پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251404
خانواده زندانيان، اولين و بزرگترين قربانيان جرم در جامعه/ 690 خانواده تحت پوشش انجمن حمايت از زندانيان شهرکرد هستند
تاریخ انتشار : 1401/03/10 09:57:14
نمایش : 907
مدير عامل انجمن حمايت از زندانيان شهرکرد گفت: خانواده زندانياني که به طور کلي، هيچ نقشي در ارتکاب جرم از سوي فرد بزهکار که متاسفانه سرپرست و نان‌آور خانواده است، نداشته‌اند، اما اولين و بزرگترين قربانيان جرم و جنايت در جامعه محسوب مي‌شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مصطفي قادري مدير عامل انجمن حمايت از زندانيان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: پنجم خردادماه از سال 88 با عنوان «نسيم مهر» و روزي براي خانواده زندانيان در تقويم ملي ما گنجانده  شده است، اين روز بهانه‌اي است براي برگزاري جشن‌ها و مراسمات مختلف تا اين قشر محروم و مظلوم مورد حمايت معنوي و مادي قرار گيرند.
 
وي افزود: انجمن حمايت از زندانيان شهرکرد، حمايت از خانواده زندانيان شهرستان‌هاي شهرکرد، بن، سامان، فارسان، اردل و کوهرنگ را تحت پوشش دارد.
 
مدير عامل انجمن حمايت از زندانيان شهرکرد ادامه داد: پنجم خردادماه، بنا به پيشنهاد سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي کشور و بر اساس تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، به‌عنوان روز ملي حمايت از خانواده زندانيان يا روز نسيم مهر نام‌گذاري شده است.

قادري عنوان کرد: خانواده زندانياني که به طور کلي، هيچ نقشي در ارتکاب جرم از سوي فرد بزهکار که متاسفانه سرپرست و نان‌آور خانواده است، نداشته‌اند، اما اولين و بزرگترين قربانيان جرم و جنايت در جامعه محسوب مي‌شوند.  
 
وي خاطرنشان کرد: اين خانواده‌ها در معرض نگاه سنگين جامعه، آسيب‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و... هستند، مشکلاتي که اگر حل نشوند، شايد نقطه آغازي چرخه تکرار آسيب در جامعه خواهد بود، در صورت عدم‌ حمايت از اين خانواده‌ها شاهد رشد چشمگير طلاق همسران زندانيان، ترک تحصيل فرزندان، ناهنجاري‌هاي اجتماعي و رواني، گرايش اعضاي خانواده به مشاغل کاذب و تکدي‌گري خواهيم بود .
 
مدير عامل انجمن حمايت از زندانيان شهرکرد اضافه کرد: روز ملي نسيم مهر زمان مناسبي است براي معرفي اين مشکلات و چاره انديشي براي حل معضلات اين قشر محروم است.
 
قادري درخصوص تعداد خانواده هاي تحت پوشش انجمن حمايت زندانيان شهرکرد، گفت: بيش از 690 خانواده تحت پوشش انجمن حمايت از زندانيان مرکز استان هستند که شامل شهرستان ديگر نيز مي شود، انجمن حمايت زندانيان بروجن و لردگان نيز خانواده زندانيان شهرستان هاي بروجن ، لردگان و خانميرزا را تحت پوشش دارند.

وي به مهمترين خدمات ارائه شده به حانواده زندانيان اشاره و بيان کرد: خدمات گسترده‌اي به خانواده زندانيان و خود زندانيان ارائه مي‌شود که شامل توزيع بسته‌هاي حمايتي معيشتي نقدي و غير نقدي، کمک هزينه تحصيلي، پرداخت هزينه‌هاي درمان، مشاوره تحصيلي، مشاوره شغلي، ايجاد اشتغال پايدار  براي زندانيان و خانواده آن‌ها، تامين جهيزيه، لوازم التحرير و... مي‌شود، اين مبلغ در سال گذشته بيش از 13 ميليارد و 200 ميليون ريال بوده است.
 
مدير عامل انجمن حمايت از زندانيان شهرکرد با تاکيد بر شعار سال و توجه ويژه به بحث توليد، درمورد اشتغال زندانيان و خانواده آن‌ها، افزود: از آنجا که اغلب خانواده‌هاي زندانيان، سرپرست خود را از دست داده‌اند و اغلب از خانواده‌هاي محروم جامعه هستند، مهم‌ترين اولويت آن‌ها مسائل اقتصادي و معيشتي است.
 
قادري ادامه داد: ايجاد اشتغال پايدار احساس توانمندي و استقلال به خانواده زندانيان مي‌دهد و به همين دليل ايجاد کارگاه‌هاي گوهر تراشي، توليد بلوک و  مصنوعات بتني، کارگاه فرش،  نخ ريسي و... در زندان و خارج از زندان تدارک ديده شده است و زندانيان و خانواده آن‌ها مي‌توانند در اين کارگاه‌ها مشغول و کسب درآمد کنند، در سال گذشته بيش از 7 ميليارد ريال دستمزد به زندانيان مشغول در کارگاه‌هاي انجمن پرداخت شده است.

وي با بيان اينکه در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي خانواده زندانيان اقداماتي صورت گرفته است، عنوان کرد: براي خانواده زندانيان کلاس‌هاي مختلف فرهنگي و آموزشي برنامه‌ريزي مي‌شود، آشنايي با آسيب‌هاي فضاي مجازي، پيشگيري از طلاق، پيشگيري از اعتياد فرزندان زندانيان، کلاس‌هاي فني و حرفه‌اي، مشاوره‌هاي روانشناسي و خدمات مختلفي در حوزه‌هاي کاهش آسيب طراحي و به‌صورت گروهي و انفرادي ارائه مي‌شود .
 
مدير عامل انجمن حمايت از زندانيان شهرکرد عنوان کرد: انجمن‌هاي حمايت زندانيان بدون اعتبارات دولتي و با کمک‌هاي مردمي فعاليت مي‌کنند، اين انجمن امور بسياري مانند مساعدت در بهبود وضع معيشت،  بهداشت و درمان، کمک در جهت آموزش حرفه‌اي به خانواده زندانيان، ترغيب و تشويق فعاليت‌هاي فرهنگي، ورزشي،  حرفه‌اي و آموزشي را پيگيري مي‌کند.
 
قادري خاطرنشان کرد: همه اقدامات ذکر شده در بالا با همت خيرين، سازمان‌هاي مردم نهاد، اصناف،  بازاريان و... صورت مي‌گيرد، جشن‌هاي نسيم مهر به جز آشنايي مردم با انجمن، محفلي است تا خيرين چتر حمايتي خود را بر سر اين قشر بگسترند،  در جشن نسيم مهر شهرکرد بيش از 320 ميليون تومان جمع آوري شد و بسياري از اصناف قول مساعد تامين جهيزيه و... دادند که نسبت به سال‌هاي گذشته رشد داشت.
 
وي با اشاره به اينکه همه مردم مي‌توانند با کمک‌هاي کوچک نقدي و غير نقدي هميار خانواده زندانيان باشند، گفت: شماره کارت انجمن حمايت از زندانيان شهرکرد براي جمع‌آوري کمک‌هاي نقدي 6037991899926954 و نشاني اين انجمن بلوار شريعتي روبروي مصلي جنب اداره‌کل زندان هاي چهارمحال و بختياري است که جهت دريافت کمک‌هاي غير نقدي است آمادگي لازم را دارد.
 
انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html