پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251086
والدين مراقب سوءاستفاده‌کنندگان در شاد باشند/ سطح سواد رسانه‌اي دانش‌آموزان بايد ارتقا يابد
تاریخ انتشار : 1400/08/18 12:31:05
نمایش : 1304
رئيس پليس فتا در چهارمحال و بختياري گفت: برخي از خانواده‌ها تصور مي‌کنند شاد برنامه‌اي امن و آرام براي دانش‌آموزان است، درحالي که فضايي تعاملي بوده و هر کاربري مي‌تواند در آن حضور داشته باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مرتضي عسگري رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: برخي از خانواده‌ها تصور مي‌کنند شاد برنامه‌اي امن و آرام براي دانش‌آموزان است، درحالي که فضايي تعاملي بوده و هر کاربري مي‌تواند در آن حضور داشته باشد.
 
وي با اشاره به تشکيل پرونده‌هايي که فعاليت‌هاي مجرمانه افراد را در سامانه شاد به ثبت رسانده است اضافه کرد: در درجه اول بايد دانش‌آموزان سطح سواد رسانه‌اي خود را به حدي برسانند که در اين فضا دچار مشکلات نشوند و با اعتماد بي‌جا به افراد غريبه خودشان را در دردسر نيندازند.
 
عسگري ادامه داد: بچه‌ها مراقب باشند پيام‌هايي که از طرف افراد غريبه دريافت مي‌کنند و همچنين پيام‌هاي مشکوک را به‌هيچ‌عنوان باز نکنند و اين موارد را حتما با والدين خود در ميان بگذارند.
 
کاربران در شاد فقط دانش‌آموزان نيستند

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري مهم‌ترين موضوع در اين زمينه را آموزش دانش‌آموزان براي استفاده از فضاي مجازي عنوان و تاکيد کرد: از آنجايي که والدين ممکن است شاغل باشند، نمي‌توانند نظارت کافي بر حضور فرزندان خود در اين فضا را داشته باشند، در کنار فرصت‌هايي که به بچه‌ها داده مي‌شود هشدارهاي لازم درخصوص اعتماد به افراد ناشناس، پايين بودن سواد رسانه‌اي و... داده شود.
 
عسگري افزود: برخلاف تصور دانش آموزان که مي‌گويند مخاطبان در شبکه شاد فقط دانش‌آموزان هستند، ممکن است طرف مقابل هک شده باشد و يا مجرمي باشد که به دنبال اطلاعات خصوصي افراد باشد.
 
وي يادآور شد: در برخي از موارد اعضاي خانواده به گوشي فرزندان دسترسي داشته و با اين گوشي چت مي‌کنند، که اين موضوع هم زمينه لازم جهت هک يا دسترسي به اطلاعات خصوصي بچه‌ها را فراهم مي‌سازد.
 
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه دانش‌آموزان به‌هيچ‌عنوان لينک‌هاي ناشناس را باز نکنند و اپليکيشن‌هاي ناشناس را روي گوشي خود نصب نکنند، بيان داشت: گاهي افراد پيامي را دريافت مي‌کنند که به‌عنوان پشتيبان شاد خود را معرف مي‌کنند و از بچه مي‌خواهد براي جلوگيري از حذف شبکه شاد کد دريافتي را ارسال کنند و با اين اقدام دسترسي به شبکه شاد در اختيار سوءاستفاده‌کنندگان قرار مي‌گيرد.
 
استفاده نادرست از شاد تهديدات جدي و جبران‌ناپذيري را به همراه دارد

عسگري خاطرنشان کرد: شاد فرصت‌هاي خوبي را در اختيار سيستم‌هاي آموزشي قرار داده است اما اگر درست استفاده نشود به مراتب مي‌تواند تهديدات جدي و جبران‌ناپذيري را براي فرزندان و خانواده‌ها به دنبال خواهد داشت.
 
وي اضافه کرد: بايد دانش‌آموزان طرز استفاده درست از فضاي مجازي را ياد بگيرند و اين فضا بايد مانند استخري باشد که دانش‌آموز مي‌داند در قسمت عميق آن نمي‌تواند شنا کند و بنابراين هرگز به آن قسمت نخواهد رفت.
 
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري گفت: لازم است رابطه صميمانه بين والدين و فرزندان برقرار باشد، چراکه فرزندان به محض اينکه احساس خطر کنند مشکل را با والدين در ميان خواهند گذاشت و مطمئن هستند که از سوي والدين مواخذه نمي‌شوند.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html