پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261493
بازي‌هاي همبستگي اسلامي| شب پرمدال ورزش ايران با درخشش کشتي فرنگي، وزنه‌برداري و شنا
تاریخ انتشار : 1401/05/23 08:08:51
نمایش : 750
روز نهم بازي‌هاي هم‌بستگي اسلامي با پي‌گيري رقابت‌هاي نمايندگان کاروان اعزامي ورزش کشورمان به قونيه ادامه يافت.
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا؛ رقابت‌هاي نمايندگان کاروان اعزامي ورزش ايران به بازي‌هاي هم‌بستگي اسلامي ۲۰۲۱ در قونيه ترکيه، امروز در رشته‌هاي دوچرخه‌سواري جاده، واليبال، کشتي فرنگي، شنا، پاراتنيس‌روي‌ميز، وزنه‌برداري، پاراتيراندازي‌باکمان، ژيمناستيک ايروبيک و بسکتبال ۳X۳ ادامه يافت.

ورود وزير ورزش و جوانان به قونيه و بازديد از نمايشگاه ايران زيبا

سيدحميد سجادي، وزير ورزش و جوانان کشورمان پس از اتمام سفرهاي استاني دولت، ساعت ۷:۴۵ صبح امروز به وقت محلي و با استقبال سيدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش و جوانان، مريم کاظمي‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و اصغر رحيمي، سفير ايران در ترکيه به قونيه وارد شد و از او خوش‌آمدگويي به عمل آمد.
 
 
وي پس از ورود به ترکيه از نمايشگاه «ايران زيبا» بازديد کرد. اين نمايشگاه به معرفي اماکن و چهره‌هاي تاريخي ايران مي‌پردازد و تاکنون روساي ورزش کشورهاي مختلف که براي حضور در بازي‌هاي کشورهاي اسلامي به قونيه آمده‌اند، از اين نمايشگاه بازديد کرده‌اند.
 

اهداي پاداش پاي سکوي مدال‌آوران رشته‌هاي مختلف

در مراسم اهداي پاداش مدال‌آوران پنجمين دوره بازي‌هاي هم‌بستگي اسلامي؛ محمد کريم‌زاده (طلا)، سينا ضيغمي (نقره)، شاهين ايزديار (برنز) از رشته پاراشنا، مهران برخورداري (برنز) و علي احمدي (طلا) از رشته تکواندو، احمد بذري (طلا)، حسين ابوذري (نقره)، مجيد داستان (برنز)، علي سوادکوهي (طلا) و سيدمهدي هاشمي‌جويباري (طلا) آزادکاران تيم ملي کشتي پاداش‌هاي نقدي خود را دريافت کردند.
 

تيراندازي اهداف پروازي؛ تيم تراپ ايران به فينال نرسيد

در رشته تراپ ميکس تيم، ايران با ترکيب مرضيه پروش‌نيا و بابک يگانه در پايان مرحله مقدماتي با ۱۳۴ امتياز در جايگاه پنجم ايستاد. تيم تراپ کشورمان براي صعود به فينال برابر آذربايجان قرار گرفت و با شکست برابر اين تيم از صعود به جمع چهار تيم پاياني و کسب مدال باز ماند. در بخش مقدماتي ميکس تيم، بابک يگانه با ۷۴ امتياز بهترين عملکرد را در بين تيراندازان مرد در اين مسابقات را داشت. در بخش انفرادي روز گذشته مرضيه پرورش‌نيا در جايگاه ششم و بابک يگانه در رده بيست و دوم ايستاد.
 

شنا؛ رکوردشکني و مدال برنز در ماده تيمي

در نخستين روز از رقابت هاي شنا بازي هاي کشورهاي اسلامي صبح امروز (شنبه) ملي پوشان شنا ايران در مرحله مقدماتي ماده هاي ۱۰۰ پروانه، ۵۰ قورباغه، ۲۰۰ کرال پشت و ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تيمي با حريفان خود به رقابت پرداختند.
 
ابتدا دو نماينده شناي ايران در ماده ۱۰۰ متر پروانه به آب زدند که مهرشاد افقري با ثبت زمان ۵۴٫۷۵ در جايگاه دوم ايستاد و راهي نيمه نهايي شد. مهران قاسم زاده تنها نماينده قورباغه رو تيم ايران در ماده ۵۰ متر قوباغه با زمان ۲۹٫۸۹ در رتبه ۱۳ ايستاد و راهي نيمه نهايي شد.
 
در مرحله نيمه نهايي ۱۰۰ متر پروانه مهرشاد افقري نماينده شايسته کشورمان در دسته خود دوم و در مجموع با زمان ۵۳ ثانيه ۹۹ صدم ثانيه در رده سوم قرار گرفت تا به فينال ۱۰۰ متر قورباغه راه يابد. همچنين ابوالفضل سام که در مرحله مقدماتي موفق به جابجايي رکورد ۲۰۰ متر پشت شده بود در فينال با ثبت زمان ۲:۰۴.۹۱ با ايستادن در جايگاه چهارم به کار خود در اين ماده پايان داد.
 
در ادامه هومر عباسي و ابوالفضل سام در ماده ۲۰۰ متر پشت با حريفان خود به رقابت پرداختند که در پايان مرحله مقدماتي اين ماده سام با ثبت زمان ۲:۰۴٫۶۷ دوم شد و جواز حضور در فينال اين ماده را کسب کرد و موفق شد رکورد ملي ۲۰۰ متر پشت را بهبود بخشد. همچنين عباسي با زمان ۲:۱۰٫۵۳ در رتبه هفتم ايستاد و فيناليست شد.
 
اما در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تيمي نيز، تيم ايران متشکل از ترکيب عليرضا ياوري، ساميار عبدلي، سينا غلامپور و متين سهران به آب زدند که با ثبت زمان ۳:۲۳٫۸۲ راهي فينال شدند و با درخشش اين شناگران رکورد ملي اين ماده جابجا شد. اما اين پايان کار نبود و تيم ايران با ترکيب سينا غلامپور، ساميار عبدلي، عليرضا ياوري و متين سهران در فينال اين ماده با با ثبت زمان ۰۳:۲۲.۴۶ براي دومين بار در يک روز رکورد اين ماده را جابجا کردند و موفق به کسب مدال برنز اين رقابت ها شدند.
 

پاراتير و کمان؛ هر ۴ کمان‌دار ايران مدال گرفتند

هادي نوري، کماندار کشورمان که ديروز موفق به کسب مدال طلاي تيمي شده بود، امروز نيز در رقابت با حريف ترکيه‌اي، طلاي کامپوند انفرادي را بدست آورد. در جريان اين مسابقات فرزانه عسگري به مدال نقره رسيد. عسگري در فينال مغلوب حريفي از ترکيه شد. علي سينا منشازاده هم در رقابت رده بندي با پيروزي مقابل حريفي از امارات به مدال برنز رسيد. پيش از اين مريم ياورپور در همين رشته با برتري در ديدار رده‌بندي مقابل حريفي از ترکيه به مدال برنز رسيده بود.
 

ديدار رئيس فدراسيون جهاني تکواندو با صالحي اميري

در اين نشست که با حضور  هادي ساعي رئيس فدراسيون تکواندو کشورمان برگزار شد؛ دکتر چو رئيس فدراسيون جهاني تکواندو ضمن اشاره به جايگاه تکواندو ايران در جهان بيان داشت: تکواندو بانوان ايران آينده درخشاني دارد و قطعا اين روند صعودي آن ها همچنان ادامه خواهد داشت. مطلعيم که کميته ملي المپيک ايران همکاري خوبي با فدراسيون دارد و اين حمايت تاثير بسزايي در گسترش اين رشته المپيکي در عرصه قهرماني و همگاني خواهد داشت.
 
در ادامه سيد رضا صالحي اميري ضمن قدرداني از نگاه ويژه رئيس فدراسيون جهاني به تکواندو ايران اظهار داشت: سالانه هزينه هاي زيادي براي رشد و توسعه تکواندو در ايران مي شود و بالطبع ما نيز انتظار حمايت بيشتر مسئولان جهاني از اين رشته را داريم چرا که معتقديم تکواندو ايران همواره مورد احترام و توجه جهانيان بوده. مسئولان فدراسيون تکواندو ايران زحمات زيادي براي رشد و توسعه اين رشته پر طرفدار مي کشند در واقع در تکواندو نگاه ما به بانوان و آقايان يکسان است و همانطور که دکتر چو اشاره کرد آينده درخشاني براي تکواندو بانوان ايران ديده مي شود. انتظار داريم با توجه به جايگاه تکواندو ايران در عرصه جهاني اين نگاه حمايت آميز همچنان وجود داشته باشد.
 
هادي ساعي همچنين در اين نشست با توجه به حضور پرتعداد پناهندگان از کشورهاي مختلف در ايران، با هدف حمايت از ورزشکاران رشته تکواندو پيشنهاد تشکيل کمپ حمايت از پناهندگان ورزشکاران رشته ورزشي تکواندو را ارائه نمود که از سوي  دکتر چو نيز با استقبال بسيار خوبي همراه شد.
 

ايروبيک ژيمناستيک؛ صعود خليلي و نمايندگان تيمي به فينال رقابت‌ها

علي خليلي‌خضرآباد، نماينده ايران در بخش انفرادي ژيمناستيک ايروبيک در مرحله مقدماتي به رقابت با حريفاني از سيرالئون، ترکيه، آذربايجان و بنين پرداخت و در پايان با امتياز ۱۷.۳۰۰ به فينال صعود کرد. وي فردا در اين مرحله به رقابت خواهد پرداخت.
 
تيم ژيمناستيک ايروبيک مردان ايران با ترکيب سعيد نجفي، عليرضا نبي‌پور حسين آبادي و اميرحسين بني‌اسد عسکري در محله مقدماتي به رقابت با حريفاني از سيرالئون، ترکيه و آذربايجان به رقابت پرداخت و با امتياز ۱۷.۷۵۰ و قرار گرفتن در جايگاه سوم، به فينال بازي‌ها صعود کرد. محمد مهرتاش هدايت ملي‌پوشان را بر عهده دارد و تيم ‌ايران فردا در فينال براي کسب مدال مسابقه خواهد داشت.
 

کشتي فرنگي؛ يک مدال طلا، يک نقره و ۳ برنز براي فرنگي‌کاران ايراني

در وزن ۶۰ کيلوگرم اميد آرامي پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتيجه ۸ بر صفر فواد فاجاري از مراکش را مغلوب کرد. وي در دور سوم مقابل ژولامان شارشنبکوفT دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسيا از قرقيزستان با نتيجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به ديدار رده بندي رفت. آرامي در اين ديدار با نتيجه ۸ بر يک مقابل محمدکودير يوسوپوف از ازبکستان شکست خورد و پنجم شد.
 
 
در وزن ۶۷ کيلوگرم محمدجواد رضايي پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتيجه ۱۰ بر ۳ مغلوب حسرت جعفراف دارنده مدال طلاي زير ۲۳ سال جهان از آذربايجان شد و با توجه به حضور اين کشتي‌گير در ديدار فينال، وي نيز به ديدار رده‌بندي رفت. رضايي در اين ديدار با نتيجه ۹ بر صفر نوبت اف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست يافت.
 
 
در وزن ۷۷ کيلوگرم امين کاوياني‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتيجه ۴ بر صفر مغلوب سانان سليمان‌اف دارنده مدال نقره جهان از آذربايجان مغلوب شد و با توجه به راه يابي اين کشتي‌گير به ديدار فينال، نماينده کشورمان به ديدار رده‌بندي رفت. کاوياني نژاد در ديدار رده بندي با نتيجه ۱ بر ۱ از سد لامد مافي از کشور تونس گذشته و به مدال برنز رسيد.
 
 
در وزن ۸۷ کيلوگرم که با حضور ۷ نفر و در ۲ گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره‌اي برگزار شده، امين طاهري در دور اول با نتيجه ۸ بر صفر شيحازبردي‌اولکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وي در دورهاي بعد به مصاف مهمت کوجوک عثمان از ترکيه رفت که با نتيجه ۶ بر صفر از سدش گذشت. طاهري در دور سوم به مصاف جالگاسباي برديموراتوف از ازبکستان رفت با نتيجه ۵ بر ۵ مغلوب جالگاسباي برديموراتوف دارنده مدال برنز جهان و قهرماني آسيا از ازبکستان شد و به‌عنوان نفر دوم اين گروه به مرحله نيمه نهايي رفت. وي در اين ديدار مقابل آتابک عزيزبيکوف دارنده مدال نقره آسيا با نتيجه ۱ بر ۱ به پيروزي دست يافت و راهي ديدار فينال شد. طاهري در اين ديدار با نتيجه ۱۱ بر ۲ مقابل جالگاسباي برديموراتوف از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسيد.
 
 
در وزن ۱۳۰ کيلوگرم که با حضور ۶ نفر در ۲ گروه ۳ نفره و به صورت دوره‌اي برگزار شده، علي‌اکبر يوسفي با نتيجه ۹ بر ۳ از سد عثمان ايلديريم از ترکيه گذشت. وي در دور بعد به مصاف رومان کيم از قرقيزستان رفت و او را ۶ بر ۴ شکست داد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. يوسفي در اين ديدار مقابل آنتون ساونکو از قزاقستان با نتيجه ۹ بر ۱ به برتري دست يافت و راهي ديدار فينال شد. وي در ديدار پاياني با نتيجه ۳ بر ۲ از سد عثمان ايلديريم از ترکيه گذشت و به مدال طلا دست يافت.
 

دوچرخه‌سواري؛ رکاب طلايي گنج‌خان‌لو‌ در استقامت جاده

تيم ملي دوچرخه سواري مردان ايران متشکل از ۵ رکابزن امروز در رقابت هاي بخش جاده و در ماده استقامت به مسافت ۱۳۰‌کيلو‌متر با حريفان خود به رقابت پرداختند. از ميان ۵ نماينده ايران محمد گنج خانلو به مدال طلا رسيد و دونده هاي الجزاير و امارات دوم و سوم شدند.
 
۳ نماينده دوچرخه سواري زنان کشورمان در رشته استقامت  امروز به ميدان رفتند و در پايان ماندانا دهقان به مدال برنز رسيد.
 
در اين رقابت دوچرخه سواران ازبکستان به مقام اول و دوم رسيدند. ماندانا دهقان، سميه يزداني و فروزان عبداللهي نمايندگان کشورمان در بخش استقامت بودند.
 
مجموع مدال‌هاي دوچرخه سواران کشورمان در اين رقابت‌ها به ۱ طلا ۲ نقره و ۱ برنز رسيدند.
 

پاراتنيس روي ميز؛ شکست زنان در انفرادي

در اولين روز از رقابتهاي پاراتنيس روي ميز بازيهاي کشورهاي اسلامي، نمايندگان کشورمان در دو بخش زنان و مردان به مصاف حريفان رفتند.
با پايان يافتن رقابت هاي مرحله مقدماتي نتايج زير بدست آمد:
 
نتايج کلاس ۹ زنان:
-سميه مصطفوي و پگاه کلهرودي براي کسب مقام سوم و چهارم فردا، يکشنبه مقابل هم قرار خواهند گرفت.
 
نتايج کلاس ۱۰ زنان:
-فاطمه محمدي براي کسب مقام دوم يا سوم مقابل نماينده ترکيه به ميدان مي رود.
 
نتايج کلاس ۵ مردان:
-جواد فولادي و مهدي معصومي به مرحله نيمه نهايي راه يافتند و ادامه اين رقابتها فردا دنبال خواهد شد.
 
نتايج کلاس ۴ مردان:
-حميدرضا شيخ زاده و امين صادقيان به مرحله حذفي راه يافتند و فردا با حريفاني از پاکستان و ازبکستان روبرو مي شوند و در صورت برد به نيمه نهايي صعود خواهند کرد.
 

وزنه‌برداري؛ درخشش جوادي و سلطاني؛ ليفت ۲ طلا، يک نقره و ۲ برنز/ پنجمي و ششمي نمايندگان بانوان

رقابتهاي وزنه برداري دسته ۸۱ کيلوگرم بازيهاي کشورهاي اسلامي امروز برگزار شد و ميرمصطفي جوادي و حسين سلطاني دو وزنه بردار ايران در اين وزن روي تخته رفتند. با توجه به رکوردهاي اين وزنه بردار و استارت ليست رقابتها جوادي و سلطاني هر دو شانس مدال بودند و در همان حرکت يک ضرب، کار را با قدرت آغاز کردند.
 
پايان رقابت يکضرب دسته ۸۱ کيلوگرم براي دو ملي پوش جوان و خوش آتيه وزنه برداري ايران يعني مصطفي جوادي و حسين سلطاني همراه بود با ۲ نشان خوشرنگ نقره و برنز. نشان هاي مرغوبي که ما را به درخشش اين دو وزنه بردار در حرکات دوضرب و مجموع اميدوار کرد. در پايان حرکت يکضرب دسته ۸۱ کيلوگرم وزنه برداري اگرچه هر دو ملي پوش وزنه برداري ايران يعني مصطفي جوادي و حسين سلطاني تلاش کردند و خيز خوبي براي صيد نشان طلاي اين حرکت داشتند، اما تاشميروف قلدر و خوش تکنيک ازبک بود که با ثبت وزنه ۱۶۴ کيلوگرم مدال طلا را از دست شيربچه هاي وزنه برداري ايران ربود.
 
در حرکت يکضرب حسين سلطاني با مهار وزنه هاي ۱۵۲ و ۱۵۸ کيلوگرم در حرکات اول و دوم خود صاحب نشان برنز يکضرب شد. سلطاني در حرکت سوم خود به وزنه ۱۶۱ کيلوگرم حمله کرد اما در مهار آن ناکام ماند. در حرکت دوضرب سلطاني حسين سلطاني در دو حرکت اول در مهار وزنه ۱۸۶ کيلوگرم ناکام بود اما در آخرين حرکت وزنه ۱۹۲ کيلوگرمي را مهار کرد تا به مدال برنز دوضرب دست پيدا کند. سلطاني در مجموع با  ۳۵۰ کيلوگرم در رده چهارم ايستاد.

ميرمصطفي جوادي ديگر وزنه بردار ايران در دسته ۸۱ کيلوگرم که عزم خود را براي طلايي شدن در اين رقابت جزم کرده بود، در حرکت يکضرب اگرچه به زيبايي دو وزنه انتخابي اول و دوم خود را يعني وزنه هاي ۱۵۶ و ۱۶۳ کيلوگرم را روي سر به پرواز درآورد، اما نهايتا پس از ناکامي در مهار وزنه انتخابي سوم خود يعني وزنه ۱۶۵ کيلوگرم به نشان نقره يکضرب بسنده کرد.
 
در حرکت دوضرب دسته ۸۱ کيلوگرم بازي هاي کشورهاي اسلامي اما جوادي عقب ماندگي را جبران کرد تا برق طلا روي سينه وي بدرخشد. در پايان حرکت دوضرب جوادي با مهار وزنه ۲۰۱ کيلوگرمي موفق شد مدال طلاي دوضرب و مجموع اين دسته را از آن خودش کند. جوادي که در يک ضرب وزنه ۱۶۳ کيلوگرمي را مهار کرده بود، موفق شد در مجموع ۳۶۴ کيلوگرم را براي خودش ثبت کند تا در پايان با يک نقره و ۲ طلا به کار خودش پايان دهد.

همچنين شينا اماني در يکضرب پس از دو تلاش وزنه ۷۵ را مهار کرد و در فرصت سوم خود موفق شد وزنه ۸۱ کيلوگرمي را بالاي سر ببرد. اماني در دوضرب هم ابتدا وزنه ۹۵ کيلويي را مهار کرد اما در ادامه دو تلاش ناموفق در مهار وزنه ۱۰۰ کيلويي داشت و با رکورد مجموع ۱۷۶ کيلوگرم در رده پنجم دسته ۶۴ کيلوگرم ايستاد.

فروغ يونسي در يکضرب ابتدا وزنه ۷۶ کيلوگرمي را مهار کرد اما در حرکت‌هاي دوم و سوم موفق به مهار وزنه‌هاي ۸۱ و ۸۳ کيلوگرم نشد. يونسي در دوضرب هم مثل يکضرب فقط موفق به مهار حرکت اول خود شد و وزنه ۹۵ را بالاي سر برد اما نتوانست وزنه‌‌هاي ۱۰۰ و ۱۰۲ کيلوگرم را به نام خود ثبت کند. به اين ترتيب يونسي در مجموع با رکورد ۱۷۱ کيلوگرم ششم شد.

بسکتبال ۳ نفره؛ تيم زنان با گل طلايي به سنگال باخت/ شکست ميلي متري برابر ترکمنستان

تيم ملي بسکتبال ۳×۳ بانوان کشورمان علي رغم بازي خوب نتيجه را مقابل سنگال واگذار کرد. تيم ملي ۳ در ۳ کشورمان با تيم‌هاي ترکمنستان، سنگال، گامبيا در بازي هاي همبستگي کشورهاي اسلامي همگروه شده. سروقامتان کشورمان نمايش خوبي را در برابر سنگدلي ها به نمايش گذاشتند و در حالي که در وقت هاي قانوني مدام از حريف پيشي مي گرفتند، در واپسين لحظات نتيجه ۱۳ بر ۱۳ مساوي شد که در وقت طلايي حريف با گل طلايي ملي پوشان ايران را مغلوب کردند.
 
در دومين بازي نيز تيم بسکتبال ۳×۳ زنان به مصاف ترکمنستان رفت و در يک بازي نزديک و پاياپاي با يک اختلاف امتياز شکست خورد. دختران ايران در اين بازي با نتيجه 20 بر 21 مغلوب ترکمنستان شدند.
 
در ادامه، برنامه رقابت‌هاي تيم ملي کشورمان به شرح زير است:
بانوان:
۲۴ مرداد ماه
ايران – گامبيا
 

هندبال؛ شکست با يک گل، داور ايران را از فينال محروم کرد

تيم ملي هندبال ايران در ديدار نيمه نهايي بازي‌هاي همبستگي کشورهاي اسلامي علي‌رغم ارائه يک بازي درخشان نتوانست از سد قطر عبور کند و از رسيدن به فينال باز ماند. در اين ديدار تيم ملي هندبال مردان قطر با نتيجه ۲۴ بر ۲۳ بر در مقابل ايران به پيروزي رسيد.
 
در نيمه نخست اين ديدار تيم ملي قطر با نتيجه ۱۴ بر ۱۱ پيش افتاد اما در نيمه دوم ملي‌پوشان ايران نتيجه را جبران کردند. در آخرين ثانيه‌هاي بازي داور يک ضربه ۷ متر به سود قطر گرفت که سبب پيش افتادن حريف شد. آخرين ضربه ايران به سوي دروازه قطر از سوي داور گل پذيرفته نشد و اين اتفاق با اعتراض ملي‌پوشان و کادر فني ايران روبرو شد.
 
محمد سياووشي، علي رحيمي کازروني، شاهو نصرتي، مجتبي حيدرپور، افشين صادقي، علي کوهزاد، مهران حسيني، سيد عليرضا موسوي، شهاب صادق‌زاده، يونس آثاري، ميلاد قلندري، محمدمهدي بهنام‌نيا، محمدرضا اورعي، محمدرضا کاظمي، سلامان بربط، احسان ابويي ترکيب تيم ملي هندبال ايران در بازي‌هاي همبستگي کشورهاي اسلامي را تشکيل مي‌دهند. وسلين وويوويچ (سرمربي)، سيد رضا مهدوي (سرپرست)، حميد صادق شاه‌نشين (مربي)، شهداد مرتجي (مربي) و دانيال مصلح‌پور (پزشکيار) نيز به عنوان کادر فني تيم ملي هندبال مردان ايران در بازي‌هاي همبستگي کشورهاي اسلامي حضور دارند.

ديدار وزير ورزش و جوانان با شهردار قونيه

در حاشيه ديدار تيم‌هاي ملي هندبال ايران و قطر وزير ورزش و جوانان و رييس کميته ملي المپيک ايران با شهردار قونيه ديدار کردند. در اين ديدار شهردار قونيه ضمن خوش آمدگويي به کاروان ايران، بازي‌هاي همبستگي کشورهاي اسلامي را در تقويت روابط اجتماعي، فرهنگي و ورزشي کشورهاي اسلامي موثر دانست و براي ورزشکاران‌ ايراني آرزوي موفقيت کرد.
 
سيدحميد سجادي نيز با تشکر از مهمان نوازي ميزبان از ورزشکاران ايراني، ابراز اميدواري کرد که روابط دو کشور ايران و ترکيه در ورزش بيش از پيش تقويت شود. در اين ديدار دو طرف به اشتراکات فراوان فرهنگي ايران و ترکيه و برادري موجود در روابط دو کشور تاکيد کردند.
 
 
 

واليبال؛ شکست غافلگيرکننده واليبال برابر ميزبان

تيم ملي واليبال ايران در آخرين ديدار خود در مرحله گروهي بازي هاي همبستگي کشورهاي اسلامي با نتيجه 3 بر 2 برابر ترکيه شکست خورد اما با وجود اين ناکامي حريف آذربايجان در مرحله نيمه نهايي شد.
به گزارش کميته ملي المپيک، تيم ملي واليبال ايران در سومين مسابقه خود در مرحله گروهي بازيهاي همبستگي کشورهاي اسلامي امشب در قونيه به مصاف تيم ميزبان رفت و در پايان در ديداري نزديک با نتيجه 3 بر 2 مغلوب اين حريف شد.
 
شاگردان جزيده در دست نخست رقابت پاياپايي با حريف داشتند اما در پايان موفق شدند اين دست را با برتري 25 بر 23 به پايان برسانند. در دست دوم ترکيه که براي صعود به مرحله بعد نياز به پيروزي در اين مسابقه داشت تلاش زيادي کرد تا به برتري برسد و حتي در برخي دقايق بازي هم از تيم ايران پيش افتاد اما در نهايت اين دست را نيز 25-22 باخت تا اميدهايش براي صعود از بين برود.

در دست سوم ترکيه که از حمايت تماشاگران خودي برخوردار بود و نمي خواست برابر آنها بازنده شود رقابتي نزديک و نفسگير را با ملي پوشان ايران داشت و در نهايت هم موفق شد به برتري 34 بر 32 دست يافت.
دست چهارم اين مسابقه باز هم اين تيم ترکيه بود که توانست عملکرد بهتري داشته باشد و در پايان به برتري 25 بر 21 دست يافت تا کار به دست پنجم کشيده شود.

در دست پاياني ترکيه که از برتري در دو دست قبلي روحيه خوبي بدست آورده بود خيلي زود از تيم ايران پيش افتاد و در نهايت هم اين دست را 15 بر 8 برد تا در مجموع 3 بر 2 اين مسابقه را ببرد. با اين حال تيم ايران که پيش از اين صدرنشيني اش را قطعي کرده بود حريف آذربايجان در نيمه نهايي شد.

اين بازي ها در دو گروه برگزار شد که در گروه يک تيم هاي سودان، کامرون، مراکش و جمهوري ‌آذربايجان و در گروه دو ايران، ترکيه، قطر و پاکستان حضور داشتند.
شهروز همايونفرمنش (کاپيتان)، علي رمضاني، فاضل پژومان، پوريا يلي، برديا سعادت، آرمان رحماني، احسان دانش‌دوست، علي حاجي‌پور، اسماعيل مسافر، محراب ملکي‌سرخي، اميرضا سرلک، محمد ولي‌زاده، ابوالفضل قلي‌پور و اسماعيل طالبي‌ ۱۴ بازيکن اعزامي به اين مسابقات هستند.
مصطفي کارخانه به عنوان سرپرست، عظيم جزيده (سرمربي)، کامبيز يعقوبي (مربي)، وحيد صادقي و احمد فتاح (کمک مربي) و امين علي‌اکبري به عنوان آناليزور تيم ملي ب را در بازي‌هاي کشورهاي اسلامي همراهي مي‌کنند.
 
 
 
 
بيشتر بخوانيد؛

بازي‌هاي هم‌بستگي اسلامي| درخشش طلا بر سينه ۴ کشتي‌گير و يک تکواندوکار/ افتضاح حدادي در پرتاب ديسک!

بازي‌هاي هم‌بستگي اسلامي| آغاز کشتي فرنگي با ۲ طلا و يک برنز/ پايان شيرين تکواندو با ۱۳ مدال

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html