پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261506
آمريکا و ايران به توافق نزديک شدند/ واشنگتن امروز پاسخ مي‌دهد
تاریخ انتشار : 1401/06/02 10:23:55
نمایش : 821
روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه خود گفته است که آمريکا و ايران به توافق هسته‌اي نزديک شده‌اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ روزنامه آمريکايي واشنگتن پست در گزارشي اعلام کرد که انتظار مي‌رود دولت بايدن در اين هفته آخرين پيشنهاد ايران براي از سرگيري توافق هسته‌اي ۲۰۱۵ را بررسي کند، هرچند هيچيک از طرفين هنوز به راه حل قطعي براي احياي اين توافق نرسيده‌اند.

در اين گزارش گفته شده که مقامات آمريکايي انتظار دارند تا روز چهارشنبه به نظرات ايران درباره پيش نويس پيشنهادي اروپا پاسخ دهند و پس از آن احتمالاً به دور ديگري از مذاکرات در وين براي نهايي کردن جزئيات توافق احتمالي نياز خواهد بود.

به گفته واشنگتن پست، تحولات جديد نشان مي‌دهد که توافق ممکن است نزديک باشد.

در واشنگتن، دولت بايدن با مخالفت سياسي قابل توجهي از سوي دموکرات‌ها و جمهوري خواهان کنگره براي بازگشت به توافق هسته‌اي ۲۰۱۵ مواجه است. از سوي ديگر سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا به تازگي در سخناني اعلام کرده است که همچنان موضوعاتي در مذاکرات با ايران باقي مانده است که بايد مورد بررسي قرار گيرد.

دو روز پيش، «ند پرايس» گفت: ما در حال بررسي جدي پاسخ ايران به مفاد توافق هسته‌اي هستيم. ما مدت هاست که گفته ايم آماده بازگشت به توافق هسته‌اي هستيم؛ اما ايران اين آمادگي را ابراز نکرده است! مذاکرات چند ماه به دليل ايران معطل ماند! ما پس از پايان رايزني و گفتگو با شرکاي خود، جواب پاسخ ايران را خواهيم داد. ما در حال رايزني‌هاي داخلي و خارجي درباره پاسخ ايران هستيم و در حد توان با سرعت عمل مي‌کنيم. ما همچنان معتقديم که ديپلماسي بهترين راه براي تعامل با پرونده هسته‌اي ايران است. ما به برنامه هسته‌اي ايران به عنوان چالشي براي امنيت ملي خود نگاه مي‌کنيم و مذاکرات را از اين صدد انجام مي‌دهيم. ما در راستاي ارائه پاسخ مناسب به پيشنهادات ايران در سريع‌ترين زمان ممکن اقدام مي‌کنيم.

روز گذشته نيز «ميخائيل اوليانوف» نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين المللي مستقر در وين در پيامي توئيتري در خصوص مذاکرات رفع تحريم‌هاي ضدايراني اعلام کرده بود: اگر آمريکا و ايران هر چه زودتر بر آخرين اختلافات خود با موفقيت فائق آيند، عالي خواهد بود. نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين المللي مستقر در وين در اين باره ادامه داد: زمان آن فرا رسيده است تا توافقنامه احياي برجام بدون تأخير بيشتر جمع‌بندي شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html