پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251343
حفاظت از معيشت و سفره‌هاي مردم اولويت اصلي دولت در اجراي اصلاحات اقتصادي است
تاریخ انتشار : 1401/01/29 10:03:10
نمایش : 860
رئيس جمهور حفاظت از معيشت و سفره‌هاي مردم را اولويت اصلي دولت در اجراي اصلاحات اقتصادي دانست و گفت: مصمم هستيم که شرايط را طوري فراهم کنيم که موضوع ارز ترجيحي آثار اجتماعي و تبعات سوء در بازار و در زندگي مردم نداشته باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد ابراهيم رئيسي عصر (يکشنبه) در نشست صميمي دولت و مجلس با تبريک ولادت امام حسن مجتبي(ع) و ابراز اميدواري از اينکه استمرار برگزاري نشست‌هاي مشترک بين دولت و مجلس منشأ آثار و برکات فراواني در مسير اداره امور کشور باشد، گفت: مجموعه مطالب و ديدگاه‌هايي که در چنين نشست‌هايي مطرح مي‌شود قطعاً براي کشور راهگشا است. براي ادامه مسير رفع مشکلات کشور، حتماً همکاري و هماهنگي بين دولت و مجلس ضروري است.
 
رئيس‌جمهور با ضروري شمردن انسجام و همدلي قواي سه‌گانه براي غلبه بر مشکلات کشور، گفت: دولت با فعاليت‌هاي خود نشان داده که براي حل مسايل و مشکلات مصمم است و در چند ماه گذشته اقدامات خوبي انجام شده است.
 
 رئيسي ايجاد اميد در جامعه را مهم‌ترين اولويت دولت دانست و گفت: ايجاد اميد با اقدام و عمل امکان‌پذير است و در اين مسير يکپارچگي همه ارکان نظام حکمراني در کشور، از جمله دولت و مجلس يک ضرورت انکارناپذير است.
 
وي تعامل و هماهنگي کامل با مجلس را ضروري دانست و گفت: دولت از نظارت و پيگيري‌هاي مجلس استقبال مي‌کند و از همين رو به همه وزرا بارها تأکيد کرده‌ام که نهايت تعامل و مساعدت را با مجلس داشته باشند. در عين حال لازم است نمايندگان محترم هم نسبت به الزامات و فرآيندهاي امور اجرايي توجه داشته باشند.
 
رئيس جمهور با بيان اينکه نمايندگان در تقويت عملکرد وزارتخانه‌ها و روحيه دادن به وزرا نقش مهمي دارند، افزود: اگر وزيري بخاطر برخي سخنان روحيه خود را از دست بدهد، آن وزير نمي‌تواند فعاليت مؤثري داشته باشد و در اين صورت اين کشور است که از اين ناحيه خسارت مي‌بيند.
 
وي سوال از وزرا يا توضيح خواستن از آنان را خالي از هر گونه اشکالي دانست اما در عين اذعان داشت: همه اين موارد مي‌تواند در عين حفظ احترام، همدلي و يکپارچگي انجام شود و نبايد موجب تضعيف و تخريب و شادي دل بدخواهان شود.
 
رئيسي در بخش ديگري از سخنان خود تحول در شناخت، تحول در فرآيندها و تحول نهادي را اجزاي رويکرد تحول‌گرايانه دولت مردمي خواند و خاطرنشان کرد: دولت براي تحول‌آفريني عزم راسخ دارد. امروز تحول در رويکردها با اقداماتي که دولتمردان در عرصه‌هاي مختلف آغاز کرده‌اند با جديت پيگيري مي‌شود، روند تحول در فرآيندها نيز در همه وزارتخانه‌ها آغاز شده است تا زمينه تحول واقعي فراهم شود.
 
رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه دولت با اراده و تصميم جدي به دنبال انجام اقدامات شجاعانه بويژه در حوزه اصلاحات اقتصادي است، گفت: مصمم هستيم اصلاحات ساختاري را در حوزه‌هاي مختلف از جمله نظام بانکي، مالياتي، اجتماعي و فرهنگي انجام دهيم و در روند اجراي آن آمادگي داريم از آبروي خود هزينه کنيم.
 
رئيسي با تأکيد بر اينکه دولت هرگز گرفتار حاشيه نخواهد شد، تصريح کرد: امروز مردم از همه ما انتظار دارند که مشکلات کشور را برطرف کنيم، لذا کوچکترين حرف و اقدامي که مردم را نااميد کند، گناهي نابخشودني است.
 
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برخي موارد مطرح شده در خصوص ارز ترجيحي، حفاظت از معيشت و سفره‌هاي مردم را اولويت اصلي دولت در اجراي اصلاحات اقتصادي خواند و گفت: مصمم هستيم که شرايط را طوري فراهم کنيم که موضوع ارز ترجيحي آثار اجتماعي و تبعات سوء در بازارها و در بين فعالان اقتصادي و در زندگي مردم نداشته باشد.
 
رئيسي در خصوص اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي، اظهار داشت: دولت نسبت به اجراي اين اصل مصمم است، تصميم داريم برخلاف گذشته که نارسايي‌هاي زيادي در اجراي آن ايجاد شد، براساس آنچه قانون مشخص کرده روند اجراي اصل ۴۴ را با قوت پيگيري کنيم.
 
گفتني است در اين ديدار قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در سخناني با تجليل از اقدامات دولت در طول ۸ ماه گذشته، استفاده از فرصت خدمتگزاري را مورد تأکيد قرار داد و گفت: مجلس براي اقدامات و تصميمات بزرگ در کنار دولت قرار دارد و مصمم هستيم با رويکرد و هدف مشخص در مسير اصلاح ساختارها و رفع مشکلات گام برداريم.
 
همچنين در اين نشست معاون اول رئيس جمهور و وزراي «نفت»، «صنعت، معدن و تجارت»، «جهاد کشاورزي» و «رئيس سازمان برنامه و بودجه» در سخناني دستاوردها و اقدامات دولت را در حوزه‌هاي مختلف بيان کردند.
 
در اين نشست همچنين رئيس کميسيون‌هاي انرژي، صنايع و معادن، اجتماعي، اقتصادي، جهش و رونق توليد، کشاورزي و فرهنگي در سخناني با قدرداني از اهتمام دولت براي تقويت تعامل با مجلس ديدگاه‌ها و پيشنهادات خود را در حوزه‌هاي مختلف بيان کردند.
 
سرمايه‌گذاري جدي در حوزه انرژي، تقويت ديپلماسي اقتصادي، تلاش براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي، ساماندهي وضعيت استخدامي کارکنان، حمايت از بنگاه‌هاي کوچک، توجه به اصل ۴۴ قانون اساسي، توجه به فضاي مجازي، نظارت بر صادرات و واردات محصولات کشاورزي و تغيير الگوي کشت از مهم‌ترين محوري‌هاي سخناني روساي کميسيون‌هاي مجلس بود.
 
انتهاي پيام؛ 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html