاریخ انتشار : 1401/06/02 10:50:43
نمایش : 743
سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: در شرايط مشابه از جام ملت‌هاي آسيا حذف شديم که پس از آن کي‌روش قهرمان ملي شده اما مرا به‌عنوان جنايت‌کار محاکمه کردند!
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا؛ امير قلعه‌نويي، سرمربي تيم فوتبال گل‌گهر به مناسبت ۱۰۰۰ امتيازي شدن در تاريخ ليگ برتر اظهار داشت: رسيدن به ۱۰۰۰ امتياز در دوران سرمربي‌گري، يک کار گروهي بود، يک کار بزرگ. براي‌تان مثال مي‌زنم؛ گوارديولا پس از اينکه از بارسلون جدا شد، به بايرن‌ مونيخي رفت که ۳ جام به دست آورده بود، بعد به منچسترسيتي رفت اما اين جا برخي‌ با امير قلعه‌نويي دشمن هستند و با من دشمني مي‌کنند. 
 
وي در ادامه بيان داشت: من زماني به استقلال رفتم که سيزدهم ليگ بود، تيم سيزدهم جدول پر ستاره است؟ مي‌گويند قلعه‌نويي تيم‌هاي پرستاره‌ را تحويل مي‌گيرد. پرسش من اين است که تيمي که مديرعامل آن علي فتح‌الله‌زاده که حق بزرگي بر گردن استقلال دارد ماشين و خانه‌اش را براي استقلال مي‌فروشد، پرستاره است؟
 
قلعه‌نويي پيرامون حضور در سپاهان و تراکتور عنوان داشت: سپس به سپاهاني رفتم که پنجم جدول بود. روزي که با مديران اين تيم حرف زدم گفتم بودجه اين تيم نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کم شده. يک بار ديگر هم که سرمربي سپاهان شدم چهاردهم جدول بود. من در تراکتور هم مربي‌گري کرده‌ام که شرايط خاص خودش را داشت. با افتخار مي‌گويم در اين تيم که هواداران پرشوري دارد مربي‌گري کرده‌ام اما هر ۲ سال مشکلات خاص خودش را داشت، زمين تمرين مناسب نداشتيم، پول نداشتيم، من دو کار بزرگ براي اين تيم انجام دادم؛ اين تيم را به ليگ قهرمانان آسيا بردم و با اين تيم از گروه صعود کرديم.
 
او درباره رکوردهايش تاکيد داشت: در تاريخ جام باشگاه‌هاي آسيا رکوردار هستم. در بين تمام مربيان ايراني و خارجي که در اين بازي‌ها حضور داشته‌اند، تنها مربي‌‌اي هستم که با ۴ تيم به مرحله بعدي صعود کرده. هر تيمي که حضور داشتم، با مشکلات و حاشيه‌هاي زيادي روبه‌رو بوده. نمي‌دانم چطور مي‌گويند قلعه‌نويي در تيم‌هاي پرامکانات مربي‌گري کرده؟
 
سرمربي تيم فوتبال گل‌گهر تصريح داشت: مي‌خواهند ارزش کار ما را پايين بياورند. آدم‌هايي هستند که درباره‌شان زياد حرف زده‌ام. من در مربي‌گري کارنامه‌اي دارم که کاملا مشخص است. تعداد گل‌هاي زده من، تعداد بردهايم، همه چيز مشخص است. در تيم‌هايي که مربي‌گري کرده‌ام، عملکرد خوبي در آسيا داشتم. خيلي از مربيان بزرگ بودند که با تيم‌هاي‌شان قهرمان جام جهاني شدند اما در آسيا موفق نشدند.
 
وي در همين باره گفت: من با استقلال و سپاهان مي‌توانستم قهرمان آسيا شوم اما اتفاقاتي رخ داد که اين مهم شکل نگرفت. من با استقلال توانستم الهلال عربستان را شکست بدهم که سرمربي‌اش داليچ بود و الان سرمربي کرواسي شده. برخي حرف‌ها از بغض و کينه است. در دهه ۸۰ که به استقلال آمدم دهه باشکوهي را رقم زدم؛ دهه طلايي که اگر برخي‌ چوب لاي چرخ ما نمي‌گذاشتند مي‌توانستيم قهرمان آسيا هم شويم.
 
سرمربي اسبق تيم فوتبال استقلال ابراز داشت: منصور پورحيدري پدر معنوي استقلال بود. شايد خيلي‌ها ندانند اما او که حق بزرگي بر گردن من و استقلال دارد، به خاطر استقلال ۲ دانگ از نمايشگاهش را فروخت. بدون امکانات با استقلال قهرمان آسيا شديم؛ يک قهرماني بزرگ که براي هميشه در اذهان هواداران نقش بسته. من و ابراهيم قاسم‌پور اولين بازيکناني هستيم که توانستيم در فوتبال قطر ۲ قهرماني ليگ و حذفي را به دست آوريم. من استقلال را دوست داشتم. استقلال يک مربي بزرگ به نام جکيچ داشت که فوتبال سرعتي و تاکتيکي را به نمايش مي‌گذاشت و من به او علاقه داشتم و وي را الگوي مربي‌گري خودم قرار دادم.
 
قلعه‌نويي در رابطه با سرمربي‌گري‌اش در تيم ملي اذعان داشت: در جام ملت‌هاي آسيا در مرحله‌اي حذف شدم که کي‌روش هم حذف شد. ما با کي‌روش هم در مرحله يک چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا حذف شديم؛ در حالي که همه ايران در خدمت او بودند اما من مربي تيمي بودم که همه با هم اختلاف و جنگ قدرت داشتند. من در پنالتي به کره‌جنوبي باختم که جزو آمار نبود اما برنامه تلويزيوني گذاشتند و به عنوان جنايت‌کار محاکمه‌ام کردند اما کي‌روش به عراق باخت و قهرمان ملي شد!
 
سرمربي پيشين تيم ملي ايران خاطرنشان ساخت: کيومرث هاشمي با من تماس گرفت و از من خواست سرمربي تيم ملي شوم. گفتم من بعد از ۳ سال در استقلال قهرمان شده‌ام و مي‌خواهم به کارم ادامه دهم. گفت بيا کمک کن؛ گفتم اگر بحث کمک کردن باشد بايد برنامه داشته باشيم، بايد برنامه ۳ ساله باشد، بايد تيمي بسازم که رفتن به جام جهاني آسان باشد اما اجازه اين کار را ندادند؛ حاشيه درست کردند، مگر مي‌شود براي مربي‌ که نباخته، دادگاه برگزار کنند؟!
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html