پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250734
گراي عجيب جهانگيري از درآمد ارزي کشور به غرب در خلال مذاکرات وين/ تکرار «خزانه خالي است!»
تاریخ انتشار : 1400/02/11 09:44:22
نمایش : 1337
در حالي که کشور در خلال مذاکرات با کشورهاي غربي در وين قرار دارد، اسحاق جهانگيري معاون اول دولت در اظهاراتي قابل تامل، ميزان دقيق درآمد ارزي کشور در سال گذشته را اعلام کرد؛ اظهاراتي که به نوعي گرا به غرب براي افزايش فشار بر ايران، تلقي مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اسحاق جهانگيري معاون اول دولت دوازدهم شب گذشته در گفت و گويي مجازي به بيان برخي موضوعات پيرامون دولت پرداخت.

در کنار برخي اظهارات قابل تامل جهانگيري درباره تصميمات دولت، اظهارنظر وي درباره درآمدهاي کشور، تجعب برانگيز بود.

وي در اين گفت و گو تصريح کرد که ميزان درآمد ارزي ايران در سال گذشته 5 ميليارد دلار بوده است.

اگرچه برخي محافل در داخل و خارج پيش بيني هايي درباره درآمد ارزي کشورمان داشته اند، اما بيان مبلغ دقيق درآمد ارزي کشور، آنهم در شرايط تحريم و در خلال مذاکرات وين، در واقع نوعي گرا به طرف هاي براي فشار بيشتر به ايران تلقي مي شود.

البته اين اولين بار نيست که مقامات دولتي در آستانه مذاکرات با غرب چنين اظهاراتي را مطرح مي کنند؛ حسن روحاني در گزارش صد روزه ابتداي دولت خود و در آستانه مذاکرات ژنو در سال 92، تاکيد کرد که «دولت با خزانه خالي مواجه است»؛ مساله اي که بعدها توسط نهادهاي ناظر رد شد.

بدون شک در شرايط جنگ اقتصادي، ميزان درآمد ارزي کشور، به ويژه درآمد ارزي، مي تواند در جايگاه موضوعات محرمانه قرار گيرد، اما معاون اول رئيس جمهور بدون توجه به اين مساله به طور علني، اعداد دقيق درآمد ارزي کشور را اعلام مي کند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html