پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251047
براتي: اساسنامه فدراسيون فوتبال به تأييد جاي ديگري نياز ندارد/ نمايندگان مجلس روند تصويب را تسريع کنند
تاریخ انتشار : 1400/08/01 12:05:24
نمایش : 1236
عضو هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال گفت: گزارش کار توسط وزير و مسئولين فدراسيون تا همين جا به فيفا داده شده، فيفا هم ابراز رضايت کرده، فقط انتظار مي‌رود مجلس با درک حساسيت موضوع، کار را مقداري سريع‌تر انجام بدهد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ احمدرضا براتي، عضو هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال درباره فرصت يک ساله فدراسيون جهاني فوتبال به فدراسيون ملي براي تأييد اساسنامه اظهار داشت: براي اولين بار الان داراي اساسنامه‌اي هستيم که تاييديه مکتوب فيفا را دارد و به تصويب مجمع عمومي فدراسيون فوتبال هم رسيده. آن چه که در الزامات فيفا وجود دارد؛ همين است که اساسنامه فدراسيون‌هاي فوتبال بايد به تصويب مجمع عمومي خودشان برسد؛ بنابراين اساسنامه نياز به تصويب جاي ديگري ندارد. آنچه که الان مدنظر فيفاست و در توافقات قبل از تصويب اساسنامه هم آمده،‌ توافق بين نماينده و معاون وزير ورزش مهدي علي‌نژاد و فيفا صورت گرفته مبني بر اينکه قوانين داخلي ما و نه اساسنامه، بايد به کيفيتي اصلاح شوند که تعريف فدراسيون و ماده يک اساسنامه مغايرتي با قوانين کشور نداشته باشد.

عضو هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال عنوان داشت: مي‌گفتند شما اين اساسنامه را اصلاح کرديد و ما هم تاييد کرديم و بعد تصويب شد ولي اگر با مقررات داخلي شما مغايرت داشته باشد، عملا امکان اجراي آن وجود نخواهد داشت، به همين خاطر معاون وزير ورزش براي حل اين مشکل و با توجه به اينکه فدراسيون در شرايط حساسي قرار داشت و هر لحظه ممکن بود اتفاق ناخوشايندي بيفتد، پذيرفت و تعهد داد که درواقع اين قانون در کشور به کيفيتي که مدنظر فيفاست اصلاح شود. خوشبختانه هيات دولت هم ماده واحده‌اي را تصويب کرد که نظر فيفا را جلب مي‌کرد، البته اين ماده واحده به فدراسيون فوتبال اختصاص ندارد و بقيه فدراسيون‌هاي ورزشي را هم در بر مي‌گيرد تا آن ها هم موسسات غيرانتفاعي غيردولتي مستقلي باشند که اساسنامه‌هايشان صرفا به تصويب مجامع عمومي خودشان مي‌رسد.

براتي در ادامه بيان داشت: فيفا اعلام کرده بود که اصلاح قانون بايد به همکاري مجلس و دولت صورت بگيرد، چون مي‌دانست دولت مرجع قانون‌گذاري نيست و صرفا مي‌تواند لايحه‌اي را پيشنهاد بدهد. تا اين جا هم دولت اين ماده واحده را در قالب لايحه تصويب کرده، به مجلس پيشنهاد داده و آن چه بايد رخ بدهد اين است که مجلس با در نظر گرفتن حساسيت موضوع زودتر اين لايحه دولت را در دستورکار خودش قرار بدهد؛ بررسي‌هاي لازم را انجام بدهد، در صورت نياز اصلاحات لازم را اعمال کند تا وقتي به زمان نهايي خودمان که اسفندماه است رسيديم، اين تصويب شده باشد. البته گزارش کار توسط وزير و مسئولين فدراسيون تا همين جا به فيفا داده شده، فيفا هم ابراز رضايت کرده، فقط انتظار مي‌رود مجلس با درک حساسيت موضوع، کار را مقداري سريع‌تر انجام بدهد.

وي هم‌چنين اذعان داشت: مجلس قوه مستقلي است که فدراسيون تأثير و نفوذي روي آن ندارد و عملا اين مسأله از عهده فدراسيون فوتبال خارج است، البته ما پيگيري‌هاي لازم را مي‌کنيم و نيازي هم به مکاتبه بيشتر نيست، چون رئيس جمهور وقت لايحه‌ تصويب شده را طي يک نامه رسمي و بر اساس روال دولت و مجلس به مجلس داده و آن ها حتما در سيکل قانوني قرار داده‌اند و انجام مي‌دهند. اميدواريم تا اسفندماه ۱۴۰۰ اين موضوع به سرانجام رسيده باشد. از آقايان زارع، فروردين، قاضي‌زاده هاشمي و همه دوستان که ورزشي‌تر هستند انتظار داريم با توجه به اينکه به فوتبال اشرافيت بيشتري دارند، در اين قضيه پيش‌قدم باشند و بيشتر به ما کمک کنند. اين مسأله يک مسأله مهم بين المللي است، در آستانه جام جهاني هستيم و به احتمال خيلي زياد صعود مي‌کنيم. ممکن است تعويق اين مسأله تأثيري روي تيم‌هاي ملي ما چه از لحاظ روحي و چه از لحاظ شرکت در مسابقات داشته باشد.

براتي تاکيد داشت: انتظارمان اين است که اين مسأله با فوريت بيشتري انجام شود، ضمن اينکه قسمت مهم کار انجام شده؛ يعني بحث اصلي که اصلاح اساسنامه، تصويب آن در مجمع و اخذ تاييديه فيفا و همين‌طور تهيه لايحه و تصويب در هيات دولت انجام شده و تنها کاري که عملا مانده بررسي در کميسيون‌هاي مربوطه در مجلس توسط متخصصين و رأي‌گيري در صحن است. اميدوارم اين را هم دوستان به قيد فوريت در مجلس زحمتش را بکشند تا اين پيچ مهم تاريخي در فوتبال را پشت سر بگذاريم.

عضو هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال تصريح داشت: فدراسيون امسال دوران سختي را پشت سر گذاشت، بعد از انتخابات يک تيم جديد با تفکرات جديد مستقر شد. معماري جديدي در فدراسيون فوتبال در حال شکل‌گيري است. استراتژي رئيس و اعضاي هيأت رئيسه توسعه همه‌جانبه فوتبال است نه توسعه تک‌بعدي، همان زحمتي که براي تيم ملي بزرگسالان آقايان کشيده مي‌شود، در قسمت بانوان فوتسال و فوتبال ساحلي هم اين اتفاقات مي‌افتد. در جوانان، پايه‌ها و بخش حقوقي مي‌بينيد که علاوه بر اساسنامه فدراسيون، اساسنامه هيات‌ها هم به‌روزرساني مي‌شود و کيفيتي که با استانداردهاي اساسنامه فدراسيون فوتبال و بين المللي انطباق داشته باشد،‌ در داوري موضوع VAR که مانده بود و هيچ کاري در موردش انجام نمي‌شد در حد بضاعت فدراسيون با يکي از شرکت‌هاي مورد تاييد فيفا وارد مذاکره شدند.

او در ادامه اظهار داشت: اين سيستم را آوردند تا اينکه داوران آموزش ببينند و به صورت آزمايشي تست شود، در همه قسمت‌ها زحمت کشيده مي‌شود. رئيس فدراسيون فوتبال هم اعلام کرد که ما معصوم نيستيم، ممکن است برخي تصميمات و اقدامات ما اشکالاتي داشته باشد، اما مهم اين است که بازخورد افکار عمومي جامعه نسبت به فدراسيون مثبت است. نتايجي که تيم‌هاي ملي ما چه در بخش آقايان و چه در بخش بانوان مي‌گيرند رضايت‌بخش است. خوشبختانه امروز ورزشکاران ما که نمايندگان جمهوري اسلامي هستند، با کلاس و آسايش بهتري در مسابقات حاضر مي‌شوند.

براتي در پايان گفت‌وگو با راديو تهران ورزشي گفت: مسائلي مانند پرواز اختصاصي که در سطح استانداردهاي يک دنياست و خيلي مسائل ديگر که خودتان ملاحظه مي‌کنيد، البته ما هنوز در آغاز کار هستيم. سه سال و نيم ديگر بايد اجازه داده شود که اين تيم زحمات خودش را بکشد. ان‌شاءالله نتايج خيلي بهتري مي‌گيرند. ما هم مي‌توانيم متوقف باشيم و هيچ کاري نکنيم. ديکته نانوشته غلطي ندارد، مهم اين است که مسير رو به رشد و پيشرفت است. خدا را شکر بازخورد افکار عمومي مثبت است. انتظار داريم قضاوت‌ها کاملا عادلانه و با در نظر گرفتن همه جوانب امر باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html