پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251417
زايمان طبيعي، بهترين هديه براي مادر و نوزاد
تاریخ انتشار : 1401/03/21 07:30:24
نمایش : 1055
کارشناس مامايي گفت: زايمان طبيعي مي‌تواند بهترين هديه براي مادر و نوزاد باشد به شرط آنکه همه شرايط نرمال براي وي فراهم بوده و مادر در اين حين آسيب نبيند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مرضيه يداللهي کارشناس مامايي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: اکثر مردم مامايي را برابر با زايمان مي‌دانند درحالي‌که مامايي علم و هنري است که خدمات وسيعي را از همان ابتداي تولد تا پايان عمر فرد شامل مي‌شود.

وي افزود: در مامايي خدمات گسترده‌اي از آموزش و آگاهي در مورد دوران بلوغ، ازدواج، باروري، بارداري، زايمان، بعد از زايمان، تنظيم خانواده، بهداشت باروري و دوران يائسگي ارائه مي‌شود.

کارشناس مامايي ادامه داد: محيطي که يک ماما به مادران خدمت ارائه مي‌دهد، شامل محيط‌هاي آموزشي، بهداشتي و درماني است، در حال حاضر 650 ماما در چهارمحال و بختياري در اين سه حوزه در حال ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.

يداللهي عنوان کرد: در مراکز بهداشتي ماماها به‌صورت مرتب مادران را به لحاظ بيماري‌ها، علائم خاص مربوط به دوران بارداري و همچنين بيماري کرونا غربالگري مي‌کنند و به‌محض مشاهده علائم خطر اين مادران به مراکز درماني ارجاع داده مي‌شوند.

وي خاطرنشان کرد: بعد از ارجاع مادر باردار به مراکز درماني اگر در معرض خطر باشد يا نتواند از خود مراقبت کند بستري مي‌شود و ادامه خدمات درماني براي وي انجام مي‌گيرد.

کارشناس مامايي اضافه کرد: مهم‌ترين خدماتي که ماما به قشر هدف ارائه مي‌کند، مربوط به دوران بارداري و درنهايت داشتن يک زايمان ايمن است.

يداللهي يادآور شد: خدمات اختصاصي که يک ماما در مراکز بهداشتي ارائه مي‌دهد شامل مراقبت‌هاي قبل از بارداري و زمان مراجعه به مراکز درماني در صورت داشتن علائم خطر و زايمان، است.

وي تصريح کرد: بهداشت باروري شامل هر دوره سني در زندگي يک زن مي‌تواند باشد و شامل غربالگري‌هاي بيماري‌هايي همچون بِرس، عفونت‌هاي زنانه، بيماري‌هاي روحي و رواني به‌ويژه در دوران بارداري و بعدازآن، دوران يائسگي و... مي‌شود.

کارشناس مامايي اظهار داشت: زايمان طبيعي مي‌تواند بهترين هديه براي مادر و نوزاد باشد به شرط آنکه همه شرايط نرمال براي وي فراهم بوده و مادر در اين حين آسيب نبيند.

يداللهي بيان کرد: مادر بعد از زايمان طبيعي مي‌تواند بلافاصله فعاليت روزانه خود را آغاز کند، عوارض بعد از زايمان کمتري براي وي پيش مي‌آيد، افسردگي بعد از زايمان در مادراني که زايمان طبيعي دارند کمتر است چراکه اين مادران گرفتار عوارض بيهوشي نمي‌شوند، همچنين خطر مرگ و مير در زايمان طبيعي بسيار کمتر از زايمان سزارين است.

وي تأکيد کرد: خدمات مامايي بيشتر شامل خدمات پيشگيرانه، ارائه مشاوره و مراقب براي انجام يک زايمان ايمن و بدون عارضه است درحالي‌که تخصص زنان بيشتر به درمان بيماري‌ها بازمي‌گردد.

کارشناس مامايي گفت: در شرايطي که زايمان طبيعي است، ماما در کنار مادر قرار دارد و چنانچه مشکلي پيش بيايد متخصص زنان حاضر در بيمارستان وارد عمل مي‌شود.

يداللهي افزود: احتمال ابتلا مادر باردار به کرونا مثل ساير افراد جامعه است و بارداري صرفاً اين احتمال را بيشتر نمي‌کند، اما به لحاظ رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي بهتر است بيش از ديگران مراقب باشند، تا حد امکان در جمع‌ها حضور نداشته باشند، از افراد مبتلا دوري کنند و ديگر مراقبت‌هايي که در اين خصوص مطرح شده است.

وي ادامه داد: مادران از مراجعه به مراکز بهداشتي و درماني آن به دليل ترس از ابتلا به کرونا بيم نداشته باشند، همچنين اگر مبتلا به کرونا شدند حتماً بايد به اين مراکز مراجعه کنند مخصوصاً اگر در سنين بالاي بارداري مثلاً 35 هفته باشند، در اين سنين چون شکم حجم زيادي از قفسه سينه را اشغال مي‌کند ممکن است با بيماري کرونا اشتباه گرفته شود بنابراين بسيار مهم است که پيگير بيماري خود باشند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html