پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250946
ايران انقلابي با رويكردهاي جديد راه پيشرفت و تعالي را ادامه خواهد داد
تاریخ انتشار : 1400/06/26
نمایش : 990
امام جمعه فارسان گفت: دولت سيزدهم، تمايلي به باقي ماندن در برجام به هر قيمتي ندارد، بلكه جايگزين‌هاي ديگري همچون تقويت گرايش به شرق را در سياست خارجي خود دنبال مي‌كند. هم‌چنين با توجه به آن‌که فشار حداكثري عليه ايران شکست‌خورده، تداوم شرايط فعلي چالش چندان زيادي براي ايران ايجاد نخواهد كرد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين کساني هستند که با کار و تلاش سعي مي‌کنند فقير نشوند و درعين‌حال از فقراء دستگيري مي‌کنند.

وي افزود: مولانا اميرالمؤمنين در حکمت ۱۵۴ نهج‌البلاغه فرمودند: «الْفَقْرُ الْمَوْتُ الْأَکْبَرُ». تنگدستى، مرگ بزرگ‌تر است. حضرت براي فقر و تنگدستي، مُردن باصفت بزرگ‌تر را استعاره آورده است. اين تعبير امام عليه‌السلام از اين جهت است که وقتي کسي بي‌چيز شد نمي‌تواند ازنظر مادي خواسته‌هاي خود را تأمين کند در نتيجه غمگين مي‌شود؛ و چون شخص فقير دائماً دچار شکست و سختي و غم مي‌شود کانَّ دائم در حال مردن است و اين از يک‌بار مردن بزرگ‌تر است.

وي تصريح کرد: لذا حضرت فرمود: تنگدستي، مرگ بزرگ‌تر است. بايد تلاش کرد فقر را از بين برد. يکي از چيزهايي که فقر را از بين مي‌برد صدقه است که در بياني فرمودند: فقر را با صدقه و بخشش درمان کنيد و امام باقر عليه‌السلام فرمودند: نيکي کردن و صدقه پنهاني فقر را از بين مي‌برد. به‌خصوص سفارش‌هايي که در ماه صفر انجام‌شده صدقه فقط مال نيست. گاهي حال و احوال و صله‌رحم هم هست.


امام‌جمعه فارسان به سفر مديركل آژانس به ايران اشاره داشت و گفت: روز دوشنبه، كمتر از 24 ساعت از سفر مديركل آژانس به ايران، در جلسه فصلي ماه سپتامبر شوراي حكام در وين با محوريت برنامه هسته‌اي ايران، در لابه‌لاي اشاره به‌شكل‌گيري فضاي مثبت و مذاكرات سازنده با طرف ايراني، يک‌بار ديگر از دسترسي نداشتن به تأسيسات هسته‌اي ايران ابراز نگراني كرد و گفت: «من از وجود مواد اتمي در مكان‌هاي اعلام‌نشده در ايران و اين‌كه محل كنوني آن مواد اتمي اكنون براي آژانس مشخص نيست، عميقاً نگران هستم» اگرچه صدور قطعنامه عليه ايران در اجلاس اخير منتفي شد و از قرار معلوم نگاه آمريكا و اروپا- فعلاً و از سر ناچاري - به تعامل با ايران است؛ اما تجربه چهل‌ساله ما ثابت كرده است كه آن‌ها به دنبال ورود به عرصه‌هاي جديد تنش و التهاب هستند.

وي بيان داشت: آژانس بايد بداند كه صدور هرگونه قطعنامه احتمالي عليه ايران در جلسات آينده‌ي شوراي حكام آژانس انرژي اتمي يا تلاش براي ارجاع مسئله هسته‌اي ايران به شوراي امنيت مي‌تواند به‌كلي روند مذاكرات را مختل نمايد و واكنش شديد ايران را در پي داشته باشد


وي افزود: با توجه به آن‌که ساير طرف‌ها به تعهدات خود تحت توافق هسته‌اي در حوزه رفع تحريم عمل نكردند و سياست اعمال تحريم‌هاي غيرقانوني و يكجانبه آمريكا نيز ادامه دارد، هيچ‌كس نمي‌تواند توقف اين فعاليت‌ها را در چارچوب اين توافق از ايران طلب كند.

وي اظهار داشت: دولت سيزدهم، تمايلي به باقي ماندن در برجام به هر قيمتي ندارد، بلكه جايگزين‌هاي ديگري همچون تقويت گرايش به شرق را در سياست خارجي خود دنبال مي‌كند. هم‌چنين با توجه به آن‌که فشار حداكثري عليه ايران شکست‌خورده، تداوم شرايط فعلي چالش چندان زيادي براي ايران ايجاد نخواهد كرد و ايران انقلابي با رويكردها و راهبردهاي جديد راه پيشرفت و تعالي را ادامه خواهد داد.

امام‌جمعه فارسان گفت: روز پنج‌شنبه 18 شهريور، سپاه پاسداران در بيانيه‌اي خبر از حمله هماهنگ نيروهاي مختلف اين نهاد به محل استقرار و جلسه سران تروريست‌ها در منطقه اقليم كردستان داد تحركات شيطنت‌آميز خبيثانه گروه‌هاي وابسته به‌منظور ناامن‌سازي مرزهاي غربي ايران هم‌زمان با تحولات افغانستان در مرز شرقي كشور بخشي از نقشه دشمن براي مشغول سازي ايران است. اين اقدام بجا ضرب شستي به گروهك‌هاي مزبور و حاميان آن‌هاست

وي افزود: هدف ديگر گروهك‌ها تشديد اختلافات بين ايران و عراق و اقليم كردستان است كه عمليات سپاه به‌نوعي جلوگيري از تحقق اين اهداف استكباري است.

انتهاي پيام/590پ



 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html