پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251044
کلاس مجازي مسابقه کي از همه باهوش‌تر است، نيست/کودکان را وابسته به لايک و تائيد بزرگ نکنيم
تاریخ انتشار : 1400/08/01 11:54:37
نمایش : 1211
رئيس انجمن روانشناسي-اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: لازم است دانش‌آموازن اين موضوع را بدانند که کلاس مجازي مسابقه‌ کي از همه باهوش‌تر است، نيست بلکه مکاني‌ست براي يادگيري و تعامل، از همين‌رو والدين نبايد کنار فرزندشان بنشينيد تا در رقابت با ديگر شاگردان به او کمک کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهدي اميديان رئيس انجمن روانشناسي-اجتماعي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ با اشاره به آغاز کار مدارس و برگزاري کلاس‌ها به‌صورت مجازي اظهار کرد: در اين زمينه مي‌توان به ده نکته براي دانش‌آموزان و والدين اشاره کرد.

وي با اشاره به اينکه والدين بايد بدانند آموزش مجازي آسان نيست و اگر واقعا قصدشان از به مدرسه فرستادن فرزندان آموزش است و نه نمره گرفتن، بايد بر شرکت منظم‌شان در کلاس‌ها نظارت داشته باشند.

والدين به فرزندانشان بياموزند، معلم موظف نيست در تعطيلات و ساعات غير‌کاري پاسخگوي آن‌ها باشد

اميديان يادآور شد: دانش‌آموزان بايد ياد بگيرند که معلم‌شان موظف نيست در تعطيلات و ساعات غير‌کاري پاسخگوي آن‌ها باشد چراکه هيچ دانش‌آموزي معلمش را نخريده است و بايد به اين نکته توجه داشته باشند که معلم‌ها هم انسان هستند و در ساعات غير‌اداري وظايف و گرفتاري‌هاي خانوادگي دارند و اين موضوع را مدنظر داشته باشند که اگر معلمي پاسخگوي سوال دانش‌آموزان و خانواده‌ها هستند از سر لطف و دلسوزي اوست و نه وظيفه.

رئيس انجمن روانشناسي-اجتماعي چهارمحال و بختياري ادامه داد: والدين بايد به فرزندان خود آموزش دهند که هنگام پيام دادن به معلم‌شان او را با کلمات رسمي مخاطب قرار دهند و اين موضوع را برايشان توضيح دهند که درست است که او را نمي‌بينند ولي نبايد با او طوري صحبت کنند که گويي با دوستشان درحال مکالمه هستند.

اميديان خاطرنشان کرد: لازم است دانش‌آموازن اين موضوع را بدانند که کلاس مجازي مسابقه‌ کي از همه باهوش‌تر است، نيست بلکه مکاني‌ست براي يادگيري و تعامل، از همين‌رو والدين نبايد کنار فرزندشان بنشينند تا در رقابت با ديگر شاگردان به او کمک کنند و بهتر است اجازه دهند خود بچه‌ها تکاليفشان را انجام دهند، اين مساله علاوه‌بر لطمه زدن به اعتماد به نفس او، فرايند يادگيري را نيز مختل مي‌کند.

رئيس انجمن روانشناسي-اجتماعي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه در آموزش مجازي اکثر معلمين فيلم تدريس‌شان را ضبط مي‌کنند و دانش‌آموزان مي‌توانند با ذخيره اين فايل چندين بار درس را مرور کرده و شب امتحان به راحتي به آن دست يابند افزود: بايد اين موضوع براي دانش‌آموزان تفهيم شود که اگر تمرينات خود را از روي ديگران رونويسي کنند اين معلم نيست که ضرر مي‌کند چراکه به گمان اينکه همه ياد گرفته‌اند به سرعت سراغ مبحث بعدي مي‌رود، اگر در آزمون‌ها تقلب کنيد به معلم آسيبي نمي‌رسد بلکه فقط آمار قبولي‌هايش بالاتر مي‌رود.

تنبيه و تحسين اغراق شده هر دو به يک ميزان مخل آموزش و پرورشند

وي تاکيد کرد: خانواده‌ها بايد بدانند، اگر جواب سوالات معلم را به فرزندان‌شان مي‌رسانند، از حقوق معلم کم نمي‌کنند، والدين نبايد اجازه دهند که فرزندش با تقلب و دروغ بزرگ شود، بلکه بايد اين فرصت را به بچه‌ها بدهند که تلاش کردن را بياموزند و از مغزشان استفاده کنند، چون استفاده از مغز عوارض جانبي ندارد.

اميديان با بيان اينکه تحقيقات نشان مي‌دهد، ۳۲ دو‌گونه‌ مختلف هوش در بشر وجود دارد گفت: فرزندان ما حتما در يک يا چند شاخه استعداد بيشتري دارند، کسي که هوش رياضي خوبي ندارد شايد در ادبيات، هنر يا ورزش موفق باشد، پدر و مادرها نبايد آن‌ها را تحت فشار قرار دهند و يا تحقير و با ديگران مقايسه کنند بلکه بايد اجازه دهند راه خودشان را پيدا کنند.
 
وي اضافه کرد: تنبيه و تحسين اغراق شده هر دو به يک ميزان مخل آموزش و پرورشند، تشويق بايد متناسب با نوع فعاليت باشد و گاهي بايد اجازه بدهيم فرزندمان از کارش فقط لذت ببرد و وابسته به تشويق ما باشد.

رئيس انجمن روانشناسي-اجتماعي چهارمحال و بختياري عنوان داشت: برخي مدارس از والدين مي‌خواهند از آموزش‌هاي کودک‌شان فيلم‌برداري کنند تا در فضاي مجازي مبلغ کارشان باشد، اين کار درست نيست و بايد بگويم با اين اقدام مخالف هستم، چراکه کودک ناچار مي‌شود براي فيلم‌برداري يک اجراي بي‌عيب و نقص داشته باشد، برخي کودکان ذاتا درونگرا هستند و علاقه‌اي به اين کار ندارند، اين دست رقابت‌ها فقط باعث مي‌شود حس ناکافي بودن و عقب ماندن از ديگران را بي‌جهت تجربه کنند.

اميديان تاکيد کرد: نبايد کودکان را وابسته به لايک و تائيد و تماشاچي بزرگ کنيم و از آنها شخصيت‌هاي نمايشي بسازيم، بلکه بايد بگذاريم خود واقعي‌شان را زندگي کنند.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html