پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251353
کشتي قهرماني آسيا| کولاک محمديان، عموزاد و سوادکوهي در فينال/ هت‌تريک طلايي شاگردان درست‌کار در روز نخست
تاریخ انتشار : 1401/02/04 09:29:12
نمایش : 1099
روز نخست رقابت‌هاي کشتي قهرماني آسيا با کسب ۳ مدال رنگارنگ براي تيم منتخب کشورمان خاتمه يافت.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا؛ نخستين روز از جريان رقابت‌هاي کشتي آزاد قهرماني آسيا با انجام مبارزه‌هاي ۵ وزن نخست در شهر اولان‌باتور کشور مغولستان پي‌گيري شد و با کسب چند مدال براي تيم منتخب ايران خاتمه يافت.

شاگردان پژمان درست‌کار در اين تورنمنت که بخشي از چرخه انتخابي تيم ملي کشتي براي مسابقات جهاني و بازي‌هاي آسيايي ۲۰۲۲ هم خواهد بود؛ توانستند در روز اول ۳ مدال رنگارنگ شامل ۳ طلا را صيد کنند.

در وزن ۶۵ کيلوگرم؛ رحمان عموزادخليلي در دور نخست با نتيجه ۱۱ بر صفر مقابل عنايت‌اله از پاکستان به پيروزي رسيد. وي در دور دوم با نتيجه ۹ بر صفر کايکي ياماگوچي، قهرمان جوانان جهان از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نيمه‌نهايي راه يافت. او در اين مرحله تسوگبادراخ تسيويسورن از مغلوستان را با نتيجه ۶ بر صفر از پيش رو برداشت و راهي ديدار فينال شد. عموزاد در ديدار پاياني به مصاف باجرانگ پونيا، دارنده مدال برنز المپيک و نقره و برنز جهان از هند رفت که به پيروزي ۳ بر يک دست يافت تا گردن‌آويز زرين قاره را صيد کرده باشد.
 
در وزن ۷۰ کيلوگرم؛ محمدمهدي يگانه‌جعفري پس از استراحت در دور نخست، در دومين دور با نتيجه ۶ بر ۲ مغلوب تايشي ناريکاني از ژاپن شد و با توجه به حضور اين کشتي‌گير در ديدار فينال، به جدال رده‌بندي رسيد. يگانه‌جعفري در اين ديدار به مصاف سيرباز تالگات، قهرمان آسيا از قزاقستان رفت که با نتيجه ۴ بر صفر کشتي را واگذار کرد و پنجم شد.
 
در وزن ۷۹ کيلوگرم؛ علي سوادکوهي پس از قرعه استراحت در دور نخست، در دور دوم با با نتيجه ۸ بر ۶ مقابل بيامبادورج انخبايار از مغولستان به پيروزي رسيد. وي در دور بعدي و در مرحله نيمه نهايي با نتيجه ۳ بر صفر يودايي تاکاهاشي از ژاپن را مغلوب کرد و به ديدار فينال راه يافت. سوادکوهي در اين ديدار به مصاف باليان گوراو، دارنده مدال نقره آسيا از هند رفت که در اين ديدار با نتيجه ۸ بر ۸ از سد رقيبش گذشت و به مدال طلا دست يافت.
 
در وزن ۹۷ کيلوگرم محمدحسين محمديان در دور اول با نتيجه ۱۰ بر صفر ضيامحمد صفراف از ترکمنستان را از پيش رو برداشت. وي در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي با نتيجه ۱۰ بر صفر از سد ساتيوارت کاديان، دارنده مدال نقره آسيا از هند گذشت و به ديدار فينال راه يافت. محمديان در ديدار پاياني به مصاف باتزول اولزيسايخان از مغولستان رفت که طي يک جدال زيبا با نتيجه ۱۱ بر صفر، رقيبش را شکست داد و طلايي شد.
 
رده بندي پنج وزن نخست به شرح زير است:
57 کيلوگرم: 1- کومار راوي (هند) 2- راخات کالژان (قزاقستان) 3- آلماز سمانبکوف (قرقيزستان) و رايکوتو آراي (ژاپن) ... 8- رضا مومني (ايران)
65 کيلوگرم: 1- رحمان عموزاد خليلي (ايران) 2- باجرانگ پونيا (هند) 3- عباس رحمان اف (ازبکستان) و کايکي ياماگوچي (ژاپن)
70 کيلوگرم: 1- تايشي ناريکاني (ژاپن) 2- ارنظر آکمات علي اف (قرقيزستان) 3- ناوين ناوين (هند) و سيرباز تالگات (قزاقستان) 5- محمدمهدي يگانه جعفري (ايران)
79 کيلوگرم: 1- علي سوادکوهي (ايران) 2- باليان گوراو (هند) 3- ارسلان بوداژاپوف (قرقيزستان) و يودايي تاکاهاشي (ژاپن)
97 کيلوگرم: 1- محمدحسين محمديان (ايران) 2- باتزول اولزيسايخان (مغولستان) 3- مامد ابراگيم اف (قزاقستان) و ساتيوارت کاديان (هند)

در پايان مسابقات روز نخست تيم هند با 95 اميتاز در جايگاه نخست قرار دارد و تيم ايران با 91 امتياز دوم است.
 
فردا و در مسابقات 5 وزن دوم داريوش حضرتقلي زاده در وزن 61 کيلوگرم، يونس امامي در وزن 74 کيلوگرم، محسن مصطفوي در وزن 86 کيلوگرم، اميرحسين فيروزپور در وزن 92 کيلوگرم و يداله محبي در وزن 125 کيلوگرم به مصاف حريفان خود مي روند.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html