پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261490
استقرار ۷۰ تانکر آبرسان در شهرکرد و شهرها و روستاهاي اطراف/ ۵۰ درصد نياز آبي شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامين مي شود
تاریخ انتشار : 1401/05/23 08:03:34
نمایش : 809
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: ۷۰ دستگاه تانکر آبرساني از مناطق مختلف اين استان و استان‌هاي مختلف به شهرکرد اعزام شدند، ۵۰ تانکر در شهرکرد و ۲۰ دستگاه ديگر در شهرها و روستاهاي اطراف مستقر شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز; محسن حسين ميرزايي عصر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: بارندگي‌هاي پراکنده در جاي‌جاي ايران صورت گرفت و اين استان نيز از اين قاعده مستثني نبود.
 
وي با اشاره به اينکه کانون اصلي سيل روستاي بارده و مناطق عشايري کوهرنگ بود، افزود: از ساعات اوليه که بارندگي آغاز شد، ستاد مديريت بحران استان و شهرستان‌ها تشکيل جلسه داد.
 
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه حجم بارندگي در استان بسيار زياد بود به‌گونه‌ايي که در عرض بيست دقيقه حدود ۸۰ ميلي متر باران باريد، ادامه داد: با اين حجم از بارندگي، مديريتي که درخصوص سيل در استان صورت گرفت مديريت خوبي بود.
 
حسين ميرزايي عنوان کرد: هر کجا سيل بيايد، اولين مطالبه افراد سيل زده چادر است، اما در روستاي بارده به دليل هم‌دلي و مشارکتي که بين مردم وجود داشت هيچ چادري براي افراد سيل زده برپا نشد و مردم اين خانواده‌ها را در منازل خود جايي دادند، اين يک نکته مثبت در اين روستا بود.
 
وي درخصوص قطعي آب در شهرکرد و شهرها و روستاهاي اطراف آن، خاطرنشان کرد: نياز شهرکرد به آب شرب ۶۵۰ ليتر در ثانيه است که ۵۰ درصد اين نياز از چاه‌هايي که در شهر واقع شده و ۵۰ درصد ديگر از چشمه کوهرنگ تامين مي‌شود.
 
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: به دليل وجود گل و لاي شديد در چشمه کوهرنگ مجموعه آب چهارمحال و بختياري مجبور شد اين خط انتقال را از مدار خارج کند و تصميمات کلان مديران استان اين بود که نبايد مردم در تامين آب شرب مشکل پيدا کنند.
 
حسين ميرزايي بيان کرد: به دنبال قطعي آب در شهرکرد، کشاورزان اين شهر به دليل همدردي با مردم، با توجه به اينکه خودشان براي آبياري زمين‌هاي کشاورزي به اين آب نياز داشتند، چاه‌هاي کشاورزي را در اختيار مسؤولان قرار دادند که بلافاصله اين آب وارد شبکه آبرساني اصلي شهر شد.
 
وي تاکيد کرد: ۷۰ دستگاه تانکر آبرساني از مناطق مختلف چهارمحال و بختياري و استان‌هاي مختلف به شهرکرد اعزام شدند که در روزهاي بعد با اضافه شدن ۵۰ تانکر ديگر اين تانکرها به ۱۲۰ مورد رسيد که ۲۰ دستگاه در شهرها و روستاهاي اطراف و ۱۰۰ دستگاه در شهرکرد مستقر شدند.
 
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه آب بهداشتي تامين و در قالب آب‌هاي بسته‌بندي در اختيار مردم قرار گرفت، تصريح کرد: آب چشمه کوهرنگ در نهايت با رفع کدورت و تصفيه وارد مدار آبرساني به شهرکرد مي‌شود.
 
حسين ميرزايي اظهار داشت: برخي از مردم درخصوص نبود يا کمبود تانکرهاي آب در مناطق شهري و روستايي به‌ويژه شهرکرد گله داشتند، لذا تصميم بر آن شد که تانکرهاي آب بر طبق پهنه‌بندي تقسيم بندي و مستقر شوند.
 
انتهاي پيام/۱۰۳۱ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html