پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250952
گسترش تعاملات خارجي به‌عنوان يكي از راهبردهاي مهم ايران است
تاریخ انتشار : 1400/06/27 10:37:15
نمایش : 1025
رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان فارسان گفت: اجلاس شانگهاي مي‌تواند به ايجاد توازن و تنوع‌بخشي در حوزه روابط خارجي به‌خصوص از طريق احياي نگاه به شرق و گسترش تعاملات خارجي به‌عنوان يكي از راهبردهاي مهم ايران تلقي شود.
محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليل پيرغار گفت: سازمان همكاري شانگ‌هاي يك سازمان ميان‌دولتي در نظام بين‌الملل است كه براي همكاري‌هاي چندجانبه امنيتي، اقتصادي و فرهنگي تشكيل شده است.
 
وي افزود: اين سازمان در سال 2001 توسط رهبران چين، روسيه، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان و ازبكستان با هدف برقرار كردن موازنه در برابر نفوذ آمريكا و ناتو در منطقه، پايه‌گذاري شد.
 
ملک پور بيان داشت: چين و روسيه نقش اصلي و تعيين‌كننده در اين سازمان دارند و جمهوري اسلامي ايران از سال 2005 عضو ناظر اين سازمان است.
 
وي اظهار داشت: حضور رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در اجلاس شانگ‌هاي از اين نظر داراي اهميت است كه مراحل عضويت ايران در اين سازمانِ مهم منطقه‌اي را نهايي خواهد كرد. موانع سياسي براي عضويت ايران در پيمان شانگ‌هاي برداشته شده است.
 
 
وي تصريح کرد: مهم‌ترين نكته در اين سفر؛ «شكستن انحصار غرب» در روابط خارجي ايران است كه به‌ويژه در 8 سال گذشته تشديد شده است. اين سفر مي‌تواند به «ايجاد توازن و تنوع‌بخشي در حوزه روابط خارجي» به‌خصوص از طريق احياي نگاه به شرق و گسترش تعاملات خارجي به‌عنوان يكي از «راهبردهاي مهم» ايران تلقي شود كه در دولت سيزدهم، در دستور كار قرار گرفته است.
 
ملک پور در پايان گفت: دنيا به اين نتيجه رسيده که اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران فقط منحصر به خاورميانه نيست بلکه به بلوغي رسيده است که مي‌تواند به اقتدار جهاني برسد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html