پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251117
در جنگ نرم، خيلي نرم ذهن جامعه را از جايي به‌جاي ديگر منتقل مي‌کنند
تاریخ انتشار : 1400/09/05 12:46:43
نمایش : 1369
امام‌جمعه فارسان گفت: در تعريف جنگ نرم گفته مي‌شود، مهندسى آرام افکار عمومى براى هماهنگ‌سازي جامعه و افکار و اميال مردم با اهداف دشمن است که رکن اصلى آن جنگ تبليغاتى با ابزار رسانه است. خيلي نرم ذهن جامعه را از جايي به‌جاي ديگر منتقل مي‌کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان به 5 آذرماه روز بسيج مستضعفان اشاره داشت و افزود: امروز 5 آذرماه روز بسيج مستضعفان (تشكيل بسيج مستضعفين به‌فرمان امام خميني (ره) 1358 ش) اين روز را به همه بسيجيان عزيز تبريک عرض مي‌کنم و اميدوارم همه ما تا آخر باروحيه بسيجي در هر جايگاهي که هستيم خدمت گذار اسلام و انقلاب و مردم باشيم. حضرت آقا در جلسه‌ي با نخبگان مطالب مهمي در بخش‌هاي مختلف بيان فرمودند که حتماً ملاحظه کرديد.
 
وي گفت: آقا فرمودند؛ اشاره به جنگ نرم استعمارگران بود که از قبل بوده و تا امروز هم ادامه دارد. فرمودند: ملّت ما را يا هر ملّتي را که داراي استعدادي است، از استعدادِ خودش غافل کنند، او را بي‌اعتنا کنند به آن استعداد يا حتّي به وضعي برسانند که خود او منکر اين استعداد بشود؛ اين‌قدر بگويند نمي‌تواني، نمي‌تواني، نمي‌تواني که باورش بشود نمي‌توانم و خودش بگويد نمي‌توانم.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به جنگ نرم دشمن اشاره داشت و تصريح کرد: امروز مي‌خواهم چند کلامي راجع به جنگ نرم صحبت کنم در تعريف جنگ نرم گفته مي‌شود: مهندسى آرام افکار عمومى براى هماهنگ‌سازي جامعه و افکار و اميال مردم با اهداف دشمن است که رکن اصلى آن جنگ تبليغاتى با ابزار رسانه است. خيلي نرم ذهن جامعه را از جايي به‌جاي ديگر منتقل مي‌کنند.
 
وي بيان داشت: شما فکر کنيد مثلاً ۴۰ سال پيش بعضي از جلوه‌هايي که امروز در جامعه ديده مي‌شود را عکسش را به ما نشان مي‌دادند که شما اکنون انقلاب کرديد براي ارزش‌هاي ديني و اسلامي و انقلابي، اين عکس را ببيند؛ در خيابان‌ها خانم‌ها ۴۰ سال ديگر با اين جلوه در خيابان راه مي‌روند. باورمان نمي‌شد ولي نرم يعني همين. آرام‌آرام جوري عمل شد که هيچ نفهميدم چطور شده است. جنگ نرم است. جنگ سخت بالاخره سروصدايي دارد. اين هم سروصدا براي کساني که مي‌ديدند مي‌شنيدند داشت و آن‌ها هم گفتند اما خب افکار عمومي اين‌طور نبود.
 
وي گفت: در جنگ نرم آرام و زيرپوستي آسيب‌هاي اجتماعي فرهنگي اقتصادي، بزرگ‌نمايي مي‌شود، دائماً نااميدي و ياس را ترويج مي‌کنند و آن‌قدر تکرار مي‌کنند تا مخاطب آنچه را که آنان مي‌خواهند باور کند.
 
امام‌جمعه فارسان به موضوع تنش‌هاي آبي اين چند روز هم اشاره داشت و بيان کرد: موضوع تنش آبي يک ابر چالش است که به نگاه و تحليل چندوجهي نياز دارد و لذا نمي‌توان با نگاه تک‌بعدي به آن نگريست و آن را تحليل کرد. تغييرات اقليمي و گرم شدن هوا به دلايل گوناگون يک پديده جهاني است. بحث دوره‌هاي خشک‌سالي و کاهش نزولات آسماني جدي است.
 
وي اظهار داشت: مشکل کنوني فقط کمبود آب نيست بلکه کمبود و ضعف مديريت بر آب است. مثلاً با سيستم آبياري قطره‌اي و پرهيز از روش‌هاي کهنه غرقابي و کانال‌کشي و زهکشي‌هاي کم‌هزينه‌تر از منابع آبي موجود با بهره‌وري بيشتر استفاده کرد. مشکل صنايع آب بري است که در مناطق بي‌آب احداث‌شده و آب را مي‌بلعد
 
وي افزود: مشکل کم‌آبي يک موضوع ملي است و نبايدصرفا با نگاه منطقه‌اي و استاني بدان نگريست. موضوع ملي‌، نگاه ملي، عزم ملي و تقسيم‌کار ملي را مي‌طلبد. همه بايد بدانيم راه‌حل اصلي مشکل تنش آبي، زمان‌بَر و چندجانبه و پيچيده است؛ بنابراين نبايد دولتمردان را در تنگناي مطالبات فوري قرار داد.
 
وي گفت:  در برخي مطالبه گري‌ها حساسيت‌ها و لغزشگاه‌ها جدي است و آن در جايي است که احتمال مي‌رود گسل‌هاي قوميتي، محلي، استاني تحريک شود و مردم در مقابل مردم قرار بگيرند. در اينجا بايد بسيار هوشمندانه و ظريف و دقيق به عمل بشود.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html