پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250735
ليگ قهرمانان آسيا| صعود رؤيايي تراکتور با تساوي غول‌هاي عربي/ پرسپوليس در دربي نيابتي، استقلال در برابر زعيم سعودي!
تاریخ انتشار : 1400/02/11 09:46:06
نمایش : 1397
در پايان دور گروهي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا، ايران به تنها کشوري تبديل شد که هر ۳ نماينده‌اش به دور حذفي راه يافتند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، با برگزاري هفته ششم و پاياني رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا در کشورهاي هندوستان، امارات متحده عربي و عربستان سعودي، فوتبال ايران به تنها جامعه‌اي بدل شد که ۳ نماينده از ۴ نماينده‌‌اش توانسته‌اند جواز حضور در مرحله يک‌شانزدهم نهايي ACL۲۰۲۱ را کسب کنند.

پس از صدرنشيني تيم فوتبال پرسپوليس در گروه E رقابت‌ها و صعود مقتدرانه ارتش سرخ با ۱۵ امتياز، نوبت به تيم‌هاي استقلال و تراکتور رسيد تا در شب پاياني مسابقات به‌عنوان تيم‌هاي اول و دوم به دور حذفي صعود کرده و ايران را به تنها کشوري تبديل کنند که بيش‌ترين نماينده را در اين مرحله دارد.

پرسپوليسي‌ها با کسب يک پيروزي دل‌چسب مقابل تيم الريان قطر توانستند صدرنشيني و صعود خود را قطعي کنند اما معادلات صعود در گروه C به‌شدت پيچيده شده بود و آبي‌هاي پايتخت براي صعود تنها راه خود را در پيروزي مقابل الشرطه بغداد مي‌ديدند.

شاگردان فرهاد مجيدي هم با ارائه يک بازي منطقي و کسب يک پيروزي اقتصادي، مسير صعود را هموار کردند و براي مشخص شدن تکليف صدرنشيني به انتظار تقابل حساس تيم‌هاي الدحيل قطر و الاهلي عربستان نشستند. اين دو تيم عربي که هر دو از شانس برابري براي صعود به‌عنوان يکي از ۳ تيم برتر رده دومي برخوردار بودند، به راهي بهتر از تساوي دست نيافتند تا هم تيم فوتبال استقلال بتواند با صدرنشيني در گروه مرگ به مصاف رقيب خود در دور حذفي برود و هم تراکتوري‌ها جواز صعود را کسب کنند.

توقف يا شکست استقلال مقابل الشرطه مي‌توانست منجر به صعود تراکتور شود اما آبي‌پوشان فوتبال ايران موفق شدند مقابل عراقي‌ها به برتري دست پيدا کنند تا صعودشان به مرحله حذفي مسجل شود که اين اتفاق موجب شد چشم شاگردان رسول خطيبي به دو بازي گروه A و ديدار الاهلي عربستان و الدحيل قطر برود.
 
پس از صعود تراکتور به مرحله يک‌هشتم نهايي رقابت‌هاي ACL۲۰۲۱، تيم‌هاي بزرگي مانند الدحيل قطر، السد قطر و الاهلي عربستان از صعود بازماندند تا فوتبال کشور قطر پس از مدت‌ها در دور حذفي هيچ نماينده‌اي نداشته باشد.
 
تيم فوتبال پرسپوليس با کسب ۱۵، استقلالي‌ها با کسب ۱۱ و پرشورهاي تبريزي نيز با ۱۰ امتياز در جاده خوش‌بختي قرار گرفتند تا براي تقابل‌هاي حساس دور يک‌شانزدهم نهايي در اواخر شهريورماه آماده شوند.

برنامه رقابت‌هاي اين مرحله نيز توسط کنفدراسيون فوتبال آسيا مشخص شد که به‌شرح زير است؛
 
استقلال تاجيکستان - پرسپوليس
استقلال - الهلال عربستان
النصر عربستان - تراکتور
شارجه امارات - الوحده امارات
 
طبق فرمول اعلام شده توسط AFC، اين مرحله به صورت تک‌‎بازي برگزار خواهد شد و تيم فوتبال استقلال نيز در ميان نمايندگان ايران ميزبان الهلال عربستان شد. پرسپوليس و تراکتور به ترتيب بايد ديدارهاي خود را مقابل استقلال تاجيکستان و النصر عربستان در شهرهاي دوشنبه و رياض برگزار کنند. 
 
اين مسابقات در دو روز ۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهريور ماه) برگزار خواهند شد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html