پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251041
رئيس جمهور: امت اسلامي بايد با همديگر متحد باشند
تاریخ انتشار : 1400/07/27 10:49:13
نمایش : 1112
رئيس جمهور با بيان اينکه امت اسلامي بايد با همديگر متحد باشند، گفت: فکر تقريب و وحدت امت اسلامي که امام و رهبري بر آن تاکيد دارند يک حرکت راهبردي و ضروري در جهان اسلام است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي با موضوع" اتحاد اسلامي، صلح و پرهيز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام" با حضور جمعي از متفکران و انديشمندان اسلامي از ۵۲ کشور جهان به صورت حضوري و مجازي  از سوي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در تهران برگزار مي شود.

حجت الاسلام و الملسمين دکتر حميد شهرياري دبيرکل مجمع تقريب در اين مراسم ضمن قدرداني از حضور رياست جمهوري و تبريک به مناسبت ميلاد رسول گرامي اکرم(ص) و امام صادق(ع)  اظهار داشت: متأسفانه امروز در جهان اسلام شاهد جنگ و درگيري و خونريزي هستيم؛ به همين دليل موضوع سي و پنجمين کنفرانس وحدت اسلامي را اتحاد اسلامي،«صلح و پرهيز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» قرارداديم.

وي ادامه داد: استکبار جهاني همواره در تلاش است تا با ايجاد جنگ و خونريزي حضور خود در منطقه را موجه جلوه دهد و به غارت کشورهاي اسلامي بپردازد.

دبيرکل مجمع تقريب  علت مشکلات و درگيري هاي موجود در جهان اسلام را چنين برشمرد: وجود برخي از علماي سرسپرده که زمينه حضور ظالمان در کشورهاي اسلامي را فراهم نموده و به عادي سازي روابط با کشورهاي اسلامي روي مي آورند، وجود اختلافات دامنه دار در کلام و عقايد مذاهب و جهالت و خيانت برخي از پيروان مذاهب اسلامي  که خشونت را ترويج مي کنند، فقدان مردم سالاري ديني در برخي کشورها  و وجود نگاه طايفه گري و قومي گرايي و تبعيت از تعصبات کور، وجود گروه ها و احزاب معارض در کشورهاي اسلامي و وجود سوء ظن به يکديگر در راستاي تحميل منافع حزبي و ... از جمله عوامل ايجاد مشکلات هستند.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر شهرياري همچنين راهکارهايي به قرار ذيل براي حل مشکلات موجود در بين کشورهاي اسلامي ارائه کرد: مقاومت در برابر استکبار جهاني و زياده خواهي آن با ايجاد نظامات قوي دولتي و اقتصادي و... در کشورهاي اسلامي، قطع وابستگي علماي اسلام به حکومت هاي مستبد، رعايت ادب اختلاف در بين پيروان مذاهب مختلف، افشاگري اقدامات استکبار از سوي رسانه هاي انقلابي،  تعليم جهال به دست علما، دنبال کردن مطالبه به حق ملت هاي اسلامي، حذف قومي گرايي و ملي گرايي و متوسل شدن به دامن قرآن و پيامبر(ص)، دنبال کردن روش هاي عقلايي براي حل اختلافات از طرف گروه ها و احزاب معارض، رقابت سالم بين کشورهاي اسلامي که مي تواند بسيار سازنده باشد. 

دبيرکل مجمع تقريب در پايان سخنان خود گزارش مختصري از برنامه هاي سي و پنجمين کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي را به مهمانان ارائه کرد.

رئيسي: شهيد سليماني در جهان اسلام اقدامات عملي کرد

آيت الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهور صبح امروز در آئين گشايش سي و پنجمين کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي گفت: شهيد حاج قاسم سليماني در جهان اسلام اقدامات عملي کرد و اين اقدامات در کنار اقدامات علمي آيت الله تسخيري در رفع شبهات و در ايجاد وحدت در امت اسلامي بسيار موثر بود.

وي ادامه داد: حرکت آن‌ها حرکت ماندگار، تقريبي و ارزشمند بود. فکر تقريب و وحدت امت اسلامي که امام و رهبري بر آن تاکيد دارند يک حرکت راهبردي و ضروري در جهان اسلام است. امت اسلامي بايد با همديگر متحد باشند.

رئيس جمهور تصريح کرد: از عناصر مهم امت داراي هدف مشترک، حرکت و پويايي است و امت حق ندارد درجا بزند و قفل شود. آنچه از امت برداشت مي‌کنيم، حرکت و مقتداي امت است مقتداي ما رسول خدا است. مقصد واحد امت آزادي امت از نظام سلطه است.

وي ادامه داد: بعد از دو قطبي شدن جهان پس از جنگ جهاني دوم، و پس از تک قطبي شدن جهان بعد از فروپاشي شوروي نظام سلطه تنها يک قدرت در مقابل خود مي‌ديد و آن اسلام بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html