پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251431
هر کس مردم را از آينده نااميد کند به سود دشمن کار مي‌کند/ جنگ نرم به دنبال خاموش کردن انگيزه‌هاي ديني در کشور است
تاریخ انتشار : 1401/04/01 07:18:18
نمایش : 927
حضرت آيت الله خامنه اي فرومدند: امروز هر کس مردم را از آينده نااميد، يا ايمان‌هاي مردم را تضعيف، يا مردم را به تلاشها و برنامه‌ريزي‌هاي مسئولان بي‌اعتقاد يا بدبين کند، چه بداند و چه نداند به سود دشمن کار مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار دست‌اندرکاران کنگره ملي شهداي عشاير با اشاره به تعبير امام بزرگوار از عشاير به‌عنوان ذخاير کشور، برگزاري اين کنگره را فرصتي مناسب براي توجه و آشنايي مردم با عشاير دانستند و گفتند: امروز تکيه بدخوهان ايران و اسلام به جنگ نرم است بنابراين همه آحاد ملت از جمله عشاير به امور و توليدات فرهنگي نياز دارند البته در کار فرهنگي همچون توليد فيلم و کتاب بايد بازخورد و تأثير توليدات مورد توجه و اندازه‌گيري قرار بگيرد.
 
رهبر انقلاب با اشاره به ايستادگي عشاير در مقابل تلاش‌هاي پر شمار بيگانگان در طول دو سه قرن گذشته، گفتند: هدف از اين تلاشها وادار کردن عشاير به خيانت به کشور و اقداماتي همچون تجزيه و جنگ داخلي بود که هرگز موفق نشدند، بنابراين عشاير ايران جزو وفادارترين قشرهاي ملت هستند.
 
ايشان فداکاري عشاير در دوران انقلاب و دفاع مقدس را جلوه‌ي ديگري از وفاداري آنان دانستند و خاطرنشان کردند: عامل اصليِ وحدت، پيشرفت و از خودگذشتگي مردم از جمله عشاير، عامل «دين» بود که امام بزرگوار با استفاده از آن عنصر حياتي، انقلاب را به پيروزي رساند و پس از انقلاب نيز در مقابل انبوه پشتيباني‌هاي قدرتهاي بيگانه و دولت‌هاي مرتجع از صدام به منظور از پا درآوردن انقلاب، موجب مصونيت و حفظ کشور شد.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شهيدان را مظهر زيبا و با شکوه ايمانِ ديني خواندند و با تأکيد بر نقش منحصر بفرد انگيزه ديني در مجاهدت رزمندگان و همچنين صبر و آرامش خانواده‌هاي شهدا، گفتند: البته بعضي‌ها که سر و کاري با دين ندارند به‌دنبال دست بردن در انگيزه‌هاي ديني شهدا و رزمندگان هستند اما نبايد انگيزه‌هاي عزتمندانه شهدا را به چيزي کمتر از انگيزه ديني و کسب رضاي خداوند فروکاست.
 
ايشان از مهمترين ابعاد جنگ نرم را خاموش يا تضعيف کردن انگيزه‌هاي ديني در کشور خواندند و افزودند: امروز هر کاري در کشور عليه دين، سنتها، مقدسات و شعائر ديني انجام مي‌شود، متکي به يک انگيزه سياسي و مورد استفاده دشمن است اگرچه ممکن است عامل انجام آن کار از اين واقعيت غافل و ناآگاه باشد.
 
رهبر انقلاب، تضعيف ايمان ديني، تضعيف اميد و خوش‌بيني به آينده کشور را از جمله مؤلفه‌هاي جنگ نرم عليه ملت دانستند و خاطرنشان کردند: القاء بي‌آينده‌گي، بن‌بست و اينکه مسئولان اداره کشور را بلد نيستند از جمله کارهاي بدخواهان ايران است و امروز هر کس مردم را از آينده نااميد، يا ايمان‌هاي مردم را تضعيف، يا مردم را به تلاشها و برنامه‌ريزي‌هاي مسئولان بي‌اعتقاد يا بدبين کند، چه بداند و چه نداند به سود دشمن کار مي‌کند.
 
ايشان درس مهم شهيدان را درس اميد خواندند و خاطرنشان کردند: رزمندگان ما در شرايطي وارد ميدان رزم شدند که بر اساس محاسبات عادي اميدي به پيروزي وجود نداشت اما در اثر آن مجاهدتهاي اميدوارانه، جنگ با عزت جمهوري اسلامي و منکوب شدن متجاوزان خاتمه يافت و اين يعني در سخت‌ترين شرايط نيز بايد به کمک الهي و همت خود اميدوار بود.
 
رهبر انقلاب همچنين با تقدير از فعاليت‌ها و خدمات بسيج در بخش‌هاي عشايري، شناسايي و رفع مشکلات عشاير به‌ويژه برنامه‌ريزي و اقدام براي حل مسائل فرهنگي را وظيفه همه مسئولان ذي‌ربط خواندند.
 
متن سخنان رهبر معظم انقلاب در اين ديدار که ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاري اين همايش در شهرکرد منتشر شد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html