پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251461
برقراري نظم و امنيت وظيفه خطير نيرو انتظامي/ رسانه ها امنيت ذهني را بايد فراهم کنند
تاریخ انتشار : 1401/04/28 19:38:25
نمایش : 929
علي اصغر مهري گفت: برقراري نظم و امنيت يکي از وظايف نيروي انتظامي بوده ، کسي قدر امنيت را مي داند که دچار نا امني شده ، همانگونه که کسي قدر سلامتي را مي داند که تجربه بيماري را داشته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي اصغر مهري معاون فرهنگي و اجتماعي فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختياري در گفتگوي خبري با خبرنگار جهانبين نيوز؛ در راستاي همکاري و اقدامات موثر رسانه اي در وقايع استان اظهار کرد: گاهي در بعضي اتفاقات در استان انتشار اخبار در حوزه فراجا بايد بگونه اي دقيق و مثمر ثمر باشد که استفاده هاي سوئي از آن نشود.

وي برقراري نظم و امنيت را که يکي از وظايف نيروي انتظامي دانست و افزود: کسي قدر امنيت را مي داند که دچار نا امني شده ، همانگونه که کسي قدر سلامتي را مي داند که تجربه بيماري را داشته است.

مهري گفت: در حوزه امنيت عيني همين که ديده مي شود پليس در سرما و گرما، در سر چهارراه ها، در شرايط مختلف هميشه وجود دارد يعني امنيت عيني وجود دارد، اما در راستاي امنيت رواني و ذهني خود انسان از جنبه رواني و ذهني يقين دارد که پليس حضور دارد و امنيت نيز پابرجاست و به يک آرامش پايدار براي استان خواهيم رسيد.

وي خاطر نشان کرد: فعاليت رسانه هاي استان در بحث امنيت ذهني که به مراتب بالاتر از امنيت عيني مي باشد بسيار تاثير گذار است و اين ارتباط دوجانبه از سوي رسانه هاي استان با معاونت اجتماعي نيروي انتظامي شکل گرفته است.

علي اصغر مهري بيان کرد: معاونت فرهنگي و اجتماعي فراجا استان که بتازگي کلمه فرهنگي به آن اضافه شده است، معتقد است در حوزه فرهنگ و آداب و رسوم مردم بيشتر ارتباط داشته باشد و مي شود بر روي اين موضوع بيشتر کارکرد و مردم را در مشارکت هاي عمومي و آموزش هاي لازم بيشتر همسو کرد.

وي ضمن بيان شرح وظايف کار پليس که در دو حوزه سلبي و فرهنگي مي باشد افزود: نيروي انتظامي در حيطه سلبي معاونت هايي همچون پليس راه، اطلاعات، آگاهي، فتا، موادمخدر، اقتصاد، پيشگيري و... مي باشد و معاونت فرهنگي و اجتماعي فراجا استان يکي از معاونت هاي پليس مي باشد که در حوزه فرهنگي و اجتماعي فعاليت دارد که از وظايف آن سخنگويي پليس، حوزه روابط عمومي پليس و خبرگزاري پليس را برعهده دارد.

سرهنگ مهري با اشاره به ديگر وظايف معاونت فرهنگي و اجتماعي فراجا استان تصريح کرد: مرکز مشاوره پليس واقع در بلوار آزادي روبروي پارک لاله شهرکرد مي باشد که 19 دايره مشاوره را در کلانتري ها و بخش هاي انتظامي استان داشته که در سال گذشته بيش از 12 هزار پرونده و مراجعه به دفاتر کلانتري ها و مرکز مشاوره مرکز استان داشته ايم.

وي ادامه داد: بيش از هزار پرونده توسط دستگاه قضائي به ما ارجاع شد که 78 درصد آن منجر به مصالحه شد و تماما خدمات ما در حوزه هاي تشخيصي،هوش، تربيتي،نظام وظيفه، تحصيلي، ازدواج، روانشانسي و تست هاي روان سنجي به صورت رايگان مي باشد.


معاون فرهنگي و اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از بروز بودن مشاوران اين معاونت از طريق برگزاري دوره هاي آموزشي خبر داد و ابراز کرد: تلفن 096580 سامانه پاسخگو معاونت فرهنگي اجتماعي فرماندهي انتظامي استان در ساعات اداري براي افرادي مي باشد که فرصت حضور در مراکز مارا ندارند.

وي در راستاي آموزش نيز افزود: در حوزه آموزش هاي همگاني آمادگي آموزش هاي مختلفي را براي سازمان‌ها، نهادها و حتي مردم و مساجد و محلاتي که نياز به آموزش داشته باشند را داريم و در حوزه هاي مختلفي اقدام به آموزش مي کنيم.

مهري در پايان با اشاره به اين موضوع که اگر مردم در امنيت خودشان مشارکت نکنند نبايد انتظار ايجاد امنيت پايداري را داشت گفت:  حوزه برآورد هاي اجتماعي، مطالعات و تحقيقات اجتماعي، اطلاع رساني، رصد فضاي مجازي، اتاق عمليات رواني و اقدامات اقنا سازي در حيطه اختيارات معاونت فرهنگي اجتماعي نيروي انتظامي مي باشد.

انتهاي پيام/1030ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html