پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251484
حضور پوتين در تهران بيانگر اهميت جمهوري اسلامي ايران است
تاریخ انتشار : 1401/05/09 09:44:49
نمایش : 856
انديشکده معتبر آمريکايي نوشت، مشارکت راهبردي ايران و روسيه منافع غرب را در منطقه خنثي مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ يک انديشکده معتبر آمريکايي در مطلبي به تحليل سفر اخير «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه به تهران پرداخت و نوشت، سفر رئيس جمهور روسيه به تهران نشان دهنده اهميتي است که وي براي بهبود روابط با جمهوري اسلامي قائل است.

«انديشکده واشنگتن» در مطلبي به قلم «آنا بورشچوسکايا» تحليلگر ارشدخود نوشت، سفر ولاديمير پوتين به تهران در اوايل ماه جاري نخستين سفر او به خارج از منطقه سابق اتحاد جماهير شوروي سابق از زمان حمله نظامي به اوکراين بود. انتخاب رئيس جمهور روسيه نشان دهنده اهميتي است که وي براي بهبود روابط با جمهوري اسلامي قائل است.

بر اساس اين گزارش، پوتين در اين سفر با آيت الله العظمي علي خامنه‌اي، رهبرانقلاب اسلامي ايران و آيت الله سيد ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور ايران و همچنين «رجب طيب اردوغان»، رئيس جمهور ترکيه ديدار کرد. پوتين براي پيوستن به اجلاس تهران در چارچوب «روند آستانه» در سال ۲۰۱۷ سفر کرد. اين مجمع در سال ۲۰۱۷ بين ترکيه، روسيه و ايران در پايتخت قزاقستان تاسيس شد.


* سفر پوتين به تهران فراتر از پيام معمول به غرب بود

در ادامه اين مطلب آمده است؛ اين سفر فراتر از يک پيام معمول به غرب است. نشست تهران نشان داد که رابطه نزديک با ايران اکنون براي مسکو اهميت بيشتري خواهد داشت. پس سفر پوتين صرفا براي ارسال اين پيام به غرب بود که او تنها نيست.

نويسنده ادامه داد، روسيه و ايران قرار است روابط سياسي و اقتصادي خود را توسعه دهند. پيش از اين مقامات ارشد روسيه تاکيد کرده بودند که گندم اين کشور در دسترس کشورهاي دوست است و احتمالا روسيه قرار است گندم بيشتري به ايران عرضه کند. اين دو کشور همچنين به بحث در مورد راه هاي دور زدن تحريم‌ها از طريق کريدور حمل و نقل زميني-دريايي شمال-جنوب که روسيه را به خليج فارس متصل مي‌کند و کالاهاي روسي را به هند منتقل مي‌کند، ادامه دادند.

* روسيه و ايران يخش جدانشدني يک مجموعه راهبردي هستند

پس از نشست، پوتين همچنين پروتکل تجارت آزاد بين ايران و اتحاديه اقتصادي اوراسيا، جايگزين پوتين براي اتحاديه اروپا، را تصويب کرد و به اين ترتيب گام ديگري در جهت ايجاد منطقه آزاد تجاري بين روسيه و ايران برداشت. طبق گزارش‌ها، ايران و شرکت دولتي «گازپروم» روسيه قرارداد نفت و گاز امضا کردند، اگرچه جزئيات همچنان نامشخص است.

تحليلگر ارشد انديشکده واشنگتن در خاتمه با پرداختن به ماجراي اوکراين و درگيري‌ها در سوريه نوشت، وقتي صحبت از خاورميانه به ميان مي آيد، ناديده گرفتن روسيه و ايران از سوي غرب منجر به ابتکار راهبردي اين دو در سوريه مي‌شود.  آنها با هم مي‌توانند منافع غرب را در منطقه خنثي کنند. روسيه و ايران يخش جدانشدني يک مجموعه راهبردي هستند.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html