پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251130
بيرانوند: از اسکوچيچ خواهش مي‌کنم طارمي را به تيم ملي برگرداند/ آقاي صدري حداقل يک گوني برنج به من بده!
تاریخ انتشار : 1400/09/09 09:14:32
نمایش : 1507
سنگربان تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: اگر نمايندگان گينس به تمرينم مي‌آمدند، رکوردي بيشتر از ۶۱ متر مي‌زدم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عليرضا بيرانوند، دروازه بان تيم ملي فوتبال کشورمان که به خاطر پرتاب دست ۶۱ متر و ۶۶ سانتي‌متري‌اش در بازي بين تيم‌هاي ايران و کره جنوبي در تاريخ ۲۰ مهر ۱۳۹۵ در مرحله انتخابي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه، گواهينامه مربوط به اين رکورد را از مسئولان گينس دريافت کرده، در اين باره اظهار داشت: بابت اتفاقي که رخ داد خوشحالم و مطمئنم که مردم ايران هم چنين حسي دارم. يادم مي‌آيد اولين باري که توپ را با دست پرتاب کردم، مردم استقبال کردند و اگرآن‌ها مشوق من نبودند، ديگر پيگير انجام اين کار نمي‌شدم. مردم خيلي از من تعريف و تمجيد کردند و همين باعث شد تا من اين کار را تکرار کنم. خيلي سعي کردم با پرتاب دست هايم براي تيمم موقعيت سازي کنم.

بيرانوند در ادامه گفت: فکر مي‌کنم آرزوي هر ورزشکاري است که چنين افتخاري را به دست بياورد و گواهينامه ثبت رکورد گينس را بگيرد. اين افتخار را به مردم کشورم تقديم مي‌کنم و دست تک تک کساني که به من تبريک گفتند را مي‌بوسم. پس از اين اتفاق، خيلي‌ها به رنگ‌ها و اين که من قبلا در کدام تيم بازي کردم اهميت ندادند و از تک تک استان‌ها به من تبريک گفتند. از تبريک‌هاي مردم، متوجه شدم که در مسير پيشرفت قرار دارد. اين افتخار که در يک بازي ملي به دست آمد را به مردم کشورم تقديم مي‌کنم.
 
دروازه بان تيم ملي فوتبال گفت: فکر مي‌کنم در برخي از مواقع پرتاب دست بيشتر از ۶۱ متر داشتم. نمايندگان گينس براي ثبت رکورد دروازه بان منچستر سيتي، به تمرين اين تيم رفته بودند. اگر اين اتفاق براي من هم رخ مي‌داد که نمايندگان گينس در تمرين باشگاهم يا تيم ملي حضور پيدا مي‌کردند، شايد بيشتر از اين پرتاب مي‌کردم. پرتاب دست ۶۱ متري ۴ سال پيش رخ داد و وقتي ديدند رکورد بالاتري وجود ندارد، گواهينامه گينس را به من دادند.
 
او در ادامه گفت: خداوند نعمت الهي به من داده است. به خيلي از دوستانم در اردوي تيم ملي گفتم که چگونه با دست توپ را پرتاب مي‌کنم، اما به خاطر نوع ايستادن و تکنيک خاصي که دارد، پرتاب بلند با دست سخت است. البته دست‌هاي بلندي که دارم براي اين کار به من کمک مي‌کند.
 
بيرانوند درباره پرتاب هايش با مُشت گفت: زماني که کي روش سرمربي تيم ملي بود، با سوريه بازي کرديم و دروازه بان تيم ملي سوريه با مشت توپ را پرتاب مي‌کرد. در يک جلسه دروازه بان سوريه پرتاب با مشت را به من ياد داد و من هم گفتم در بازي امروز بعد از ظهر اين پرتاب را انجام مي‌دهم.
 
دروازه بان تيم ملي در پاسخ به اين که چرا صفحه فدراسيون فوتبال و تيم ملي درباره ثبت رکورد او در گينس اقدامي نکردند گفت: برخي از دوستانم در اين مورد از من سوال کردند و براي خودم هم جاي سوال بود. به هر حال بايد آن‌ها (مسئولان فدراسيون) را درک کرد، زيرا خيلي سرشان شلوغ است و زحمت مي‌کشند. اين اتفاق ملي بود و اگر چنين کاري انجام مي‌شد، با من انرژي مي‌دادند. حتي ۲، ۳ روز بعد از ثبت رکورد هم صفحه‌هاي تيم ملي و فدراسيون را چک کردم، اما انگار من را يادشان رفته بود. فکر مي‌کنم امشب يا فردا يادشان بيايد.
 
او درباره گلي که برابر لبنان دريافت کرد، گفت: آن اتفاق طبيعي و اشتباه محاسباتي بود. در آن صحنه با دستم مدافعان را وادار کردم که سر جاي خودشان بمانند. بعد که با بازيکنان صحبت کردم، گفتند که به خاطر اين که دستت را بالا بردي ما عقب نيامديم. حتي صادق محرمي گفت وقتي دستت را ديدم، برگشتم تا بازي را دوباره شروع کني. نمي‌خواهم خودم را توجيه کنم و بعد از بازي از مردم هم عذرخواهي کردم، زيرا اگر به لبنان مي‌باختيم، خيلي شرايط بد مي‌شد. همه مي‌گويند اشتباه فني و محاسباتي دروازه بان در هر ۵، ۶ بازي ملي طبيعي است، اما من بعد از ۵، ۶ سال اشتباه کردم.
 
بيرانوند درباره شرايط تيم ملي گفت: تيم ملي شرايط خيلي خوبي دارد و فکر مي‌کنم در حال حاضر بهترين نسل در آن بازي مي‌کنند. از ۲۶ نفري که به اردو دعوت مي‌شوند، فقط ۷، ۸ بازيکن در ليگ ايران بازي مي‌کنند. اکنون اسکوچيچ به تمام کشور‌ها مي‌رود و بازي‌هاي لژيونر‌ها را از نزديک تماشا مي‌کند. فدراسيون هم کمک مي‌کند تا تيم ملي بدون حاشيه کارش را انجام دهد. بهمن ماه ۲ بازي سخت داريم که فکر مي‌کنم سخت‌ترين بازي ما با عراق باشد، زيرا اسکلت اين تيم تغيير کرده و خيلي جوان شده است. ان شاالله عراق را ببريم و صعودمان را قطعي کنيم. 
 
دروازه بان تيم ملي درباره پرتاب دست هايش براي وحيد اميري گفت: وحيد اينقدر مي‌دود که بايد تمام توپ‌ها را براي او بفرستم. وقتي تلفني با وحيد صحبت کردم، به او گفتم که باعث و باني ثبت رکوردم در گينس تو بودي. در نفت تهران و بعد‌ها در پرسپوليس پرتاب دست هايم را براي بيرانوند مي‌فرستادم، زيرا او خيلي دوندگي بالايي داشت. حتي در تمرينات خسرو حيدري به اين موضوع معترض شد و گفت تو تمام توپ‌ها را براي اميري مي‌فرستي و فقط او را مي‌بيني. وحيد به من کمک کرد تا پرتاب دست هايم را بهتر کنم و توپ را براي هر بازيکني که رو به جلو حرکت مي‌کند و سرعت بالايي دارد پرتاب کنم.
 
بيرانوند درباره بحث و جدل اسکوچيچ و طارمي و دعوت نشدن مهاجم پورتو به اردوي تيم ملي براي بازي با لبنان و سوريه گفت: اين مسائل مشکلات درون خانوادگي است. تمام بازيکنان مهدي طارمي را دوست دارند و او قطعا مي‌خواهد به تيم ملي برگردد و در جام جهاني بازي کند. ما هم دوست داريم او به تيم ملي کمک کند. مطمئنا اسکوچيچ هم تلاش‌هاي طارمي را ناديده نمي‌گيرد. به عنوان يک دروازه بان که از عقب تيم را مي‌بيند، خيلي دوست دارم که طارمي برگردد. از اسکوچيچ خواهش مي‌کنم کاري کند که طارمي به تيم ملي برگردد و مطمئنم که خود اسکوچيچ هم دوست دارد اين اتفاق رخ دهد، زيرا با حضور طارمي تيم ملي کامل مي‌شود. اميدوارم بهمن ماه طارمي را در تيم ملي ببينم.
 
او درباره بازي با عراق گفت: اميدوارم در بازي با عراق جشن صعود را با حضور هواداران بگيريم. جشن صعود با حضور هواداران شيريني خاصي دارد، اما براي بازگشت هواداران به ورزشگاه، از حالا بايد تلاش کنيم. مطمئنم که عراق را مي‌بريم و تيم ملي به جام جهاني صعود مي‌کند.
 
دروازه بان تيم بواويشتا درباره تقابل خود با علي عليپور در ليگ برتر پرتغال گفت: شنبه هفته آينده با تيم علي عليپور بازي داريم. عليپور دندان تيز کرده که يک گل به من بزند. خدا را شکر تيم او از بحران خارج شده و هفته گذشته با خطايي که روي عليپور اعلام شد، ماريتيمو گل زد و بازي را برد. از موقعي که به پرتغال آمدم، هنوز عليپور و نيازمند را نديدم و فقط تلفني حرف زديم، زيرا راه دور است و تمرينات به صورت فشرده برگزار مي‌شود.
 
بيرانوند درباره طلب خود از باشگاه پرسپوليس و حکم کميته تعيين وضعيت گفت: دوست دارم هواداران پرسپوليس برخي مسائل را بدانند تا اگر در آينده اتفاقي رخ داد، بيرانوند را مقابل هواداران قرار ندهند. ۴ سال اتفاقات خيلي خوبي را با پرسپوليس تجربه کردم و هواداران اين تيم به من خيلي لطف داشتند. وقتي از پرسپوليس رفتم، ۷۵۰ هزار يورو پول وارد خزانه باشگاه کردم که به پول ايران ۱۸، ۱۹ ميليارد تومان مي‌شود. در مدت ۴ سال حضورم در پرسپوليس، سرجمع ۵، ۶ ميليارد پول نگرفتم. وقتي از پرسپوليس جدا شدم، بابت آپشن‌ها و قرارداد سال‌هاي قبل، ۵، ۶ ميليارد از باشگاه طلب داشتم، اما متاسفانه براي پرداخت مطالبات با من همکاري نکردند و تنها راه براي دريافت پولم، شکايت بود.
 
او افزود: قربان پرسپوليس و هيئت مديره اش بروم که تا دقيقه آخر پا به پاي من دويدند! من هميشه مي‌گفتم که با اين وضعيت يک کيسه گوني هم به دست من برسد کافي است. کار‌هايي انجام دادند که مي‌خواستند همان يک گوني برنج را هم به من ندهند. باشگاه پرسپوليس ۳ وکيل گرفت و مطالبات ۵ ميلياردي من را به ۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان رساندند. صدري با من تماس گرفت و گفت اگر مي‌شود ديگر روي حکم اعتراض نزن تا مطالبات همين ۲ ميليارد و نيم باشد و ما پولت را پرداخت کنيم، من هم گفتم چشم و اعتراض نمي‌کنم. فرداي آن روز از کميته تعيين وضعيت با من تماس گرفتند و اطلاع دادند که باشگاه پرسپوليس روي همان حکم ۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون توماني هم اعتراض زده است. با خودم گفتم آقاي صدري حداقل همان يک گوني برنج را به من بده! 
 
دروازه بان سابق پرسپوليس گفت: مي‌دانستم که اگر اعتراض يک طرفه باشد، همان ۲ ميليارد و نيم را هم به من نمي‌دهند. آن موقع پول نداشتم و از دوستانم پول گرفتم و اعتراض زدم. پرونده به کميته استيناف رفت و آنجا حکم بدهي ۲ و نيم ميلياردي صادر شد که دوباره باشگاه پرسپوليس قصد اعتراض داشت. رئيس کميته تعيين وضعيت هم به من گفت که کار تمام شده است و حکم تغييري نمي‌کند.
 
او افزود: AFC براي فدراسيون نامه زده و اجازه داده که هر سال مجوز حرفه‌اي باشگاه‌ها را براي اين نهاد بفرستند. فدراسيون مجوز حرفه‌اي را براي پرسپوليس فرستاده و به باشگاه ۲ ماه فرصت داده که بدهي هايش را بپردازد و اکنون ۲ هفته فرصت باقي مانده است. با وجود اين که هنوز باشگاه به من بدهکار است، با من هيچ تماسي نگرفتند. البته من هيچ وقت به خودم اين اجازه را نمي‌دهم که باعث باطل شدن مجوز حرفه‌اي پرسپوليس شوم، اما مسئولان باشگاه بايد با من صحبت کنند. با وضعيت اقتصادي کشور، تا چند وقت ديگر همين ۲ و نيم ميليارد هم ديگر پولي نيست.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html